Knasigt
- precision65
- VIP medlem
Knasigt
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem+
Tja, uttalat satanistiskt är inte Blodsrit direkt. Men några direkt positiva texter skriver inte Emil "Yxmarder" Koverot och grabbarna.
Tycker själv att det är trams att sparka någon för att han lirar i ett black metal-band. Nu spelar han ju iofs en sådan där sexsträngad styggelse, så då blir jag genast lite mer förlåtande.
Tycker själv att det är trams att sparka någon för att han lirar i ett black metal-band. Nu spelar han ju iofs en sådan där sexsträngad styggelse, så då blir jag genast lite mer förlåtande.
- Svensson
- Forumvärd
Man ska inte köpa allt som skrivs rakt upp och ner. Det hade varit intressant att höra bägge parters versioner och vad "hårdrockare" i det här sammanhanget innebär. Jag blir alltid misstänksam när någon går till tidningarna och beklagar sig.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- mikkejohansson
- Medlem++
Så här skriver Blockets nyheter (som väl är TT?);
"Strider mot skolans värdegrund" är den brinnande punkten här. Värdegrunden (allas lika värde, verka för samförståelse osv) är hyfsat helig. När t o m juristerna står bakom avskedandet tror jag nog det är ganska grovt i texterna.
Med det i tanken kan jag nästan säga "killigt åt han", kan man inte stå för sina åsikter (sataniska eller annat) ska man inte hålla på och lattja med sånt. Och står han för dem (om de nu strider mot värdegrunden) har han inget i skolan att göra. En uttalat rasistisk lärare skulle få sparken in a heartbeat till exempel.
En lärare som anställdes vid Hammargymnasiet i Västervik sparkades omedelbart när det blev känt att han spelade i hårdrocksbandet Blodsrit.
Enligt skolledningen strider innehållet i bandets texter mot skolans värdegrund. Texterna analyserades tillsammans med jurister på Sveriges kommuner och Landsting innan beslutet fattades.
"Strider mot skolans värdegrund" är den brinnande punkten här. Värdegrunden (allas lika värde, verka för samförståelse osv) är hyfsat helig. När t o m juristerna står bakom avskedandet tror jag nog det är ganska grovt i texterna.
Med det i tanken kan jag nästan säga "killigt åt han", kan man inte stå för sina åsikter (sataniska eller annat) ska man inte hålla på och lattja med sånt. Och står han för dem (om de nu strider mot värdegrunden) har han inget i skolan att göra. En uttalat rasistisk lärare skulle få sparken in a heartbeat till exempel.
Fender - Pedaler - GK - TKS
- ZoggeY
- Medlem+
Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
-
- Kontot är inaktiverat
ZoggeY skrev:Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
PRECIS!!!
- blackparkas
- Medlem++++
Det skrämmande tycker jag är att 82% av 5066 personer INTE vill ha en hårdrockare som lärare till sina barn...!?
Nu får man väl ändå skilja på saker och ting, men det är ju journalister experter på att strunta i...
Jazz Precision - En klassiker....
Nu får man väl ändå skilja på saker och ting, men det är ju journalister experter på att strunta i...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- calif de funk
- VIP medlem
Jag blev också förvånad över detta när jag röstade för! Mycket förvånad må jag säga - faktiskt!!!blackparkas skrev:Det skrämmande tycker jag är att 82% av 5066 personer INTE vill ha en hårdrockare som lärare till sina barn...!?
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
-
- VIP medlem
Precis..calif de funk skrev:Jag blev också förvånad över detta när jag röstade för! Mycket förvånad må jag säga - faktiskt!!!blackparkas skrev:Det skrämmande tycker jag är att 82% av 5066 personer INTE vill ha en hårdrockare som lärare till sina barn...!?
Ja får nog säga upp mig själv..
Ja e ju dessutom tatuerad över bägge armarna, de kan ju va livsfarligt för dessa ungdomar..
JÄVLA IDIOTER!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- TDHP
- Forumvärd
På Norrtäljes vårdbolag "Tiohundra" som lyder under kommun/landsting så får man inte ha synliga tatueringar eller piercingar på arbetet, då ryker man! Horribelt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Får man ens göra så?TDHP skrev:På Norrtäljes vårdbolag "Tiohundra" som lyder under kommun/landsting så får man inte ha synliga tatueringar eller piercingar på arbetet, då ryker man! Horribelt!
Skulle inte tro det.
Hur kommer de undan med det?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- TDHP
- Forumvärd
Nä jag gick i taket totalt när frun berättade det!
Tror inte nån har prövat det ännu, men jag har svårt att tänka mig att arbetsgivaren kan få rätt! Visst, har man en stor svastika tatuerad på underarmen så är det stötande, men det faller liksom under andra saker tycker jag.
Tror inte nån har prövat det ännu, men jag har svårt att tänka mig att arbetsgivaren kan få rätt! Visst, har man en stor svastika tatuerad på underarmen så är det stötande, men det faller liksom under andra saker tycker jag.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, absolut, en helt annat femma anser även jag.TDHP skrev:Visst, har man en stor svastika tatuerad på underarmen så är det stötande, men det faller liksom under andra saker tycker jag.
Jag tror å andra sidan att musiken absolut har med avskedandet att göra.
Efter att ha läst några av deras titlar på hemsidan kan jag inte se nånting som uppmanar till mord på kristna eller nåt annat än de sedvanliga introspektiva, mysticistiska och depressiva black metal-texterna. Hade titlarna satts i sammanhang med en musik i ett långsammare tempo, med traditionell harmonik och sång samt med musikerna iklädda jeans och skjorta hade ingen reagerat. Kvarstår alltså musiken och framtoningen.
"Helveteshymner" skulle inte ha varit otänkbart som titel på en Cornelis-skiva.
*edit* Whoops! Hittade texter, bortse från vad jag skrev om "inget om mord på kristna" för det fanns det visst. Absolut inget försvar från min sida om deras människosyn men medge att musikstilen nog spelade in ordentligt vid omröstningen.
Efter att ha läst några av deras titlar på hemsidan kan jag inte se nånting som uppmanar till mord på kristna eller nåt annat än de sedvanliga introspektiva, mysticistiska och depressiva black metal-texterna. Hade titlarna satts i sammanhang med en musik i ett långsammare tempo, med traditionell harmonik och sång samt med musikerna iklädda jeans och skjorta hade ingen reagerat. Kvarstår alltså musiken och framtoningen.
"Helveteshymner" skulle inte ha varit otänkbart som titel på en Cornelis-skiva.
*edit* Whoops! Hittade texter, bortse från vad jag skrev om "inget om mord på kristna" för det fanns det visst. Absolut inget försvar från min sida om deras människosyn men medge att musikstilen nog spelade in ordentligt vid omröstningen.
- PopMumin
- Medlem
Jag förstår inte den här jäkla hysterien med att "stå för vad man sjunger om". Skulle till exempel inte en skräckisproducent kunna få jobb på ett mediaprogram? Nej, hans senaste film handlar om vampyrer som gör unga flickor till sina slavar. Då måste ju personen som medverkat i skapandet av filmen också hålla på med sådant!
Låt mig fråga följande: Är denne man aktiv djävulsdyrkare, eller spelar han bara i ett black metalband?
Om han aktivt tillbad hin håle och utförde diverse riter tillsammans med andra människor vore det förståligt. Lägg då märke till att jag skrev förståligt, och inte acceptabelt. Är det inte religionsfrihet i sverige för tusan?
Låt mig fråga följande: Är denne man aktiv djävulsdyrkare, eller spelar han bara i ett black metalband?
Om han aktivt tillbad hin håle och utförde diverse riter tillsammans med andra människor vore det förståligt. Lägg då märke till att jag skrev förståligt, och inte acceptabelt. Är det inte religionsfrihet i sverige för tusan?
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.
Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.
Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
- flumpedagog
- Medlem+
ZoggeY skrev:Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
varför skulle en satanist få sparken direkt? vad har han/hon gjort för fel undrar jag? för att få sparken direkt då..
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- knedy
- VIP medlem
...Och vafaaaan(lång betoning på A:et) är en "satanist" för något!?flumpedagog skrev:ZoggeY skrev:Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
varför skulle en satanist få sparken direkt? vad har han/hon gjort för fel undrar jag? för att få sparken direkt då..

Officiell stormästare i EB-orden
- flumpedagog
- Medlem+
väldigt kortfattat(!!):knedy skrev:...Och vafaaaan(lång betoning på A:et) är en "satanist" för något!?flumpedagog skrev:ZoggeY skrev:Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
antingen en helt vanlig person som läser the satanic bible och tycker den filosofin är bra och lever efter den.. detta är den moderna satanismen vilken också är den vanligaste idag.
ELLER! en person som dyrkar den kristna bilden av satan (geten) och spikar upp kattungar på dörrar etc etc. men det är ju ju sådana som tillhör nån hädisk satanskult.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
- mikkejohansson
- Medlem++
Om jag inte har helt fel är väl "kärnan" i LaVey och så vidare:s filosofi att JAG är viktigast och att inget ska få stå i vägen för vad JAG vill uppnå? Rimmar hyfsat illa med skolans värdegrund. Kan man inte tänka sig kompromissa med den livsfilosofin har man inget i skolans värld att göra.
Fender - Pedaler - GK - TKS
- ZoggeY
- Medlem+
Inget fel, eftersom i Sverige så ska ju alla religoner/filofier accepteras, och jag tycker inte personligen att han borde få sparken för det men är ganska säker på att han skulle få det ändå...flumpedagog skrev:ZoggeY skrev:Blir mest irriterad på den som skrivet artikeln. Står att han fick sparken för att han var hårdrockare. Det hade absolut ingenting med saken att göra! Vilken satanist/rasist som helst skulle fått sparken. Sen om person i fråga är det seriöst tvivalr jag på men där håller jag med mikke, då ska man inte skriva texter om det eller sälja "helveteshymner t-shirts".
- flumpedagog
- Medlem+
jo det är så. men då har han ju också valt att vara lärare.mikkejohansson skrev:Om jag inte har helt fel är väl "kärnan" i LaVey och så vidare:s filosofi att JAG är viktigast och att inget ska få stå i vägen för vad JAG vill uppnå? Rimmar hyfsat illa med skolans värdegrund. Kan man inte tänka sig kompromissa med den livsfilosofin har man inget i skolans värld att göra.
- peter_s
- Medlem++
Om man ska hårddra det så passar väl få religiösa idékomplex överens med idén om allas lika värde (vilket jag hoppas är en grundsten i den svenska skolans värdegrund)? De mosaiska religionerna skulle ju, om man vill ta ett exempel att raljera lite över, kunna sägas ha en grundidé liknande: "Om du inte gör så som vi och som vår gud tycker att man ska göra så kommer vi anse dig vara en syndare, och vi kommer därför anse oss bemyndigade att stigmatisera dig under din levnad och/eller försöka övertyga dig om att du har fel och vi har rätt. Och du, glöm inte att om du inte börjar tycka som vi innan du dör, ja då kommer du få lida i all oändlighet, medan vi andra, som tyckt och gjort vad vår gud tycker är rätt hela livet - och dämed underförstått är mycket bättre och smartare än du är - kommer bli belönade när vi dött. Lång näsa till dig!" Och det är väl knappast, återigen om man hårddrar det till en extrem, kompatibelt med tanken om allas lika värde?mikkejohansson skrev:Om jag inte har helt fel är väl "kärnan" i LaVey och så vidare:s filosofi att JAG är viktigast och att inget ska få stå i vägen för vad JAG vill uppnå? Rimmar hyfsat illa med skolans värdegrund. Kan man inte tänka sig kompromissa med den livsfilosofin har man inget i skolans värld att göra.
- lowfreq
- Medlem++
+1mikkejohansson skrev:När t o m juristerna står bakom avskedandet tror jag nog det är ganska grovt i texterna.
Den här killen är antagligen en vanlig schysst medborgare som alla andra. MEN, en lärare skall ju föregå med gott exempel och en "cool" snubbe som "Yxmarder" skulle antagligen bli rätt poppis bland eleverna och det är ju så lagom gott föredöme för eleverna när man går in på hemsidan Blodsrit.se och läser och kollar bilderna. Det ser INTE bra ut.
Don't mess with me, I do not want any treble!