Ok, jag erkänner jag drog visst lite för snabba slutsatser
-
- Medlem++
Ok, jag erkänner jag drog visst lite för snabba slutsatser
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5414379
Priset?? Vad tror han? Populära BOSS pedaler går ju för ca500 beggade?
Hehe....blir nog svårsåld
Senast redigerad av RolleHarris den ons 04 jun 2008, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Öhh?? Snacka om att inte ha koll på marknaden........
Fast dom där brukar vara dyra. Finns inte att få tag i, och en del acke-freaks tycker att dom är the shit! Finns dom som vill ha dom i studion också. Rätt snyggt stereochorus det där, nånting i dom som gör att det inte blir sådär hemskt 80-tals plastigt som vanliga chorus omedelbart blir.RolleHarris skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5414379
Tror nog det är ganska rätt pris, faktiskt
Men jag har haft fel förr...
- cub
- Medlem++
Nej då, de där är svåra att få tag på och väldigt eftertraktade så jag tror han får sina 1500 pix. De äldre Boss-pedalerna gjorda i Japan och vissa med speciella kretsar som anses vara bättre än de senare osv har gjort att priserna har gått upp rejält de senaste åren. Jag har själv gammal CS-2 som jag inte skulle släppa under tusenlappen.
- peter_s
- Medlem++
Se där vad internet kan berätta!Entirely different concept. The CE-1 applies traditional LFO modulation and mixes it with the dry signal. The DC-2 splits the signal in two and both halves get independent modulation with relatively light "depth." The two signals are also slightly out of phase with each other, which enhances the comb filtering when they're blended. There's no "dry" signal at the output in mono or stereo. The effect is more one of "space" rather than movement, which is why it sounds especially yummy in stereo.
The DC-2 is all analog with 4 presets, while the DC-3 was digital with knobs. The Dimension D rack unit is the exact same circuit as the Dimension C pedal, AFAIK. The only functional difference is that one can access more presets on the 'D' by pressing more than one button -- something that doesn't work on the pedal.
- peter_s
- Medlem++
Inte så konstigt, det var ju ett tag sedan den tillverkades, och det verkar inte finnas så många i omlopp.Punkster skrev:Hmm, aldrig sett den modellen förut... Och jag anser mig nog ändå ha hyffsad koll på Boss sortiment.
Jag tycker för övrigt att Boss borde inse att det finns en marknad för de där modellerna som Behringer nu säljer kopior av, och andra av Boss mer esoteriska, gamla, pedaler. Om Boss bestämde sig för att bygga nya versioner, utifrån gamla specar och utan modelleringsmumbo-jumbo, av t.ex. DF-2, SG-1 och VB-2, ja då skulle åtminstone jag hänga på musikaffärens lås på releasedagen.
För den som vill hårdplugga Boss' sortiment finns förresten den utmärkta sajten bossarea.com
- Punkster
- Medlem+++
Ungefär som Ibanez gjort med sina gamla Tubescreamer-pedaler menar du? Låter som en ganska bra idé tycker jagpeter_s skrev:Inte så konstigt, det var ju ett tag sedan den tillverkades, och det verkar inte finnas så många i omlopp.Punkster skrev:Hmm, aldrig sett den modellen förut... Och jag anser mig nog ändå ha hyffsad koll på Boss sortiment.
Jag tycker för övrigt att Boss borde inse att det finns en marknad för de där modellerna som Behringer nu säljer kopior av, och andra av Boss mer esoteriska, gamla, pedaler. Om Boss bestämde sig för att bygga nya versioner, utifrån gamla specar och utan modelleringsmumbo-jumbo, av t.ex. DF-2, SG-1 och VB-2, ja då skulle åtminstone jag hänga på musikaffärens lås på releasedagen.
För den som vill hårdplugga Boss' sortiment finns förresten den utmärkta sajten bossarea.com

/Linus
- peter_s
- Medlem++
Ja, ganska exakt så, även om jag inte tänkte på det när jag skrev det jag skrev. Det har väl funkar ganska bra för Ibanez att göra reissues (och fler modeller är på väg har jag sett), inte sant? Borde ju funka för Boss också.Punkster skrev:Ungefär som Ibanez gjort med sina gamla Tubescreamer-pedaler menar du? Låter som en ganska bra idé tycker jag
- cub
- Medlem++
Fast finsmakarna/forumtyckare/proffs/vill-ha-uppmärksamhet/etc-folket ratar de nya hårt och har därmed pressat upp priset för de gamla "RIKTIGA" pedalerna ännu mer.Punkster skrev:Ungefär som Ibanez gjort med sina gamla Tubescreamer-pedaler menar du? Låter som en ganska bra idé tycker jag

- MALA
- Distributör
Under gitarrtiden hade jag 12 BOSS och MXR-pedaler från 70-80-talet. Sålde allihop för 1000 spänn tillsammans. Är man dum i huvudet eller 

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- MALA
- Distributör
- cub
- Medlem++
Jag sålde en gammal Höfner-bas till en kompis för många år sen för 1500 spänn. Såg den eller en likadan på Blocket förra året för 15000 kr eller högstbjudande....suck...MALA skrev:Under gitarrtiden hade jag 12 BOSS och MXR-pedaler från 70-80-talet. Sålde allihop för 1000 spänn tillsammans. Är man dum i huvudet eller
- Mike
- The Transporter
- 200071
- Hedersmedlem
Var det den som var till salu för någon månad sedan möjligtvis???MikeO skrev:Jag har sprutmålat en Orange OD120 SVART!?!?!, bara för att den var så ful.
Sålde den för 1000-1500:-, för mer kunde man ju inte få då den var hemmamålad.Hade bara maskat symbolerna ovanför varje ratt.
Skulle ha en tråd för sämsta affär också.

- macahan
- Medlem+++
- Mike
- The Transporter
- 200071
- Hedersmedlem