jag funderar på om jag skulle lacka om min yamaha attitude 5:a för jag är så jäkla nöjd med den rent spel och ljud mässigt men är absolut inte nöjd med hur den ser ut...jag har tummen mitt i handen så att göra det själv kommer inte på frågan och jag vill ha ett nytt plektrumskydd till den oxå är det någon kunnig som kan hjälpa mig med det ??
den tanken har slagit mig men jag gillar svarta basar och rosa basar är inte min grej tror jag och jag kommit fram till att jag vill ha min yamaha svart med röd pärlemor eller vad det heter som p-skydd
silfver skrev:den tanken har slagit mig men jag gillar svarta basar och rosa basar är inte min grej tror jag och jag kommit fram till att jag vill ha min yamaha svart med röd pärlemor eller vad det heter som p-skydd
Sälj den och köp en svart då, onödigt att förstöra en så glammig bas. Det finns en svart beggad på MB i norrköping för 5500kr, lite väl dyrt kanske. Går säkert att pruta. En blåmetallic finns på MB i Uppsala för 3500kr.
Sälj den och köp den här istället http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5488291
Ett nytt plektrumskydd så är du hemma? Synd att lacka om den rosa tycker jag fortfarande, dessutom blir det säkert ganska dyrt om du ska ha jobbet professionellt utfört.
fan va sugen jag blev nu den var riktigt fräsig men ändå stilren plus att jag aldrig har ägt en bas med maple bräda och det gör det hela ännu mer intressant
Peavey Foundation 2000. Usa-byggd, räknas väl ändå som en budgetmodell av Peavey. Befinner mig nu och en vecka framåt 55 mil från basen så serienummer kan jag inte kolla, kan be min bättre hälft imorgon. Väldigt lättspelad bas, nackdelen är mickarna tycker jag. Två singlecoil-mickar om otekniska jag fattat det rätt, ger bra ljud vid fullt pådrag på bägge men annars blir det lite tunt och brusigt.
Hm, jag är ju i sommarstugan i järvsö nu, skulle tagit med den ser jag nu eftersom du bor i hudik.
ja men annars kan du få hämta den och be din kära fru att skicka den hit till hudik...kan vara ett alternativ jag ska vet inte hur jag har det med pengar till frakten just nu sitter i lite av ett dillemma med ekonomin men jag kan säkert ordna det på sätt
Jag tror ärligt talat att min bas är värd lite mindre än din på marknaden, trots att jag sett folk på vendolin försöka få ut 4-7000 för modellen. Jag har inte betalat de priserna för den. Om du är seriöst intresserad så kan jag bjuda på frakten som mellanskillnad. Sen är det iofs troligt att jag åker upp näst-nästa helg och är med på första efterjakshelgen. Men säkert är det inte, jobbet brukar träffa en ganska hårt efter älgjaktsveckan så jag har inte orkat ta mig upp på efterjakt tidigare. Men i så fall kan jag ju ta med för provspelning.
Här kan du lyssna lite på basen, använde den på en konsert för några veckor sen. http://www.4shared.com/file/66619983/3c ... s_Arf.html
Konstig lokal vi spelade i så jag kunde bara använda stallmicken, annars blev det någon sorts basrundgång i golvet...
Det hörs väl lite hur den låter ändå förhoppningsvis, felspelningarna var inte basens fel..