Rockweekend Kilafors någon?
- blackparkas
- Medlem++++
Rockweekend Kilafors någon?
Tjo!
Så var det dags imorgon för Rockweekend här i grannskapet.
Kilafors 1,5-2 mil söder om stan skall det bli rock n roll för fulla muggar.
Tyckte det lät som att Macahan skulle dit!?
Någon annan?
Jag ska dit iaf.
Artister:
Alice Cooper [US]
Babylon Bombs
Bloodbound
Crazy Lixx
Dawn Of Silence
Entombed
Europe
Firewind [GR]
Gasoline Queen
H.E.A.T
Helloween [D]
Lions Share
Mustasch
Nightrage [GR]
Paul Dianno [UK]
Renegade Five
Soilwork
Steel Attack
Thin Lizzy [UK]
Dessutom kommer Peter Stormare uppträda tillsammans med H.E.A.T.!!!!
Så var det dags imorgon för Rockweekend här i grannskapet.
Kilafors 1,5-2 mil söder om stan skall det bli rock n roll för fulla muggar.
Tyckte det lät som att Macahan skulle dit!?
Någon annan?
Jag ska dit iaf.
Artister:
Alice Cooper [US]
Babylon Bombs
Bloodbound
Crazy Lixx
Dawn Of Silence
Entombed
Europe
Firewind [GR]
Gasoline Queen
H.E.A.T
Helloween [D]
Lions Share
Mustasch
Nightrage [GR]
Paul Dianno [UK]
Renegade Five
Soilwork
Steel Attack
Thin Lizzy [UK]
Dessutom kommer Peter Stormare uppträda tillsammans med H.E.A.T.!!!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- TommyLove
- Medlem
Lillsyrran är där. Hon är tydligen rockigare än jag.
www.myspace.com/tommylovesweden
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
- blackparkas
- Medlem++++
Jag ska dit båda dagarna jag med...
Ser nog mest fram emot Soilwork om jag ska vara ärlig.
Resten ser jag bara för kul.
Ser nog mest fram emot Soilwork om jag ska vara ärlig.
Resten ser jag bara för kul.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Gårdagen var kul.
Tror Entombed stod för det bästa, även fast de spelade 18:45 på den mindre scenen.
Mustasch med Bollnäs-Martn på gura!

Helloween, tröttnade efter 3 låtar..

Europe, riktigt bra, fast det kändes lite amatörteater när det tog 30 sekunder mellan låtarna...

Tror Entombed stod för det bästa, även fast de spelade 18:45 på den mindre scenen.
Mustasch med Bollnäs-Martn på gura!

Helloween, tröttnade efter 3 låtar..

Europe, riktigt bra, fast det kändes lite amatörteater när det tog 30 sekunder mellan låtarna...

Var där igår. Missade heat, då käkade vi pizza i Kilafors. Lite småtaskiga band under dagen tycker jag, grekerna var dock rätt kul. Thin Lizzy-tribute bandet med en halvdöd Scott Gorham tänker jag inte kommentera...
Alice Cooper var däremot hur bra som helst tycker jag. Hela showen med hängning, slgsmål och och hångel mellan demokratiska presidentvalskandidater m m var kanon. Bandet var bra och jag har nog aldrig hört Alice sjunga så bra. Lite synd med alla rundgångstjut, annrs var ljudet ok också. Jag var där med 4 ungar, två av mina egna och två lånade. När Alice spelat färdigt så var det definitivt dags att köra hem dom till sängen så jag fick strunta i Soilwork tyvärr.
Tror förresten att jag stod bredvid dig parkas under Alice-konserten, samma kepa och byxor i varje fall.. Var dock inte riktigt läge för pratabas-snack kände jag
Alice Cooper var däremot hur bra som helst tycker jag. Hela showen med hängning, slgsmål och och hångel mellan demokratiska presidentvalskandidater m m var kanon. Bandet var bra och jag har nog aldrig hört Alice sjunga så bra. Lite synd med alla rundgångstjut, annrs var ljudet ok också. Jag var där med 4 ungar, två av mina egna och två lånade. När Alice spelat färdigt så var det definitivt dags att köra hem dom till sängen så jag fick strunta i Soilwork tyvärr.
Tror förresten att jag stod bredvid dig parkas under Alice-konserten, samma kepa och byxor i varje fall.. Var dock inte riktigt läge för pratabas-snack kände jag

- blackparkas
- Medlem++++
Kilafors är väl typ jämnstort med Hultsfred.Johannes skrev:Alice Cooper i Kilafors?
Rock ´n roll is dead!
För att inte tala om hålan där SRF håller hus....
Ska hälsa Martinus att det inte är någon idé att försöka starta upp en ny årligen återkommande rockfestival på rätt sida Dalälven.
Var förresten väldigt många sthlmare på plats, kul att de kom upp, de kan behöva lite ren luft.
- anli
- VIP medlem
Rätt schyssta band ju.
Men var det inte mycker mygg, knott och broms?
Har ingen riktig pejl var kilafors ligger, men antar att det är Helsingland?
Edit: googlade upp stället "Kilafors är en tätort i Hanebo socken i Bollnäs kommun, Hälsingland och har drygt tusen invånare (i den egentliga tätorten)."
Tycker mig känna igen namnet, man passerar väl orten om man åker till Bollnäs typ
Men var det inte mycker mygg, knott och broms?
Har ingen riktig pejl var kilafors ligger, men antar att det är Helsingland?
Edit: googlade upp stället "Kilafors är en tätort i Hanebo socken i Bollnäs kommun, Hälsingland och har drygt tusen invånare (i den egentliga tätorten)."
Tycker mig känna igen namnet, man passerar väl orten om man åker till Bollnäs typ
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
Låter ju som en dröm!Jan Brodin skrev:Ett myggbett under hela kvällen, så det kunde varit värre anli. Tydligen har försäljningen gått bra så det blir tydligen festival nästa år också, kul. Ett förslag vore att byta plats på huvud- och andra-scen. Andrascenen låg ju nästan onödigt vackert med ljusnan bakom sig.
Man kanske skulle bemöda sig med en liten tripp dit nästa år.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Diesel
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Japp, kommer man söderifrån Anli så kör man igenom Kilafors strax innan, och strax efter det kör man förbi Hårga.
Man kommer nerför en backe och har då Kilafors Herrgård till höger ner mot vattnet vilket var platsen för Festivalen.
Det var tydligen ett ställe för de rika sthlmarna förr i tiden när det begav sig om jag förstått saken rätt, vilket jag säkert inte har.
Janne: Tror att det blir för trångt med stora scenen där nere vid vattnet faktiskt.
Enda nackdelen med platsen för festivalen är att det blir nog svårt att göra den större.
Kan det ha varit runt 6-7000 när Europe spelade? Och då kändes det rätt så packat, även om de hade utrymme för 9000 enl. arrangören.
Hade svart jacka och grön army-kepa igår Janne, var det mig du såg alltså?
Skitkul tycker jag personligen att det var iaf!
Lördagen var det egentligen bara Soilwork som jag ville se som sagt, och övrigt blev en bonus.
Stormare på scen med ett smått patetiskt band var en annan höjdpunkt.
Hade hoppats på ett foto tillsammans med Stormare men han försvann under Thin Lizzy så jag hann inte på honom.
Man kommer nerför en backe och har då Kilafors Herrgård till höger ner mot vattnet vilket var platsen för Festivalen.
Det var tydligen ett ställe för de rika sthlmarna förr i tiden när det begav sig om jag förstått saken rätt, vilket jag säkert inte har.
Janne: Tror att det blir för trångt med stora scenen där nere vid vattnet faktiskt.
Enda nackdelen med platsen för festivalen är att det blir nog svårt att göra den större.
Kan det ha varit runt 6-7000 när Europe spelade? Och då kändes det rätt så packat, även om de hade utrymme för 9000 enl. arrangören.
Hade svart jacka och grön army-kepa igår Janne, var det mig du såg alltså?
Skitkul tycker jag personligen att det var iaf!
Lördagen var det egentligen bara Soilwork som jag ville se som sagt, och övrigt blev en bonus.
Stormare på scen med ett smått patetiskt band var en annan höjdpunkt.
Hade hoppats på ett foto tillsammans med Stormare men han försvann under Thin Lizzy så jag hann inte på honom.
- blackparkas
- Medlem++++
Just det Anli, kan tillägga att jag inte fick något myggbett alls när jag var på festivalen, däremot när jag stannade och pissade på vägen hem 
Kan även tillägga att jag som inte brukar gå så mycket på festivaler tycker det mesta funkade och flöt på väldigt bra.
Längsta väntetiden mellan banden var 20 minuter tror jag och 2 band körde aldrig samtidigt vilket jag tycker var skitbra.
Något långa spelningar med de större banden, vill man ha in fler band så kan man alltid strunta i att ge Alice Cooper 1,5-2 timmar eller Europe och Thin Lizzy samma.
Helloween hade ungefär samma och de hade räckt att höra i 20 minuter...

Kan även tillägga att jag som inte brukar gå så mycket på festivaler tycker det mesta funkade och flöt på väldigt bra.
Längsta väntetiden mellan banden var 20 minuter tror jag och 2 band körde aldrig samtidigt vilket jag tycker var skitbra.
Något långa spelningar med de större banden, vill man ha in fler band så kan man alltid strunta i att ge Alice Cooper 1,5-2 timmar eller Europe och Thin Lizzy samma.
Helloween hade ungefär samma och de hade räckt att höra i 20 minuter...

- blackparkas
- Medlem++++
Bilder från lördagen:
Snygg bas här! Och ja, det är min gamla Victory...
(Gasoline Queen heter bandet, från Söderhamn, grymt svängigt.

Stormare på gästmick med Heat:

Thin Lizzy (om man nu får kalla dem för det)

Alice. Vet inte om det är jag men jag tyckte det är osmakligt när han har ihjäl spädbarnet. Kanske för att man är pappa..

Och så Soilwork, det bästa jag sett i genren sedan Meshuggah i Sandviken för 100 år sedan.

Snygg bas här! Och ja, det är min gamla Victory...

Stormare på gästmick med Heat:

Thin Lizzy (om man nu får kalla dem för det)

Alice. Vet inte om det är jag men jag tyckte det är osmakligt när han har ihjäl spädbarnet. Kanske för att man är pappa..

Och så Soilwork, det bästa jag sett i genren sedan Meshuggah i Sandviken för 100 år sedan.

- durito
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Japp, såg babylon bombs, klart schysst.
Känns som att de konkurrerar lite mer Gasoline Queen, vet faktiskt inte vilka som var "bäst" heller, svårt.
BB kanske kändes lite mer professionella rakt igenom, men låtmässigt så är inte Gasoline Queen långt efter.
Basisten i BB tänkte jag faktiskt speciellt på, satt som gjutet, grymt kul att se till skillnad mot de flesta andra liknande band där det är gitarrister som spelar bas...
Tillägg: Bilder är kul, synd bara att kameran (Ixus 60) börjar kuka ur ordentligt.
Finns det några kompaktkameror som klarar av att fota vid dåliga förhållanden egentligen!?
Känns som att de konkurrerar lite mer Gasoline Queen, vet faktiskt inte vilka som var "bäst" heller, svårt.
BB kanske kändes lite mer professionella rakt igenom, men låtmässigt så är inte Gasoline Queen långt efter.
Basisten i BB tänkte jag faktiskt speciellt på, satt som gjutet, grymt kul att se till skillnad mot de flesta andra liknande band där det är gitarrister som spelar bas...
Tillägg: Bilder är kul, synd bara att kameran (Ixus 60) börjar kuka ur ordentligt.
Finns det några kompaktkameror som klarar av att fota vid dåliga förhållanden egentligen!?
- blackparkas
- Medlem++++
Haha. Ja, rätt så roligt!
Och du smet undan ditt arsle innan jag hann säga hej.
Och du smet undan ditt arsle innan jag hann säga hej.
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, det var väl då det där jätteregnet var påväg, jag åkte en sväng.macahan skrev:va fan.. å durååå.. när vi kom tillbaks till parkeringen på lördagen så stack du precis efter att du hade snackat med p-vakten.. men du hann ju slänga iväg ett sms iallafall..
Skönt att sitta i bilen när skitbanden spelar och regnet öser ner.
Men vad tyckte herrn överlag om arrangemanget?
- blackparkas
- Medlem++++
Hehe.... var det typ inte bara 1 band med growl?macahan skrev:sketabra ju.. men det var för långa köer till ölen.. typ..
Annars var det kanonbra upplagt.. även om jag skulle vilja haft lite mer sleaze och posörer än growlare..

Och det var ett för mycket då?
Största behållningen på festivalen, eller detta år i musikväg var Soilwork... Shit asså... de var grymt bra...!!