Kilroy

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Kilroy

Inlägg av Kilroy »

Hejsan alla basister där ute

Stefan var namnet, 20 år och bosatt i kävlinge, skåne.
Spelat bas nu i 11 år och kan nog säga att det finns få saker som är roligare än att lira, men de vet väll alla här redan :wink:

Lumpar för tillfället vilket ger mig lite tid att öva och ingen tid för att involvera mig i band och orkestrar, tyvärr :(

Har läst en termin på LTH, utbildning civilingengör elektroteknik. Återvänder dit till våren när jag har muckat.

Spelar en massa olika sorters musik, men rock och blues ligger mig varmast om hjärtat. Allt från gammla klassiker till nyare saker.

Kul att äntligen gå med i detta superforum och lära sig lite nya saker

Ses bland trådarna

//Kilroy
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Yo! :anli:

Själv plockade jag med mig basen och en gammal stereoanläggning (som förstärkare) då jag gjorde lumpen. Fick ett eget skåp till grejerna t.o.m.
Men det blev ju inte så mycket spela direkt... Man är ju rätt trött på kvällarna...

Hade en kväll på markan med ett par akustiska guror och så mig på bas som var riktigt kul dock...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

tjeena!
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Hej hallå... :vinkar:
Användarvisningsbild
PopMumin
Medlem

Inlägg av PopMumin »

Tjenix!
Jag har bara fördomar mot folk som är förutsägbara.
There must be a leak somewhere, 'cause I can feel the GAS protruding my skin, running through my veins.

Antoniotsai P-bas, liten usel Crate
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Välkommen! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Tjenahejsan!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Inlägg av Kilroy »

Va har faktiskt fått ett musikrum precis i min kasern. Utrustningen är inte den bästa, men de funkar att spela på. Bokningsschemat är dock så komplext att jag tror ingen fattar det :?
Men eftersom man för tillfället är stationerad i Halmstad kan man smyga ner till musikalen när man är ledig och drömma lite :wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

:vinkar:
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

gomorron!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Hi there

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Häjsan!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Willkommen! Tervetuloa! добро пожаловать!
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Inlägg av Kilroy »

Hmm...

Upptäckte att jag glömde skriva lite om vad jag spelar på :oops:

Har en modifierad MIM jazz (Badass II stall, blend-kontroll, Seymour Duncan stacked mickar, svart plektrumskydd samt kromade kontrollrattar)
Fick en beg. 6-strängad Eaglebas när jag fyllde 20 som jag försöker spela på ibland, går ibland :wink: men den skulle behöva få lite komponenter utbytta för att låta lite bättre...

Mullret får jag för tillfället via en Ampeg Ba-115 combo.

Sist har jag några effekter som ibland slås på när låten kräver det.
MI Audios Tube Zone för dist. Även om den är byggt för gitarrer tycker jag den funkar nice till bas (spelar gitarr ibland med så tycker om effekter som funkar till det mesta, behöver bara ett pedalbord då :) )
MRX sterio chorus
Boss DD6
Ibanez WD7
Delay och whawha används dock knappt, men e kul pedaler att leka med ibalnd 8)

Använder Power Slinky strängar på jazzbasen nu. Tycker dock det är lite för tjocka strängar. Ljudet blir inte riktigt vad jag vill ha. Kommer nog införskaffa tunnare strängar vid tillfälle, smygtittat lite på unicornsträngarna, verkar nice :D
Har ingen aning om vad det är för strängar på Eaglebasen, men de måste också bytas... Kommer bli dyrt med alla strängbyten :?
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Trevligt med fler skåningar! :)
Och att du dessutom är i Halmstad förtillfället.. ännu bättre..

Välkommen hit..

Ses bland trådarna som sagt. och glöm inte kolla in PRATABAS TRÄFF I SÖDER tråden..
En PB Träff i skåne! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Inlägg av Kilroy »

marcbass skrev:Trevligt med fler skåningar! :)
Och att du dessutom är i Halmstad förtillfället.. ännu bättre..

Välkommen hit..

Ses bland trådarna som sagt. och glöm inte kolla in PRATABAS TRÄFF I SÖDER tråden..
En PB Träff i skåne! :D
Låter riktigt najs :D

Hoppas bara man är ledig när det beger sig

Kommer bara vara i Halmstad till slutet av September, sen blir det tillbaka till hemförbandet I19, Boden :? fram till muck den 28e November

Men om träffen blir på en helg kommer jag om jag kan fixa transport :D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Kilroy skrev: Fick en beg. 6-strängad Eaglebas när jag fyllde 20 som jag försöker spela på ibland, går ibland :wink: men den skulle behöva få lite komponenter utbytta för att låta lite bättre...
Vilken Eagle skulle inte det?
Har en bandlös 6:a själv.
Går under namnet paddeln.
Hals och kropp är ok, men resten..........
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Inlägg av Kilroy »

Klopper skrev:
Kilroy skrev: Fick en beg. 6-strängad Eaglebas när jag fyllde 20 som jag försöker spela på ibland, går ibland :wink: men den skulle behöva få lite komponenter utbytta för att låta lite bättre...
Samma här typ

Elektroniken i den är nog de dummaste påhitt jag sett, fattar noll :?
Kan knappt beskriva det äns, bara idioti.

Sen har den en mickmodell som inte verkar finnas någon annan stans (någon form av powerbucker för 6-strängat tror jag), så att bara byta myckar är en mardröm. Någon som har tips?

Såfort jag har tid och pengar ska den få ny elektronik, stall, stämskruv (en är skadad från den förra ägaren, av att dömma av skador till lack m.m. har den kysst asfalten mer än en gång) och mickarna. Stort projekt :shock:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Kilroy skrev:
Klopper skrev:
Samma här typ

Sen har den en mickmodell som inte verkar finnas någon annan stans (någon form av powerbucker för 6-strängat tror jag), så att bara byta myckar är en mardröm. Någon som har tips?

Såfort jag har tid och pengar ska den få ny elektronik, stall, stämskruv (en är skadad från den förra ägaren, av att dömma av skador till lack m.m. har den kysst asfalten mer än en gång) och mickarna. Stort projekt :shock:
Hade det inte kännts som att kasta pärlor för svin hade den nog fått en Delano mick och ett egettillverkat stall, men jag har annat att lägga pengarna på så den får vara för tillfället.
Användarvisningsbild
Kilroy
Medlem

Inlägg av Kilroy »

Klopper skrev:
Kilroy skrev:
Klopper skrev:
Samma här typ

Hade det inte kännts som att kasta pärlor för svin hade den nog fått en Delano mick och ett egettillverkat stall, men jag har annat att lägga pengarna på så den får vara för tillfället.
Bara en mick? Har nog en gammal modell, för min har två mickar och det "hela" huvudet. Ta en titt på min avatarbild om jag beskriver det lite dåligt :shock:

Kan dock hålla med om att kasta pärlor för svin, så jag får se hur jag gör

Bild
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Kilroy skrev:
Klopper skrev:
Kilroy skrev:
Klopper skrev:
Samma här typ

Bara en mick? Har nog en gammal modell, för min har två mickar och det "hela" huvudet. Ta en titt på min avatarbild om jag beskriver det lite dåligt :shock:

Kan dock hålla med om att kasta pärlor för svin, så jag får se hur jag gör

Bild
Har taskig koll på Eagle generellt, men här är min samling bort en!

Bild
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Skriv svar