Pedulla
- blackparkas
- Medlem++++
- blackparkas
- Medlem++++
- blackparkas
- Medlem++++
Och nypris i England som skickar till Sverige är ca 5000 inkl frakt...Roland skrev:blackparkas skrev:Vad anser du den vara värd?
Mer än vad jag får!
Nypris i Sverige är 6.995:-

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
Fel av mig, 4500 ungefär inkl frakt, osäker om det följer med Hardcase dock, troligtvis inte.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Haha... ja, det vore väl gulligt?Roland skrev:blackparkas skrev:Fel av mig, 4500 ungefär inkl frakt, osäker om det följer med Hardcase dock, troligtvis inte.
Vänta nu. Jag förstår inte riktigt?
Vill du att jag åker till England och skickar den därifrån?

Marquee:n är ascool, och jag tyckte den lät väldigt bra i min rigg.
Dock så för min del just nu har jag inte mcyket pengar över att lägga på den.
Iom att England är med i EU så misstänker jag att det skulle vara billigare för mig att köpa från England, än från dig kanske? Eller?

-
- Kontot är inaktiverat
blackparkas skrev:Haha... ja, det vore väl gulligt?Roland skrev:blackparkas skrev:Fel av mig, 4500 ungefär inkl frakt, osäker om det följer med Hardcase dock, troligtvis inte.
Vänta nu. Jag förstår inte riktigt?
Vill du att jag åker till England och skickar den därifrån?
Marquee:n är ascool, och jag tyckte den lät väldigt bra i min rigg.
Dock så för min del just nu har jag inte mcyket pengar över att lägga på den.
Iom att England är med i EU så misstänker jag att det skulle vara billigare för mig att köpa från England, än från dig kanske? Eller?
Jösses...jag vill ju inte sälja den egentligen...men en Gibson Victory Standard, den kan jag nog skiljas ifrån...
-
- VIP medlem
ja kan hämta den ifall någon vill ha den.. Bor ju nästan i Danmark..
PM;a mig om ja ska hjälpa till
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontot är inaktiverat
marcbass skrev:ja kan hämta den ifall någon vill ha den.. Bor ju nästan i Danmark..
Jättetack för erbjudandet, men just den biten ser ut att vara fixad just nu. Men jag återkommer gärna om det skulle behövas.

Jisses vad jag gillar det här forumet!
Så mycket bra och hjälpsamma människor...fantastskt...
-
- Kontot är inaktiverat
Tack vare min skånska bulvan har det nu skakats fram en hel massa bilder...
Detta mina vänner...är vad jag gnuggar mina ädlare delar emot inom en snar framtid...(jepp, det är en bas, ingen hakklapp...
)

Tillägg: Efter att ha varit i kontak med Pedulla angående en lite extra koll av serienumret så säger jag bara, vilket enormt serviceinriktat företag.
Efter att ha haft äran att ha att göra med Pedulla så önskar jag nu att jag i framtiden får chansen att beställa en ny bas därifrån (om jag gillar denna vill säga)
Detta mina vänner...är vad jag gnuggar mina ädlare delar emot inom en snar framtid...(jepp, det är en bas, ingen hakklapp...

Tillägg: Efter att ha varit i kontak med Pedulla angående en lite extra koll av serienumret så säger jag bara, vilket enormt serviceinriktat företag.
Efter att ha haft äran att ha att göra med Pedulla så önskar jag nu att jag i framtiden får chansen att beställa en ny bas därifrån (om jag gillar denna vill säga)

- blackparkas
- Medlem++++
Shite!
Grymt trevligt Rolle!
Har du fler bilder än baksidan?
När får du basen?
Hinner den komma innan den 4:e?
Jag sätter upp mig på kölistan NU till när du ska sälja den!!
Grymt trevligt Rolle!
När får du basen?
-
- Kontot är inaktiverat
blackparkas skrev:Shite!
Grymt trevligt Rolle!
När får du basen?
Tyvärr så är det nog ingen idé att hoppas på att den kommer innan den 4:e.
Övriga bilder är mest av typen "titta vilken fin macrobild av den här normala bältesspännesrepan jag kan ta i full upplösning".
Som det ser ut nu så kommer den att vara i PrataBas-händer 12/10 och sedan dröjer det väl ytterligare ett par dagar innan jag har den...
Men man är ju monumentalt sugen på att testa den nu.
Jag noterar att du står på köplistan...
- blackparkas
- Medlem++++
MEN!?!
Sådär får ni ju inte göra!
Den måste ju upp till sthlm NU!
Tillägg: Förresten, fick du reda på nå´t mer om modellen, vad den het och när den tillverkades etc?
Tillägg: Förresten, fick du reda på nå´t mer om modellen, vad den het och när den tillverkades etc?
-
- Kontot är inaktiverat
Jo, det är ju alltså en Pedulla Series II.blackparkas skrev:MEN!?!
Anledningen till att jag kontaktade Pedulla för att kontrollera basen var att den av säljaren uppgavs vara en Series II 1992.
Men när man synar Pedullas egen serienummerlista på deras hemsida så står det två kolumner med serienummer. Den vanliga listan med serienummer för alla basmodellerna samt en kolumn för Series II -only?
Den listan slutar 1991 med serienummer 480.
Serienumret på "min" Pedulla matchar doch årtalet 1992 i den andra kolumnen "3348 thru 3842".
Så det fanns två tolkningar att göra, dels att Series II slutade produceras i och med nummer 480 1991 eller att det fortsattes att tillverkas senare men i samma nummerföljd som övriga basar (kanske i samband med att man började tillverka andra Bolt-on-modeller är min gissning).
Svaret blev:
"My records show Serial# 3652 as a Series-II 4-string made in 1992.
Hope you enjoy your "new" Pedulla bass : ) Best regards, Christine"
Hur länge den tillverkades förväntar jag svar på inom ett par dagar.
- blackparkas
- Medlem++++
Coolt!
Basen är hur snygg som helst...
Hoppas bara den låter bra också!
Skulle iaf vilja testa släppa ner Antiquitymickar eller något annat riktigt vintage-rockigt...
Basen är hur snygg som helst...
Hoppas bara den låter bra också!
Skulle iaf vilja testa släppa ner Antiquitymickar eller något annat riktigt vintage-rockigt...
- Bean
- VIP medlem
Roland skrev:blackparkas skrev:Shite!
Grymt trevligt Rolle!
När får du basen?
Övriga bilder är mest av typen "titta vilken fin macrobild av den här normala bältesspännesrepan jag kan ta i full upplösning".
Som det ser ut nu så kommer den att vara i PrataBas-händer 12/10 och sedan dröjer det väl ytterligare ett par dagar innan jag har den...
Säljaren är bortrest den här veckan, men jag kommer förhoppningsvis att kunna hämta basen i början på nästa. Sen kommer jag till Sthlm sen eftermiddag den 4/10 (skall se NHL-hockeyn i Globen på lördagen), så leverans kan ske på plats

-
- Kontot är inaktiverat
Bean skrev:Roland skrev:blackparkas skrev:Shite!
Grymt trevligt Rolle!
När får du basen?
Säljaren är bortrest den här veckan, men jag kommer förhoppningsvis att kunna hämta basen i början på nästa. Sen kommer jag till Sthlm sen eftermiddag den 4/10 (skall se NHL-hockeyn i Globen på lördagen), så leverans kan ske på plats
Kölista när jag säljer Pedullan är just nu:
1. Bean (min bulvan, min hjälte)
2. Blackparkas (kommer att begära byte mot en Ric...så, nja)

Kan meddela följande om Series II:
Christine på Pedulla skrev:They were offered from 1988-1992. We made have done a couple after that as special orders but haven't made any in at least 10 years
- blackparkas
- Medlem++++
Shite!
Jag var inte först!!
Men coooolt!
Den verkar kunna komma upp till Ryggskottsfestivalen trots allt då?!?
Jag var inte först!!
Men coooolt!
Den verkar kunna komma upp till Ryggskottsfestivalen trots allt då?!?