Teddy Walter

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: rörd

Inlägg av Jan Hellman »

papateddy skrev:Hej alla basister!
Jag är lite stolt och rörd av att jag fortfarande kan inspirera till diskussion!
:lol:
Om man spelar så bra som du får man skylla sig själv. Då blir det så. :)

PrataBas inhuserar allt från faktiskt ganska många yrkesbassister till dom som inte hållit på så länge och det är lite vad som gör det skojjigt. Alla hjälper alla. Ibland spårar det ur, som du märkt, men OFTAST är tonen hyffsad och nivån hög. Lite bassisternas motsvarighet till ett vuxendagis på något vis. Kul att du tittar in ibland. :)

MVH///Jan
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Re: rörd

Inlägg av Kale »

papateddy skrev:Hej alla basister!
Jag är lite stolt och rörd av att jag fortfarande kan inspirera till diskussion!
:lol:
:oops: Det bjuder vi på.
Välkommen hit!
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

En liten Teddy Walter-hyllning:

När jag var i 20-årsåldern (på 80-talet..) så var Teddy Walter en av de stora förebilderna. Jag såg honom med EGBA, Stefan Nilsson mfl (kan det ha varit Hector Bingert och Jojje Wadenius?).
Allt som oftast sågs Teddy i banden i diverse TV-program (när det inte var Sam Bengtsson så var det Teddy Walter...)
Makalöst bra basspel på såväl bandlös som bandad bas (han hade två likadana Arvidsonbasar om jag inte minns fel, en bandad och en bandlös) Det var alltid smakfullt och fantasifullt.
Ett mycket tight ljud också.
Tack Teddy för många goda konsertminnen och inspiration till fortsatt basspelande för mig. (och välkommen till det här trevliga lilla nördforumet..)
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Skriv svar