Problem ! Säker investering en kortare tid ? Vad ?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:
Svensson skrev:Gå med pengarna till mamma (om du litar på henne). Allvarligt, inte fan kan man handla för pengar som inte är ens egna!
Varför inte?
Det gör man ju varje gång man tar lån på banken och köper bil, hus, bas...
Ja, men inte när man av misstag får 30.000 kr för mycket (efter skatt?) i lön och vet med sig att man har svårt att hålla i pengar!

Nu vet jag ju inte riktigt allt kring det där men kan det t.ex. betyda att en månad får han kanske 1200:-!? Skitkul när man precis sprättat 30 papp på en gammal Fender.

Han bad om råd, det är mitt råd.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Nääää......pengarna ska bara "låsas" i nåt som inte tappar värde. Inte fan behöver jag en Fender för 30 papp..... :lol: :lol: :shock: :shock: :lol: :lol:

Ville bara ha tips på nån tillfällig investering...som jag kan lösa när jag behöver.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Oki, missuppfattade nog det hela då ;) Men detta borde väl kunna lösas efterföljande månad eller??
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Dr_Blues skrev:Köp Guld du får säkert en liten klimp eller kanske en skvätt Bensin som du håller på i 65 år och sedan säljer du det för högstbjudande! :D

Satsa på fonder i Kina och sälj i rätt tid innan de fått fram riktiga avtal då det gäller riktiga löner... Samma gäller i Ryssland (usch vilket kapitalistiskt tänkande) :(

Nej... Lyssna på de kloka ord du fått, pengar man inte äger för tillfället är inga pengar att räkna med, de ska ju trots allt betalas tillbaka någon gång i form av lönesänkning eller avbetalning.
Kina är ruskigt risky just nu eftersom det finns misstankar om att den marknaden är övervärderad och kommer spricka hårdare än IT-bubblan. Men det finns en chans att göra sig pengar självklart..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

whatawaste skrev:Nääää......pengarna ska bara "låsas" i nåt som inte tappar värde. Inte fan behöver jag en Fender för 30 papp..... :lol: :lol: :shock: :shock: :lol: :lol:

Ville bara ha tips på nån tillfällig investering...som jag kan lösa när jag behöver.
Det finns konton med bra ränta som låser pengarna till max ett uttag per år.. iof så tror jag swedbanks har krav på mini-insats 50 papp
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Skriv svar