jag tycker om att dricka nån bira innan spelning, men jag har alltid kontroll över intaget så jag fortfarande kan prestera. jag dricker öl dels för att det hjälper mig "släppa loss", lite fel uttryckt men ni fattar, ge mig energi på scen då min musik kräver det och sen blir jag mer avslappnad i mitt spel. känns rätt socialt att sitta och ta en bärs inom bandet innan man går på också.
däremot skulle jag aldrig överväga att ta en öl eller liknande innan jag, gud förbjude, skulle gå upp på scen i melodifestivalen eller andra såna evenemang.
när det gäller mina bandkamrater så ger jag blanka fan i vad dom dricker, hur mycket dom dricker BARA dom inte säckar ihop på scen eller är som handlingsförlamade apor när det kommer till kritan. vi är rätt disciplinerade när det gäller sånt och har lyckligtvis inte kommit dit än. däremot skulle jag bli rejält lack om nån inom bandet skulle sätta sig och puffa på en joint eller sniffa koks innan spelningen. det hade jag inte tolererat. jag gör det inte själv och förväntar mig även att alla andra i bandet kan upprätthålla den nivån av förnuft.
jag har aldrig petat, puffat eller sniffat i mig andra substanser än alkohol under gig. däremot har jag spelat på flerbandskvällar med band som varit rejält trippade på både det ena och det andra, men det är inte min sak att lägga mig i. dom gör som dom vill med sina kroppar.
en rolig anekdot är när vi lirade på en lokal festival och en snubbe från utomhärads kom fram till mig efter spelningen och frågade om jag hade uppåttjack att sälja. han tyckte jag verkade så speedad. nej, svarade jag jag förvånat. fick då vänligt förklara att jag hade druckit 8 red bull innan jag gick på