Alembic på Blocket
- Punkster
- Medlem+++
Alembic på Blocket
/Linus
- hosse
- Medlem+++
oj, den ser ju nästan acceptabel ut också! 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Klopper
- Hedersmedlem
Testad på MUG för en massa år sedan.hosse skrev:oj, den ser ju nästan acceptabel ut också!
Kan inte påstå att den lät "Alembic" mer som en J med en satans massa diskant.
Sedan tyckte jag att den inte så så aptilig ut.
Men för rätt person är den säker guld.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Hehe...
Någon som råkar veta vad den kan tänkas betinga för värde?
Vad satt det för prislapp på MUG?
"Den där basisten i E-street band har ju spelat på den...."
Någon som råkar veta vad den kan tänkas betinga för värde?
Vad satt det för prislapp på MUG?
"Den där basisten i E-street band har ju spelat på den...."
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Klopper
- Hedersmedlem
Har för mig att det var runt 8000:- men minnet kan svika mig, det är nog bortåt 20 år sedan (om det nu räcker).blackparkas skrev:Vad satt det för prislapp på MUG?
Jag hade i alla fall inga problem med att hänga tillbaka det i stativet.
Inte alls mitt stuk.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- peter_s
- Medlem++
Jamen, men, Alembic var ju bland de allra första med att använda grafithals över huvud taget - och deras grafithalsar tillverkades av en snubbe som hette Geoff Gould, på ett företag som sedan blev/redan var Modulus. Var alltså inte de grafithalsade Alembic-basarna Alembic-basar? (om inte så kan den insikten, eller kanske snarare upptäckten, vara det första steget i en omfattande och revolutionerande elbashistorierevisionism...)the_great_alfonzo skrev:plusett, alembic ska vara alembic!
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jo, grafithalsarna var ett samarbete mellan Geoff Gould och Ron Wickersham (grundaren av Alembic) och många av de tidiga halsarna hamnade på Alembicbasar. Fast den här har inte mycket att göra med Alembics hantverkare, troligen ingenting alls.peter_s skrev:Jamen, men, Alembic var ju bland de allra första med att använda grafithals över huvud taget - och deras grafithalsar tillverkades av en snubbe som hette Geoff Gould, på ett företag som sedan blev/redan var Modulus. Var alltså inte de grafithalsade Alembic-basarna Alembic-basar? (om inte så kan den insikten, eller kanske snarare upptäckten, vara det första steget i en omfattande och revolutionerande elbashistorierevisionism...)the_great_alfonzo skrev:plusett, alembic ska vara alembic!
-
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++