Melodifestivalen

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Melodifestivalen

Inlägg av flumpedagog »

är det ingen här på forumet som är med och spelar i melodifestivalen? kan ju vara kul att veta om någon är det :)
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
gäst

Re: Melodifestivalen

Inlägg av gäst »

Va inte Klinta med? Eller jag kanske bara yrar...Kan mycket väl ha fel :roll:
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

såg inte lasse lindh på melodifestivalen (var inte vid tv:n just då, men hörde låten - snygg poplåt), men det är väl högst troligt att klinta spelade?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Melodifestivalen är djävulens påfund. Ville bara säga det. Nu ska jag vara tyst.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Kim S skrev:Melodifestivalen är djävulens påfund. Ville bara säga det. Nu ska jag vara tyst.
+1

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
gäst

Inlägg av gäst »

Kim S skrev:Melodifestivalen är djävulens påfund. Ville bara säga det. Nu ska jag vara tyst.
Ja...Öronbedövande skräntjut är vad det är...Klarar inte av skiten :roll:
gäst

Inlägg av gäst »

+1

Fast förudmjuka inte djävulen på det där sättet!
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Ett gig är ett gig..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

funkys**t skrev:Ett gig är ett gig..
Det var snarare musiken i melodifestivalen jag syftade på, jag skulle inte ha nått emot att spela där, för man får ju inte noll kr för det liksom. :wink:
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Lindh hade inte bandet med så Klinta fick inte äntra scenen.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Synd för honom, kan kunde gjort sej lite stålar, eller.........

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
gäst

Inlägg av gäst »

Min lillebror var med och sjöng för några år sedan med en bedrövligt dåligt proddad låt. Han (brorsan) remixade låten efteråt med mig på discobas, den blev betydligt bättre och skulle hamna som b-sida på singeln med den släpptes aldrig. Låten finns på http://www.myspace.com/johannesstockholm och heter (tror jag) Ready or not.
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

+infinity

*roger över roger ut*
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Usch och fy och kräks och piss va dåligt det är, Det är en skam för musik sverige med denna "festival"...

Det värsta e väl egentligen att man har kompis (här på forumet) som är Rockers som tycker detta är bra.. Bläääää. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jag hoppas verkligen att alla vet att det är singback och har så varit i alla tider. Inga instrument på scen har någonsin varit inkopplade.

När orkestern gjorde sin sista festival 2000 så dog hela skiten tycker jag.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja... vill bara instämma i klagoropen...
Fruktansvärt dåligt.
Normalt brukar jag kunna sitta och tycka det är lite småkul "bara för att" och se det som ett tillfälle att träffa polare och käka chirre, men fy bubblan vad värdelöst det var igår, och resten av "säsongen" också för den delen..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Rix skrev:När orkestern gjorde sin sista festival 2000 så dog hela skiten tycker jag.
Håller fullständigt med. Förinspelat är trist.

Jag har också lite svårt att förstå mig på systemet med en massa uttagningsomgångar. För mycket hajp, och på tok för mycket agn. Själv kan jag tänka mig att se Sverige-finalen, då agnarna faktiskt skiljts från vetet någorlunda, men jag kan lika gärna missa den eftersom så gott som inga låtar brukar tilltala mig i vilket fall som helst.

Den internationella finalen är inte heller något jag går igång på. Brukar somna under den überlånga, ofta förutsägbara, omröstningen. Inför-programmen kan jag dock tycka är smått roande ibland, och så är de lagom långa. Det finns gränser för hur många tacky eurovisionsschlagerlåtar jag fixar i ett svep.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Tycker hela produktionen är väldigt proffsigt gjord och nog tycker jag att det är en helt oki lördagsunderhållning ett antal veckor.
Däremot gör det mig inget att missa det heller.

Prestationerna kan man ju sedan tycka vad man vill om.
Det som är lite förvånande är att så många artister sjunger falskt live.
Och då menar jag inte typ Lasse Lindh, för om han ngn gång skulle pricka en ton så är det en ren tillfällighet.

Det som jag ser kommer att döda tävlingen är att enbart folkets röster räknas.
Det skulle vara en jury som hade 50% av makten, resten skulle folkets röster styra.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Jag är heller ingen fan av Melodifestivalen men för mig är det mer en axelryckning, jag upprörs inte direkt över den. Jag kan tycka att det är fel att SVT ger den så otroligt med tid och uppmärksamhet i flera månader.

MEN det är kanske lite onödigt att spy galla över detta fenomen när grundfrågan var om nån på forumet är med i år. Jag menar vem vill räcka upp handen efter denna totalsågning?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Jag kan sitta och slötitta på det en lördagkväll utan att tycka att den är helt förstörd..

Sen uppskattar jag inte riktigt musiken men..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Svensson skrev:MEN det är kanske lite onödigt att spy galla över detta fenomen när grundfrågan var om nån på forumet är med i år. Jag menar vem vill räcka upp handen efter denna totalsågning?
Du har rätt, och det får mig att känna mig smått okänslig. Men å andra sidan är det, i mina ögon, fullt möjligt att ogilla festivalen och tycka att det är kul att någon forumit är med i den samtidigt - hur motsägelsefullt det än låter.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Rix skrev:När orkestern gjorde sin sista festival 2000 så dog hela skiten tycker jag.
Ja, för innan dess var det ju en oerhört hög klass på festivalen! Fantastiska låtar framförda av kanonbra, väletablerade och rutinerade artister, bra ljudmix i tv och så vidare....

- eller?
Gäst

Inlägg av Gäst »

213 var med och representerade Grekland i finalen 2002!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Jens och Stefan, som jag känner, var med tillsammans med PeO Thyrén
som B.I.G. Men det var ju 10 år sen. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev: Det som är lite förvånande är att så många artister sjunger falskt live.
Och då menar jag inte typ Lasse Lindh, för om han ngn gång skulle pricka en ton så är det en ren tillfällighet.
Just artisternas falsksång reagerar jag på varje år och det har bara blivit värre med åren. Jag misstänker att det är autotunerns (stavas det så?) fel. Det kommer in bidrag med jättebra sång på och när repetitionerna börjar så står det några tonåringar där som inte kan sjunga, aldrig har varit ute och spelat och som mer eller mindre skall göra livedebut framför miljoner tv-tittare. Klart att det går åt skogen. Igår var det väl främst hon i tjejtrion, hon med den gröna klänningen, som utmärkte sig. Förra veckan var det ju mer än halva startfältet som hade pitchproblem. Tråkigt.

När det gäller Lasse Lindh så störs jag inte alls av hans pitch. Med det menar jag inte att han pitchar bra utan att det inte gör någonting att han pitchar dåligt. Det är väl fel att placera honom i schlagersammanhang men på den platta jag har lyssnat mycket på av honom (You wake up at Sea Tac) så passar det hur bra som helst med hans skeva sång. Skitbra platta.
Skriv svar