Stallmontering.

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Stallmontering.

Inlägg av Bastappe »

Finns det någonting att vinna ljudmässigt om jag tar bort all lack under stallet?
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag vet inte men en vild gissning: Nej.

Du kan ju testa ta bort all lack där stämskruvarna sitter istället, det skulle nog göra skillnad däremot! :tummenupp: ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

knedy skrev:Jag vet inte men en vild gissning: Nej.

Du kan ju testa ta bort all lack där stämskruvarna sitter istället, det skulle nog göra skillnad däremot! :tummenupp: ;)
Lacken på halsen är mycket tunnare än på kroppen, så jag tror inte att det skulle göra någon större skillnad. Men jag har andra några ideér vad det gäller huvudet. Jag har tänkt mig att laminera den på något sätt. Typ Alembic eller Unicorn.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

en annan fråga är om det går att byta bort originalstallet på en P-bas mot ett BADASS lll utan att behöva borra om.
Ni vet ett sånt som Frank Bello har på sin signatur-Fender...ett riktigt tjockisstall!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Tarzan08 skrev:en annan fråga är om det går att byta bort originalstallet på en P-bas mot ett BADASS lll utan att behöva borra om.
Ni vet ett sånt som Frank Bello har på sin signatur-Fender...ett riktigt tjockisstall!
Har originalstallet 5 skruvar?
Dra dit ett BADASS II istället!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar