Ultalight stämmisar???
- Liten
- Hedersmedlem
Ultalight stämmisar???
Någon som har lite feedback på vad ni tycker om dessa?
Blir tvungen att ha sånna tror jag.. får inte plats på baksidan av huvudet på 5:an annars..
Blir tvungen att ha sånna tror jag.. får inte plats på baksidan av huvudet på 5:an annars..
- precision65
- VIP medlem
De som sitter på min Darryl Jones fungerar finfint.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Liten
- Hedersmedlem
- BBQV
- Forumvärd
- Liten
- Hedersmedlem
Nä.. men på basspartresource.com är det bättre..BarbequeVillage skrev:Bra skit! De känns solida, glappar inte, tar ingen plats och är lättare än andra skruvar (även om det är marginellt jämfört med andra små, kapsladen skruvar). Nypris från GMF känns däremot inte så lockande...
Då blir det dessa då.. tack för svaren..
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Ultralight är grymma.
Hipshot överhuvudtaget gör väldigt bra hårdvara. Deras american (tror jag att de traditionella heter) stämskruvar är fantastiskt fina.
Ultralight finns med tjock strängpost (lika tjock som Fender mfl och passar direkt i traditionella bussningar. Även med tunnare strängpost, då med gängad hylsa från framsidan. De finns också med klövervred samt gjutna mindre vred.
Lars
Hipshot överhuvudtaget gör väldigt bra hårdvara. Deras american (tror jag att de traditionella heter) stämskruvar är fantastiskt fina.
Ultralight finns med tjock strängpost (lika tjock som Fender mfl och passar direkt i traditionella bussningar. Även med tunnare strängpost, då med gängad hylsa från framsidan. De finns också med klövervred samt gjutna mindre vred.
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- Liten
- Hedersmedlem
Stämmisarna är på plats + strängtryck..
GRYMMA stämmisar... TIGHTA som attan..
Ledsamt nog drog jag av en axel-skruv när jag tightade till den så den blev obrukbar..
men.. skam den som ger sig...
Kontaktade Mattisson som sålde mig en D-tuner (tack för snabb service som vanligt.. precis lagom till dagens inspelning.. ) som jag bytte skalle på till den klövern jag hade kvar... MÄKTA BRA D-tuner på ultra-light stämmisarna.. Mycket bättre än den jag har på fendern.....
Den har även lite högre axel vilket man ser på bild 2.. det gör att jag kan linda på mer sträng.. som jag gillar att göra.. basen blev mer fokuserad och är bättre balanserad.. MYCKET NÖJD.. Nu ska bara BBCustom loggan dit!...

GRYMMA stämmisar... TIGHTA som attan..
Ledsamt nog drog jag av en axel-skruv när jag tightade till den så den blev obrukbar..

Kontaktade Mattisson som sålde mig en D-tuner (tack för snabb service som vanligt.. precis lagom till dagens inspelning.. ) som jag bytte skalle på till den klövern jag hade kvar... MÄKTA BRA D-tuner på ultra-light stämmisarna.. Mycket bättre än den jag har på fendern.....
Den har även lite högre axel vilket man ser på bild 2.. det gör att jag kan linda på mer sträng.. som jag gillar att göra.. basen blev mer fokuserad och är bättre balanserad.. MYCKET NÖJD.. Nu ska bara BBCustom loggan dit!...

- hosse
- Medlem+++
skönt att dom passade!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- BBQV
- Forumvärd
- Liten
- Hedersmedlem
- newheartshadow
- VIP medlem
E en oktav lägre än normalt?Liten skrev:Japp!! Tack för hanteringen av sammbeställningen...hosse skrev:skönt att dom passade!
Stämmer som sagt E-C..BarbequeVillage skrev:Hur funkar det att droppa B-strängen? Jag tycker de är sladdriga som de är...
EDIT- nu tänkte jag mig inte för, du menar såklart femma med hög C istället för låg B.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- Liten
- Hedersmedlem
- Nyrostad
- Medlem
Drar upp den här gamla godingen lite 
Upplever min Jaguarbas som lite framtung ibland, och japanstämmisarna på den glappar en del, så att stämningen blir lite som den blir. Ligger därför nånstans i planeringen att skaffa några tajta lättviktare, och dessa ligger ju väldigt bra till!
Någon som bytt sina Fender original mot dessa, som kan avgöra om man märker viktskillnaden något? Om det stämmer att de väger hälften av Fender original, borde huvudets vikt kunna minskas med dryga 200 gram. Det borde väl märkas med tanke på hävarmen, eller?

Upplever min Jaguarbas som lite framtung ibland, och japanstämmisarna på den glappar en del, så att stämningen blir lite som den blir. Ligger därför nånstans i planeringen att skaffa några tajta lättviktare, och dessa ligger ju väldigt bra till!
Någon som bytt sina Fender original mot dessa, som kan avgöra om man märker viktskillnaden något? Om det stämmer att de väger hälften av Fender original, borde huvudets vikt kunna minskas med dryga 200 gram. Det borde väl märkas med tanke på hävarmen, eller?
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;