Vem är bäst?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

BassLobster skrev:
Gunnar89 skrev:Pino Palladino kan inte uteslutas ur sammanhanget...
Har Pino spelat med Mr. Slowhand? Kände inte till detta. Har i vilket fall inte hört hans lir i det sammanhanget då...men Pino är en grymmebasist annars (framför allt hans jobb med Gary Numan och Paul Young) och bör hamna högt upp på vilken lista som helst 8)
Pino spelar på albumen Journeyman (1989), Pilgrim (1998), Reptile (2001) samt Back home (2005). Han har tydligen även spelat live med Clapton vid några tillfällen.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

GurraG skrev:
BassLobster skrev:
Gunnar89 skrev:Pino Palladino kan inte uteslutas ur sammanhanget...
Har Pino spelat med Mr. Slowhand? Kände inte till detta. Har i vilket fall inte hört hans lir i det sammanhanget då...men Pino är en grymmebasist annars (framför allt hans jobb med Gary Numan och Paul Young) och bör hamna högt upp på vilken lista som helst 8)
Pino spelar på albumen Journeyman (1989), Pilgrim (1998), Reptile (2001) samt Back home (2005). Han har tydligen även spelat live med Clapton vid några tillfällen.
Där ser man. Hmm...jag kunde givetvis rekat det själv kanske... Men jag ger (tyvärr) inte så mycket för Clapton som gitarrist eller kompositör... så det kändes som tidsslöseri med rekning. Not my cup of tea som man säger i Afganistan. Men skönt höra att det gå bra för Pino sen han bytt playground till USA och sitt tidiga jobb med Vonda Shepard.
Skriv svar