Stu Zender får äntligen vad han förtjänar!

Prata om olika basister, kända som okända
Mr Praline
Medlem+++

Stu Zender får äntligen vad han förtjänar!

Inlägg av Mr Praline »

http://www.stuartzender.net/forum/viewt ... f=7&t=4251

Om infon i länken stämmer, blir jag glad. Zender om någon förtjänar en signatur-Warwick!
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Gud vad jag blir lycklig nu.
Stu Zender är min all time favourite basist!
Det i kombination med att warwick gör mina favoritinsturment så resulterar det i erected nipples!

:heart:
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

optic skrev:Gud vad jag blir lycklig nu.
Stu Zender är min all time favourite basist!
Det i kombination med att warwick gör mina favoritinsturment så har jag erected nipples!

:heart:
Jepp. Stu har en stor del i Warwicks framgång, iom Jamiroquais framgång under början av 90-talet.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Fast det lustiga är att på skivorna spelade han på det som served the song best, men han körde warwick live.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

optic skrev:Fast det lustiga är att på skivorna spelade han på det som served the song best, men han körde warwick live.
Travelling Without Moving är, så vitt jag vet, bara hans 5-strängade Stage II, "Iroquai"-basen.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Aha. Var har du läst det?
Jag är helt säker på att jag läst att han bytte stup i kvarten, men jag kan ju helt klart ha fel.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

optic skrev:Aha. Var har du läst det?
Jag är helt säker på att jag läst att han bytte stup i kvarten, men jag kan ju helt klart ha fel.
Tror det var en intervju med honom för länge sedan. Men skivorna innan TWM blandade han basar rätt mycket, precis som du säger.

Angående hans signaturmodell, hoppas jag på en Stage II som liknar hans gamla Iroquai-bas. Dock finns det mycket som pekar på att det blir en Les Paul-liknande historia, i en intervju i Bass Player för nån månad sedan poserar Stu med en Gibson LP-bas med Warwick-stall...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det var då på tiden!!!
Men jag hoppas nog innerligt ändå att det blir nå´n variant av en Stage II....
Fast iofs, en helt ny design vore inte helt fel det heller.

Mr Zender är en av mina favoriter också, helt klart.
Synd att det inte finns så mycket att höra honom på nuförtiden..!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

blackparkas skrev:Det var då på tiden!!!
Men jag hoppas nog innerligt ändå att det blir nå´n variant av en Stage II....
Fast iofs, en helt ny design vore inte helt fel det heller.

Mr Zender är en av mina favoriter också, helt klart.
Synd att det inte finns så mycket att höra honom på nuförtiden..!
Amen to that!

Och +1 för Stage II.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Jag håller med om att Stuart kan vara värd en signaturmodell, samtidigt som jag tycker att det känns som att det är minst tio år för sent.
Ugglan GBG skrev:Angående hans signaturmodell, hoppas jag på en Stage II som liknar hans gamla Iroquai-bas. Dock finns det mycket som pekar på att det blir en Les Paul-liknande historia, i en intervju i Bass Player för nån månad sedan poserar Stu med en Gibson LP-bas med Warwick-stall...
Jag vet inte om instrumentet han poserade med indikerar så mycket, eftersom Gibsons dyrare Les Paul-modeller från början-, mitten av nittiotalet hade just Warwick-stall. Alec John Such, som spelade med Bon Jovi, kunde t.ex. ses med en sådan hängandes om halsen då det begav sig. Dock tror jag inte att det fanns något djupare samarbete mellan Gibson och Warwick.
blackparkas skrev: Synd att det inte finns så mycket att höra honom på nuförtiden..!
Har du hört Adeles platta 19? Tror att han spelar en hel del på den, när hon inte gör det själv. Men visst, Stuart har hållit en låg profil länge nu, till mångas förtret.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Snart kommer det in nå´n och undrar vem f-n Stuart Zender är för att sedan dissa honom och utnämna honom till världens absolut sämsta skit-basist som uppenbarligen inte kan fatta vad man har en bas till ens för så dålig är han....
Senast redigerad av blackparkas den sön 10 aug 2008, 01:04, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

blackparkas skrev:Snart kommer det in nå´n och undrar vem f-n Stuart Zender är för att sedan dissa honom och utnämna honom till världens absolut sämsta skit-basist som uppenbarligen inte kan fatta vad man har en bas till ens för så dålig här han....
NEJ!
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Kul! Han har inspirerat mig mycket genom åren! Sicken talang, tänk att spela in första Jamiroquaiplattan och vara 17 bast. Härlig lirare.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

flumpedagog skrev:
blackparkas skrev:Snart kommer det in nå´n och undrar vem f-n Stuart Zender är för att sedan dissa honom och utnämna honom till världens absolut sämsta skit-basist som uppenbarligen inte kan fatta vad man har en bas till ens för så dålig här han....
NEJ!
Nej, han är ju inte det... Men det finns säkert nå´n idiot här på forumet som inte tycker Mr Zender är bra. Vilket jag verkligen inte skulle förstå isf...

Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

blackparkas skrev:
flumpedagog skrev:
NEJ!
Nej, han är ju inte det... Men det finns säkert nå´n idiot här på forumet som inte tycker Mr Zender är bra. Vilket jag verkligen inte skulle förstå isf...
men det är bara dumt. man kan inte tycka att en bra basist inte är bra. det är som att tycka att en tjej inte är en tjej. man kan ju inte tycka det liksom.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Kim S skrev:Kul! Han har inspirerat mig mycket genom åren! Sicken talang, tänk att spela in första Jamiroquaiplattan och vara 17 bast. Härlig lirare.
Jag vill minnas att jag och Stuart började spela samma år, i samma ålder, och skaffade varsin Stage I ungefär samtidigt. Och där slutar likheterna...

Stuart lärde sig t.ex. spela genom att köpa en Weather Report-platta (tror det var Black Market), och sedan planka den (han spelar f.ö. helt på gehör, om han inte ändrat på det sedan jag senast läste en intervju med honom). Och när han spelade på Emergency on Planet Earth så hade han bara spelat i typ två år. :shock: Talang? Jovars.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:Snart kommer det in nå´n och undrar vem f-n Stuart Zender är för att sedan dissa honom och utnämna honom till världens absolut sämsta skit-basist som uppenbarligen inte kan fatta vad man har en bas till ens för så dålig är han....
Hehe... har inte den bekaste aning vem karl är.
Säkert bra.
Skall googla lite.

Edit: googlat och DuRörat klart. Jamiroquai lät ju rätt trevligt för att vara den typen av musik. Och basisten verkade vara duktig.
Så en egen bas är han väl värd då.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Kim S skrev:Kul! Han har inspirerat mig mycket genom åren! Sicken talang, tänk att spela in första Jamiroquaiplattan och vara 19 bast. Härlig lirare.
Fixat. Fortfarande grym basist, men rätt ska vara rätt!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Stuart Zender har nog varit inne på pratabas och blivit inspirerad. :wink:

Bild
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

flumpedagog skrev:
men det är bara dumt. man kan inte tycka att en bra basist inte är bra. det är som att tycka att en tjej inte är en tjej. man kan ju inte tycka det liksom.

Jag håller med du.
Men det finns en del som tycker olika.

Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Enligt Stuart Zender själv så säger han i en intervju i BassguitarMagazine (nr 37 Juli/augusti 2008) att han har funderingar på att göra en signaturmodell med Gibson. Warwick vill ge ut en, men mer än så säger han inte om det, så frågan är vad killen på Zenderforumet har för källor.

Stuart liar en del med Mark Ronson för er som inte visste det och lirar Gibson stämd i D.
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

blackparkas skrev:
flumpedagog skrev:

Jag håller med du.
ja man kan ju tycka att hans lir inte passar ens smak, men att säga att han är dålig.. jadu, då borde man fundera på att byta hobby/yrke, för då funkar inte ens öron för musik.

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

flumpedagog skrev:
blackparkas skrev:
flumpedagog skrev:

Jag håller med du.
ja man kan ju tycka att hans lir inte passar ens smak, men att säga att han är dålig.. jadu, då borde man fundera på att byta hobby/yrke, för då funkar inte ens öron för musik.
Precis!
Själv tycker jag om både musiken och liret...!

Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+

Inlägg av flumpedagog »

blackparkas skrev:
flumpedagog skrev:
blackparkas skrev:
flumpedagog skrev:

Jag håller med du.
Precis!
Själv tycker jag om både musiken och liret...!
+1 .. det är så otroligt inspirerande. det var det för 5 år sen och det är det idag!

Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

zender är fan svängigast på planeten. shit:

http://fr.youtube.com/watch?v=s_upoZgzVoE
Skriv svar