Världens snabbaste basist

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Fan va bråttom alla verkar ha!
Sa dom me tåge? :twisted:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

bootsy skrev: Det var inte ett lätt löfte att hålla...

Här då:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cufd13Me9wE[/youtube]
Åh min(a) skapare!!! Jag kräktes, fick frossa och pinkade på mig samtidigt!!! Helt genitaliskt...öh...nä...genianimaliskt...öh...nä...skit samma...

Men som om inte 6-, 7-, eller 9-strängat är nog... kolla den här spjuvern då:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_qARdE08 ... re=related[/youtube]
Senast redigerad av BassLobster den ons 17 sep 2008, 00:29, redigerad totalt 1 gånger.
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Men nu gott folk kommer den ultimata utmaningen. Gå till den sida som innehåller flest direktlänkade youtube-sköningar, klicka så snabbt ni kan på alla playknappar, och försök njuta!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

BassLobster skrev:Men nu gott folk kommer den ultimata utmaningen. Gå till den sida som innehåller flest direktlänkade youtube-sköningar, klicka så snabbt ni kan på alla playknappar, och försök njuta!

Varför?
Har inte lidandet nått sitt maximum redan? :roll:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Klopper skrev:
BassLobster skrev:Men nu gott folk kommer den ultimata utmaningen. Gå till den sida som innehåller flest direktlänkade youtube-sköningar, klicka så snabbt ni kan på alla playknappar, och försök njuta!

Varför?
Har inte lidandet nått sitt maximum redan? :roll:
Nä nä...det är bara början... :fullband: :fullband: :fullband: :fullband: :fullband:
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Klopper skrev:Fan va bråttom alla verkar ha!
Sa dom me tåge? :twisted:
Dé é inte utan att man undra...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Klopper skrev:
BassLobster skrev:
bootsy skrev: Ja, han är verkligen en riktig klippa.
På tal om klippor...här är en till:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXi2ozqO ... re=related[/youtube]

Men lova att inte skratta...
Förtexten är lysande! :lol:
Förtexten är ju missvisande.Det är ju stor musik.Shit vilken tid han måste ha lagt ned på att lägga cymbalslagen där han gjort så att dom verkligen inte sitter på ett rakt slag. Genialt! Om inte annat så har han ett skitbra sound, eller hur Optic? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

BassLobster skrev: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_qARdE08 ... re=related[/youtube]
he got da funk
För att citera Hasselhoff "This is what america's got talent is all about!"...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Det här måste ändå vara bland det snabbaste man har hört i slapväg. Och sicken timing sen...och tajt som ett nålsöga! Det finns vissa dagar när man har lust bara lägga basen på hyllan...efter ha sett detta så infann sig just en sådan dag :skogbesviken:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lw8Vc1Q- ... re=related[/youtube]
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Titeln "the fastest artistic and creative dutch bassplayer" ska tydligen vägleda rätt innan man ens hunnit klicka på playknappen. Och det är klart...röker man på svart tulpan var och varannan dag... så visst kan man hålla med.
Men jisses...killen är inte bara en naturbegåvning i sig...han tittar på TV samtidigt som han utför mirakel på basen. Hur ska man kunna toppa detta?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=viwDYwirJPU[/youtube]
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag måste säga att för en oinvigd blir den här tråden lite märklig.
Jag vet inte om ni är ironiska eller inte när ni postar slap-klipp... :?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev:Jag måste säga att för en oinvigd blir den här tråden lite märklig.
Haha!! Det vet inte jag heller...vissa "spår" kanske är så bra att bara dom som studerat kan förstå dom....the jury's still out....;-)
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

TDHP skrev:Jag måste säga att för en oinvigd blir den här tråden lite märklig.
Jag är grav-allvarlig. Bild
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Jag tycker att det är mycket svårare att veta om individerna som skapat klippen är seriösa eller inte..

Tyvärr är risken stor att dom är seriösa...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Liten skrev:Jag tycker att det är mycket svårare att veta om individerna som skapat klippen är seriösa eller inte..

Förmodar att det handlar om konflikten mellan överambition och självinsikt. Det ena överskuggar det andra, och då blir det som det blir. Men så länge det finns rum för att fjärta - finns det också rum för ett pacemaker-fritt hjärta. :shock:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:Jag tycker att det är mycket svårare att veta om individerna som skapat klippen är seriösa eller inte..

Självinsikten hos 99% av de som postar YouTubeklipp på sig själva är väl att betrakta som obefintlig.
Stallet liknar mest ett veteflak.
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

bootsy skrev:

Självinsikten hos 99% av de som postar YouTubeklipp på sig själva är väl att betrakta som obefintlig.
:hug:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

BassLobster skrev:

Förmodar att det handlar om konflikten mellan överambition och självinsikt. Det ena överskuggar det andra, och då blir det som det blir. Men så länge det finns rum för att fjärta - finns det också rum för ett pacemaker-fritt hjärta. :shock:
Du menar att det skulle vara överambitionen som får individernas hjärna att vilja lägga ut första "bästa" tagna ton på youtube?

I brist på självinsikt är jag säker på att alla dessa klipp ENBART är skapade och upplaggda för att djävlas med just mig! Jag KAN inte se någon som helst annan anledning...

:roll:
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Liten skrev: Du menar att det skulle vara överambitionen som får individernas hjärna att vilja lägga ut första "bästa" tagna ton på youtube?

I brist på självinsikt är jag säker på att alla dessa klipp ENBART är skapade och upplaggda för att djävlas med just mig! Jag KAN inte se någon som helst annan anledning...

:roll:
:hug:
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Jag är världens snabbaste bassist. Det säger min mamma!
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Samuel V skrev:Jag är världens snabbaste bassist. Det säger min mamma!
Och mamma har alltid rätt, utan några som helst undantag. Så är det med min morsa...ja...förutom när hon har fel förstås. Men det är inte så ofta. Och dom gångerna jag tror hon har fel...då har jag fel...för då har hon egentligen rätt. Men det är inte fel att tro rätt...bara man inte har fel.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ska jag tolka detta som att de flesta postade klippen alltså INTE är bra?
Jag vet alltså ärligt inte, jag har absolut noll koll på vad som är ok slap och vad som inte är det. Gemensamt tycks iaf vara att bara för att man är stolt över nåt man tycker man är bra på så ska man inte tro att man är nåt... Är inte det lite basistsnobberi? Typ? Eller är jag helt ute och cyklar här och bör genast gå en snabbkurs i avancerad ironi?
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Jag finner INGET fel med att lägga upp klipp av sig själv på tuben.. om jag hade någon som helst talang + tekniskt kompetens för att både spela bas och handha en videokamera skulle jag säkert kunna finna det nödvändigt för att ragga gig... eller.. bara skryta med hur bra jag var... eller... iallafall länka till klippet i ett mail till min mor så hon fick se hur min nya frisyr såg ut... eller... nä ja vettefan.. Jag saknar, på ett självinsiktslöst sätt, förmågan att förstå vad det är bra för... (notera att detta är inte en: "allt som JAG tycker är skit ska förbjudas på nätet" post..) men ibland kan jag tycka att Johannes hade en poäng.. när han skrev att alla under 25 borde förbjudas på nätet!

;)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev: Ska jag tolka detta som att de flesta postade klippen alltså INTE är bra?
Jag vet alltså ärligt inte, jag har absolut noll koll på vad som är ok slap och vad som inte är det. Gemensamt tycks iaf vara att bara för att man är stolt över nåt man tycker man är bra på så ska man inte tro att man är nåt... Är inte det lite basistsnobberi? Typ? Eller är jag helt ute och cyklar här och bör genast gå en snabbkurs i avancerad ironi?
Jag tar detta som att du kanske inte är ngn slap-connaisseur....;-)
Jag kan ha full förståelse för om du tycker att det är svårt att avgöra vad som är "bra" och inte..jag tycker ju å andra sidan att en jävla massa är skit som tex "lobster" tycker är jättebra så vaffan...det är ju subjektivt...dock så kan man väl säga att om man inte kan förstå (hitta ettan,känna ngn sorts formkänsla)vad dom sysslar med så är det oftast sopor ELLER så är det såna där som är jättegenialiska och bara sysslar med avancerad polyrytmik...för det låter ungefär likadant som när någon bara inte förstått att det går 4 fjärdedelar på en helt vanlig 4/4-takt etc...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Äh, jag blir mest bara irriterad när "skitduktiga" människor aldrig tycks upphöra att raljera över allt och alla...
Ingen nämnd - ingen glömd! :wink:
Jag har säkert bara en dålig dag och kommer att missuppfatta allt jag hör och läser och vara osams med halva världen innan dan är slut. :x
TDHP
Skriv svar