Basist

Det hela började hösten -81. Ett besök i kompisars, kompisars rep-lokal, Ni känner igen Er allihop. F--n va fränt. Spela punk och hårdrock, på riktigt. Sagt å gjort band bildades, lokal raggades fram å någon hängde på mig en lånad bas. Basen hängde inte med så länge, det blev ett drygt ett halvår innan det blev 6 st betydligt tunnar strängar som har förgyllt tillvaron sedan dess.
Men, under alla år sedan dag ett så " -ah du vet Janne som spelar med XXX, - vem?? - ja Bas-Janne du vet! - ja men f-n säg de då".
Å i fredags blev jag med bas igen, efter ett uppehåll på 26 år (jösses). The revival av Bas-Janne

En väl använd gammal Vantage VS-695B har hittat in bland Strator, Tele och annat. Återstår bara att övertyga sin bättre hälft hur viktigt det är av vi köper med oss en basstärkare hem imorgon.
Under mina 43 levnadsår så har den tunga rocken/metalen och i synnerhet de progressiva arterna av dessa är väl varit min stora passion. Oj inte glömma punk å 80-tals hårdrock/metal heller (ja-ja rätt sorts country åxå

Så ett eller annat inlägg/fråga lär väl kanske dyka på forumet i framtiden.
I annat fall kan Ni säkert lura på mig grejer via Annonsmarknaden

Ha de
/Bas-Janne