mumma på .de
- RobinoZombie
- Medlem+
- 200071
- Hedersmedlem
Jag har inte provat den modellen som var naturfärgad men däremot den mahognyfärgade på den andra bilden jag la upp.RobinoZombie skrev:någon som provat den eller så?
De är gjorda som ett lågprisalternativ och känns därefter. Går du på Ebay så kan du köpa sådana billigt trots att det inte gjordes så många.
- RobinoZombie
- Medlem+
- RobinoZombie
- Medlem+
- anli
- VIP medlem
Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.anli skrev:Ingen som har lite input om Hayman-basarna?
Det smårycker lite...
Här har du: http://www.shergold.co.uk/
- anli
- VIP medlem
Hm, det var en 73:a detta exemplaret enligt Shergolds lilla årgångskalkylator.
Vi får se... vem vet jag kanske är onykter i morgon natt och får för mig att jag bara MÅSTE ha den
Verkar ju inte vara några sunkiga byggen i alla fall.
Vi får se... vem vet jag kanske är onykter i morgon natt och får för mig att jag bara MÅSTE ha den

Verkar ju inte vara några sunkiga byggen i alla fall.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Vad menar du med väldigt brittiskt? NyfikenGrafZeppelin skrev:Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.anli skrev:Ingen som har lite input om Hayman-basarna?
Det smårycker lite...

Edit: håll tummarna, efter ha tagit en knaber till smörrebrödet på eftermiddagen så slumpar det sig så att jag är högstbjudande för tillfället. Otroligt spännande.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- peter_s
- Medlem++
- anli
- VIP medlem
Skönt att ha en fru som säger:
"Men den verkar ju fin och inga jättepengar, bjud på så får vi se om du har tur"
Skål för henne.
Har gottat mig med oxfile grillad på Agentinskt vis samt Amaronevin. Nu blir det konjak, espresso och chokladmuffins.
Ingen kan stoppa mig nu
"Men den verkar ju fin och inga jättepengar, bjud på så får vi se om du har tur"
Skål för henne.
Har gottat mig med oxfile grillad på Agentinskt vis samt Amaronevin. Nu blir det konjak, espresso och chokladmuffins.
Ingen kan stoppa mig nu

Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.anli skrev:Vad menar du med väldigt brittiskt?GrafZeppelin skrev:Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.
- 200071
- Hedersmedlem
Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.GrafZeppelin skrev:Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.anli skrev:Vad menar du med väldigt brittiskt?GrafZeppelin skrev:Har aldrig spelat på en Hayman eftersom dom är väldigt sällsynta men efterträdarmärket Shergold har jag provat ett par stycken av och dom gillar jag. Väldigt brittiska.
Precisera dig Grafen.

Jamen, stön suck...200071 skrev:Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.GrafZeppelin skrev:Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.anli skrev: Vad menar du med väldigt brittiskt?
Precisera dig Grafen.![]()

*edit* Jag förstår om T2000 framstår som stockkonservativ om man var med när det begav sig men för oss något yngre är den i allra högsta grad bizarr i ordets positivaste bemärkelse.

- 200071
- Hedersmedlem
Ledsen att jag sabbade din kvällGrafZeppelin skrev:Jamen, stön suck...200071 skrev:Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.GrafZeppelin skrev:Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.anli skrev: Vad menar du med väldigt brittiskt?
jag tänkte på Morgan för att dom är just excentriska. Gammaldags hantverk (träram) i modernt sammanhang med ett smått bizarr egen design (Aero8). Å andra sidan så tyckte jag Haymanen designmässigt såg ut mest som en sen Triumph 2000.
*edit* Jag förstår om T2000 framstår som stockkonservativ om man var med när det begav sig men för oss något yngre är den i allra högsta grad bizarr i ordets positivaste bemärkelse.

- Klopper
- Hedersmedlem
Jag åxå!200071 skrev:Ledsen att jag sabbade din kvällGrafZeppelin skrev:Jamen, stön suck...200071 skrev:Det kändes väldigt tveksamt. Det är ju skillnad som natt och dag på Morgan och Triumph 2000.GrafZeppelin skrev:Ajdå... man kan väl säga excentrisk, tänk udda brittiska bilar som en Morgan eller kanske snarare en Triumph 2000.anli skrev: Vad menar du med väldigt brittiskt?
jag tänkte på Morgan för att dom är just excentriska. Gammaldags hantverk (träram) i modernt sammanhang med ett smått bizarr egen design (Aero8). Å andra sidan så tyckte jag Haymanen designmässigt såg ut mest som en sen Triumph 2000.
*edit* Jag förstår om T2000 framstår som stockkonservativ om man var med när det begav sig men för oss något yngre är den i allra högsta grad bizarr i ordets positivaste bemärkelse.Men nu förstår till och med jag hur du menar.
![]()
Basen läcker alltså olja!

Förresten...
Lycka till Anli.
Tror att basen kommer att passa dig och inte minst ge en ytterligare guldglans i din bashörna.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- groovyjr
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Om 11 timmar är den min... kanske om jag har tur 
Tittar på bilderna igen i mer nyktert tillstånd:
- Fantastiskt galet huvud... men skönheten är i betraktarens öga
- plastklarlack på kroppen ser inte så kul ut men man kanske vänjer sig. BEIGE! Konstigt träslag.
- Mickarna + plexikåpor och kontrollplatta är ju helt underbara. Kroppsformen snygg.
- Mickarna går i motfas när de körs samtidigt
Spännande.... eller inte 
- nollband! Det har jag alltid velat haft (edit: Glömsk. min gamla Kramer 8 har ju det för bövelen!)
Rätt kul sånt här, även om man har blir överbjuden i slutändan så får man pejl på ett lite okändare märke.

Tittar på bilderna igen i mer nyktert tillstånd:
- Fantastiskt galet huvud... men skönheten är i betraktarens öga

- plastklarlack på kroppen ser inte så kul ut men man kanske vänjer sig. BEIGE! Konstigt träslag.
- Mickarna + plexikåpor och kontrollplatta är ju helt underbara. Kroppsformen snygg.
- Mickarna går i motfas när de körs samtidigt

- nollband! Det har jag alltid velat haft (edit: Glömsk. min gamla Kramer 8 har ju det för bövelen!)
Rätt kul sånt här, även om man har blir överbjuden i slutändan så får man pejl på ett lite okändare märke.
- anli
- VIP medlem
Äsch, hela 713 euro klev en ny köpare in och klämde till med.
Över min semesterslarvbudget. Men ok pris ändå för en fin bas.
Nåja det dyker väl upp fler udda gamla basar som tilltalar undertecknad.
(snyftar ljudligt framför söndagsdeckaren med laptopen i knäet)
- 200071
- Hedersmedlem
Och om jag såg rätt hade han som köpte den inte varit inne och bjudit över huvud taget innan den sista minuten!anli skrev:Äsch, hela 713 euro klev en ny köpare in och klämde till med.