Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

200071 skrev:
Pyssling skrev:
Liten skrev:Uppgradering av pedalbordet.. intern micropot i Blend-pedalen fick tweekas för att få EB-volympedalen att funka bra som Expressionpedal.. men sen.. :mrhappy:
Hoppas det där kommer med till Örebro! Vill testa Molloon-pellen och egentligen allt annat med! :D
Det är redan i Örebro. :wink:
Smart! ;)
Liten skrev:
blackparkas skrev:Vad var det för dimensioner på ditt bord nu igen Liten?

Har ett hemma som är typ... 45x40 eller nå´t nu men det är ju så klumpigt... och ditt är ännu större.... :D
mitt är 50x80

och kommer definitivt finnas på plats..
Awesome! 8)
Användarvisningsbild
Klinta
Medlem+

Inlägg av Klinta »

Köpte lite kablar och ett case från stonecastle i veckan och pusslade ihop ett nytt bord:

Bild
Sans Amp, Q-tron, ProCo RAT (moddad med The Ruetz Rat Mod), Stinkfootmoddad Boss SD-1, Boss TU-2, Sadowsky Outboard preamp.

Har sålt av pedaler jag inte använt på länge och behållt de här. Finns plats för några nya på bordet, drar till New York om en månad och planerar lite inköp 8)
Användarvisningsbild
k*
Medlem

Mitt asound består utav...

Inlägg av k* »

Ok. Jag vet, väskan är skitstor. Men någon gång i framtiden hade jag tänkt köpa Moogs BassMuRFoch den är stor...
Bild
//k*
dereborn

Inlägg av dereborn »

Börjar arta sej! Eller vad tycker ni?
Bild

Ska dit en fueltank junior, en ART tube MP preamp, ett tc chorus och ev en Graphic EQ. (Kommer större bord snart!)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

dereborn skrev:Börjar arta sej! Eller vad tycker ni?
Bild

Ska dit en fueltank junior, en ART tube MP preamp, ett tc chorus och ev en Graphic EQ. (Kommer större bord snart!)
Ser bra ut! :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Liten skrev:
Bild

Ser mycket bra ut, skoj att se GuyatonFlangern igen :wink:
Den var riktigt rolig att spela med i min verkstad 8)

Hoppas du har fått din FishmanPreAmp, deris

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Filtret sist?
Fender - Pedaler - GK - TKS
dereborn

Inlägg av dereborn »

mikkejohansson skrev:Filtret sist?
Ja, det verkar som att muffen käkar upp filtereffekten om den ligger efter filtret. Så det blev såhär! Octaver o bassynth tidigt, dom vill ha ren signal. Flanger o tremolo sent, resten är mest praktiska placeringar vad gäller strömkablar etc.
Synpunkter o tips mottages tacksamt!
dereborn

Inlägg av dereborn »

BassiLow skrev:
Liten skrev:
Bild

Ser mycket bra ut, skoj att se GuyatonFlangern igen :wink:
Den var riktigt rolig att spela med i min verkstad 8)

Hoppas du har fått din FishmanPreAmp, deris
Visst är Guyatonen kanon! Den fick faktiskt företräde framför tc:n t.o.m.! Fishmanen har kommit, tackar! (trodde nog att jag hade pm:at dej om det... :oops: )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Finns det nån som custombygger pedalbord och som inte tar fantasisummor? Den vanliga killen som alla använder (B-M) tar typ 3000:- för en 60x40 träbit med beslag på...
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Jag är inte SÅ dyr att anlita :wink:
Jag bygger det du vill ha till bra pris :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha! Tack för infon, har du byggt ihop nåt till dig själv?
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

jodå, det har blivit lite av varje, ett gäng talare, några pedaler, en gurastärkare, slutsteg, pedal-väska -bord, mitt senaste project är en bandlös bas .

Revolver
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

BassiLow skrev:jodå, det har blivit lite av varje, ett gäng talare, några pedaler, en gurastärkare, slutsteg, pedal-väska -bord, mitt senaste project är en bandlös bas .
bilder efterlyses
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

OK, bilder kommer inom kort :happy2:

Revolver
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

jag har numera grejjerna i en väska (som turligt nog huserade allt precis) men så här ser det ut:

Bild
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
gäst

Inlägg av gäst »

Klinta skrev:Köpte lite kablar och ett case från stonecastle i veckan och pusslade ihop ett nytt bord:

Bild
Sans Amp, Q-tron, ProCo RAT (moddad med The Ruetz Rat Mod), Stinkfootmoddad Boss SD-1, Boss TU-2, Sadowsky Outboard preamp.

Har sålt av pedaler jag inte använt på länge och behållt de här. Finns plats för några nya på bordet, drar till New York om en månad och planerar lite inköp 8)
Jäklar, klinta!! Vilka underbara pedaler :kär:
Måste låta grymt trevligt! :D

Synd att jag var sen att fatta vad BassBalls va för någge...Om jag bara skulle vetat så skulle jag köpt den! Men jag var så dum som inte kollade upp det på en gång :oops:

New York e najs! Var där för inte så länge sedan...Hoppas du kommer ha det bra och hitta något i basväg också :wink: Har du något speciellt i kikarn än så länge eller?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Nytt pedalbord...en del nya pedaler med;

Bild

Nu ska jag bara skaffa en PitchBlack så blir det lite mer plats....skönt att köa lite kompakt, warwickbordet tar så stor plats :).
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

...eftersom jag verkar vara den enda som läser denna tråden postar jag väl mitt "reviderade" bord här då. Allround-versionen, finns i en rock-variant med - utan octabass, kompressor och phaser men med lite mer fuzz...

Nåja;

Bild

Pitchblacken frigjorde utrymme för ytterligare en pedal (kompressorn) så tills vidare får DOD:en gå på batteri (hittar ingen 1till2 splitkabel).
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Ser bra ut Mikke!

Funkar Pitchblacken lika bra som Bossen?
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Liten skrev:Uppgradering av pedalbordet.. intern micropot i Blend-pedalen fick tweekas för att få EB-volympedalen att funka bra som Expressionpedal.. men sen.. :mrhap
:shock: Såg inte helt fel ut... Vågar man fråga vad den där grunkan nere i mitten är för nåt?
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Får väl ge mig till känna!
Bild

Och jag vet att tejpen inte är den bästa av lösningar för att få bort sladdar, tids nog....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Tjackade ett Stonecastle 60x30.

Ville egentligen ha ett Rockcase då jag tycker det är så smidigt att kunna flytta hur som helst utan att byta tejp, men gillade Stonecastles mått mycket bättre.
60x30 är helt perfekt.
Lite stort i dagsläget men planen är att få dit ca 3-4 pedaler till.

Har en Sonic Distortion som är paj i dagsläget som man kanske skulle fixa till och sätta dit, känns överflödigt då jag tycker TS9:an låter bättre.
Bild

Vet inte riktigt vad man ska ha för nå´t i pedalväg bara.
En Chorus, nå´n mer dist och en Fuzz vore ju gött.
Skulle vara kul med något mer spännande också, en bra synthpedal vore inte fel..
Senast redigerad av blackparkas den lör 19 jul 2008, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev: Vet inte riktigt vad man ska ha för nå´t i pedalväg bara.
Skulle vara kul med något mer spännande också, en bra synthpedal vore inte fel..
Om drygt en vecka finns det en lite ljusblå låda till salu.... 8)
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Tjackade ett Stonecastle 60x30.

Ville egentligen ha ett Rockcase då jag tycker det är så smidigt att kunna flytta hur som helst utan att byta tejp, men gillade Stonecastles mått mycket bättre.
60x30 är helt perfekt.
Lite stort i dagsläget men planen är att få dit ca 3-4 pedaler till.

Bild

Vet inte riktigt vad man ska ha för nå´t i pedalväg bara.
VA? Har du en EBS Octabass? Den är helt kass, den kan ju inte oktavera lös B-sträng en oktav nedåt...
Skriv svar