Fixa en logga till halsen
- macahan
- Medlem+++
Teckensnittet är inte så stort problem direkt.. det handlar om 2 saker först och främst.. VAD ska det stå?.. och HUR vill man att det ska upplevas? ska det kännas fender, ska det kännas moses eller vad ska det representera? det är ganska lätt hitta på något.. men det blir inte bra om det inte finns en tanke bakom.anli skrev:Machan: Har inte sett huvudet, men det var helt säkert en vanlig fender logga .
Hur får man till tecken snittet? Vet ej om det passar, men det beror ju på vilka "ord" man använder.
- anli
- VIP medlem
Sant! Skall sätta mig och grubbla och trixa lite.macahan skrev:Teckensnittet är inte så stort problem direkt.. det handlar om 2 saker först och främst.. VAD ska det stå?.. och HUR vill man att det ska upplevas? ska det kännas fender, ska det kännas moses eller vad ska det representera? det är ganska lätt hitta på något.. men det blir inte bra om det inte finns en tanke bakom.anli skrev:Machan: Har inte sett huvudet, men det var helt säkert en vanlig fender logga .
Hur får man till tecken snittet? Vet ej om det passar, men det beror ju på vilka "ord" man använder.
Men "The Ox"/Entwistle vore kul att få med, eftersom han är anledningen.
Behöver inte se fender ut alls iofs.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... go.svg.png
The Who loggan har ju en sån där rund flygplansflagga... kanske bodre klämmas in för att poängtera The Who och att basarna släpptes i en England 1966 och endast 20 ex!
The Who loggan har ju en sån där rund flygplansflagga... kanske bodre klämmas in för att poängtera The Who och att basarna släpptes i en England 1966 och endast 20 ex!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- baa
- Medlem+
Bara en tanke:
Man kan ju be nån dekor- eller kopieringsfirma printa på transparent folie, och kanske lägga på ett skyddslaminat. Den kan du ju sen skära eller klippa ner lite fint runt kanterna, så har du en fin dekal. Kanske kostar en hundring eller 2 för några stycken. Men kvalitén är enormt mycket bättre än en "vattendekal".
Man kan ju be nån dekor- eller kopieringsfirma printa på transparent folie, och kanske lägga på ett skyddslaminat. Den kan du ju sen skära eller klippa ner lite fint runt kanterna, så har du en fin dekal. Kanske kostar en hundring eller 2 för några stycken. Men kvalitén är enormt mycket bättre än en "vattendekal".
- Geddan
- VIP medlem
Diggar skarpt att du har min gamla Burns på din Avatar, Anders!!anli skrev:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... go.svg.png

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
anli skrev:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... go.svg.png
Den loggan kan du ju faktiskt fixa klibba på och smacka på baksidan eller på plektrumskyddet/kroppen snarare än på huvudet.
Iofs så passar det ju framme på den runda delen på huvudet...
"The Ox '66 Precision
Made by Barbeque Village"
Röstar jag för.
Ingen nackdel att skriva ut hela Barbeque
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
- Diesel
- Medlem++
- macahan
- Medlem+++
nä, jag har tyvärr inte haft tid, men jag tror att en the ox 66 i fenderstil med precision som precision står på en vanlig fenderlogga och med made by bbq eller liknande i finstilt antingen på baksidan (som ex. made in mexico) eller finstilt under precision kan bli snyggt. jag ska tjolla läget lite när jag har tid i veckan, pm:a mig på tisdag kväll så ska vi se om jag inte har tid att knåpa då..
- anli
- VIP medlem
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag får väl helt enkelt masa mig till en hobbyaffär och fråga. Svårt kanske att få till vit färg i loggan men det vore lite ballt att kunna göra egna logos. Man behöver ju inte lacka över dem utan byte lite som man vill...Efter humör.anli skrev:Nepp det har inte löst sig. Men knedys Jesus logga får vara stand in.
Hehe den här tråden har jag glömt bort helt btw!
Kommer inte ens i hg om jag pm:ade Macahan?
- rabulisten
- Medlem
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt: