Ibanez-Ric på Blocket
-
- VIP medlem
Hals micken är ej original.
Kolla på min Ibanez Ric istället. Där har du rätt färg och rätt mickar.
Kolla på min Ibanez Ric istället. Där har du rätt färg och rätt mickar.

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP medlem
-
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
Ser ut som han fiddlat med diskantmicken åxå! En J kanske?Danne skrev:Cliff Burton-modellen innan han ens var känd alltså (han monterade en Gibsonmick i sin Ric):
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- knedy
- VIP medlem
mange skrev:Otroligt. Vad är det du inte gillar?knedy skrev:Kan någon förklara tjusningen med cliff burton?
Jag menade det inte som jag tycker illa om honom, likgiltlig kan man kanske säga att jag är.
Det är inte meningen att provocera heller, jag vet att många fans till han är så hängivna att dom skulle suga av hans lik, jag har bara inte förstått "storheten" med honom och skulle gärna vilja veta varför.
...Det där med suga av hans lik var meningen att provocera

Edit: hihiihihi.... nu såg jag något roligt jag skrev.
Officiell stormästare i EB-orden
- Liten
- Hedersmedlem
- mange
- Medlem+
Förstår verkligen inte hur man kan vara likgiltig om man spelar bas och överhuvud taget lyssnat på gubben? Någon typ av känsla för hans kvalite/er måste du väll ändå ha, eller?knedy skrev:mange skrev:Otroligt. Vad är det du inte gillar?knedy skrev:Kan någon förklara tjusningen med cliff burton?
Jag menade det inte som jag tycker illa om honom, likgiltlig kan man kanske säga att jag är.

- Foxbat
- Medlem++
inflikning. Marcbass version verkar ha humbuckers både vid stall och hals. Alltså 2388b-modellen medans min, 2389b, har en humbucker vid stallet och en single coil, som ser ut som Gibsons mudbucker, vid halsen. Min Ibanez EB3 har samma mikkonfiguration som min rickkopia.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
- knedy
- VIP medlem
Men vilka är dessa kvaliteér?mange skrev:Förstår verkligen inte hur man kan vara likgiltig om man spelar bas och överhuvud taget lyssnat på gubben? Någon typ av känsla för hans kvalite/er måste du väll ändå ha, eller?knedy skrev:mange skrev:Otroligt. Vad är det du inte gillar?knedy skrev:Kan någon förklara tjusningen med cliff burton?

Officiell stormästare i EB-orden
- mange
- Medlem+
Lyssna ordentligt på tex Orion där han var huvudkompositör, om man har åsikter om hans basspel eller låtskrivartalang känsla för ett grymt arr så tala om för mej vad det är som inte faller dej på läppen.knedy skrev:Men vilka är dessa kvaliteér?mange skrev:Förstår verkligen inte hur man kan vara likgiltig om man spelar bas och överhuvud taget lyssnat på gubben? Någon typ av känsla för hans kvalite/er måste du väll ändå ha, eller?knedy skrev:mange skrev:Otroligt. Vad är det du inte gillar?knedy skrev:Kan någon förklara tjusningen med cliff burton?
- Foxbat
- Medlem++
Jag såg era inlägg men tänkte bara förtydliga eftersom den främre miken på min ser ut som gibsons mud. Den ser ut som Cliffs ric men mikarna är vända. Jag försökte vara lite informativ men det kanske föll?GrafZeppelin skrev:Det ekar här inne!Foxbat skrev:inflikning. Marcbass version verkar ha humbuckers både vid stall och hals. Alltså 2388b-modellen medans min, 2389b, har en humbucker vid stallet och en single coil, som ser ut som Gibsons mudbucker, vid halsen.
(C) Handicamp