Ångermanland

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Mumin skrev:Vart finns dom? Det finns ju inget specifikt ställe att kunna samla alla på så vart ska man leta? Lidl? :lol:
Prova att gå på Bittens på Torsdagar =)

Annars kan jag höra mig för lite. Vad spelar du?
rokker skrev: coolt, jag har haft dem båda i grundskolan =)
De har en fantastisk humor. Körde ljud åt dem en gång när de spelade i kyrkan i Sollefteå. Den dagen flödade av dåliga ordvitsar =)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Mumin skrev:
mikkejohansson skrev:Hursom, min relation till Ångermanland; SLUTA SNO NORDMALING AV OSS!!!!
Nordmaling tillhör ju västerbotten :?
Det är ju nå vaj där...typ västerbottens län men ångermanlands landskap? Samma med Dorotea eller n¨n av inlandsortera....jääädrigt skumma gränsdragningar.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

Nick skrev: De har en fantastisk humor. Körde ljud åt dem en gång när de spelade i kyrkan i Sollefteå. Den dagen flödade av dåliga ordvitsar =)
Jo, Uffe är väl något av ordvitsarnas mästare norr om dalälven =)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Mumin skrev:För mig som inte har körkort och bil får man förlita sig på buss eller fötterna och att ta bussen är inte det enklaste. Inga bussar efter kl 20 på vardagar och kl 14 går sista bussen på lördagar. Söndagar går det inga alls!
Mjae.. De sista bussarna är de som går 21nånting och på lördagar är det kl15 som gäller. Men det finns en jäkligt bra orsak till att det är så få turer här - det är väldigt få som åker! Det är väl självklart att bussbolaget drar in på söndagsturerna då endast en handfull personer åker på samtliga linjer. =)
Mumin skrev:Finns absolut inga sevärdheter alls i Övik förutom Domsjö fabriken, och den vill man se?

Det finns konsthallar, blues och jazzklubbar, museum och en otroligt härlig natur om man orkar knata upp på något av bergen. Och i somras hade vi ju två otroligt sevärda utställningar i stan, snart kommer Astrid Lindgrenutställningen också, förmodligen följd av Andy Warhol. Det finns massor att göra om man bara tar sig ut. :wink:

Och som du själv har märkt, om man tycker att Övik är tråkigt så är banne mig Härnösand sju resor värre. :D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Hellish skrev:Mjae.. De sista bussarna är de som går 21nånting och på lördagar är det kl15 som gäller. Men det finns en jäkligt bra orsak till att det är så få turer här - det är väldigt få som åker! Det är väl självklart att bussbolaget drar in på söndagsturerna då endast en handfull personer åker på samtliga linjer. =)
De går 21 om man beställer en buss minst en timme i förväg. Öviksborna jävlas med sig själva att ta bilen istället för att åka miljövänligt med buss!
Hellish skrev:Det finns konsthallar, blues och jazzklubbar, museum och en otroligt härlig natur om man orkar knata upp på något av bergen. Och i somras hade vi ju två otroligt sevärda utställningar i stan, snart kommer Astrid Lindgrenutställningen också, förmodligen följd av Andy Warhol. Det finns massor att göra om man bara tar sig ut. :wink:
Dom där musikklubbarna var något nytt, inte banne har jag sett något sådant och jag har bott där i snart 8 månader.

Jag var upp på berget där hoppbacken är och naturen var fin men inte lika fin som i Jämtland där jag bodde tidgare!
Hellish skrev:Och som du själv har märkt, om man tycker att Övik är tråkigt så är banne mig Härnösand sju resor värre. :D
+1. Du får ursäkta mitt hat över din stad men jag ångrar skarpt att jag flyttade dit! Är på gång kanske att jag flyttar tillbaka till Jämtland.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Mumin skrev: De går 21 om man beställer en buss minst en timme i förväg. Öviksborna jävlas med sig själva att ta bilen istället för att åka miljövänligt med buss!
Mja.. Lite överdrivet. Bara för att jag har så lite att göra ikväll så bläddrade jag lite i bussturlistan och det finns en enda linje som bara går till klockan 20. Resten går till klockan 22 och en till 23, så.. Så värst illa pinkat är det ju inte. Skulle förresten förstå om de drog in alla busslinjer från klockan 18 för kvällsbussarna är det liks ingen som åker. :wink:
Skriv svar