Telebas, byggd av allas vår Knedy - Bortbytt!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Telebas, byggd av allas vår Knedy - Bortbytt!

Inlägg av Chriller »

Här kommer en unik liten bas.
Det är ett av Knedys Telecasterprojekt, för er som minns byggtråden från i våras.
Jäkla fin är den att både titta och spela på, men det där med shortscale var visst inte min grej riktigt. Och så har jag köpt mig ett par andra basar (P!!) som funkar bättre för mig. So it's gotta go...

Spec:
Telecaster gitarrkropp med det snygga Custom-plektrumskyddet.
En artec-mick, sen står det Stagg på mick nr två, stallet och halsen.
Switchen har tre lägen, men i mittenläget är bara halsen aktiverad, så något lite måste lödas med den. Halsen är bred och den känns väldigt kraftfull på ett bra sätt när man spelar, eller hur man ska uttrycka det. Framtung? Japp.
Och så är den one of a kind, men det kanske jag nämnt redan.

Ljudprov finnes om ni vill ha via mail. Specifik info om vissa delar finnes vid respektive bild om ni klickar på dem.
Pris?
Jag gav två papp och har inte lust att gå så värst mycket back såklart. Men samtidigt vill jag att basen ska få en ny ägare snabbt, som ger den lite kärlek (och som är lite mer tekniskt lagd än vad jag är).

Bild Bild Bild Bild
Senast redigerad av Chriller den lör 22 aug 2009, 16:54, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Fasen, om man skulle äga en shortscale så skulle det va en Gibson EB eller den där. Fast jag har så gott som gjort upp med Årnes om att spendera mina sparslantar :oops: Skulle det skita sig med det så är jag extremt sugen :D
/Linus
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Har ju två telecaster-gitarrer och de tre hänger numera bredvid varandra så rätt deppigt är det ju att göra sig av med den för den pryder verkligen sin plats på väggen.
Men man kan ju inte ha en bas som pynt och vi passar inte riktigt ihop så...

EB är inget jag är jätteförtjust i, i alla fall inte enkelmicksvarianter (har förvisso bara provat Epiphone-varianter).
Men det stallet hade nog suttit som en smäck på denna!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Punkster skrev:Fasen, om man skulle äga en shortscale så skulle det va en Gibson EB eller den där. Fast jag har så gott som gjort upp med Årnes om att spendera mina sparslantar :oops: Skulle det skita sig med det så är jag extremt sugen :D
Ska du köpa 71:an??
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

Jag vill ha fler shortscalebasar eftersom jag insett att kortskaligt helt enkelt är min grej. Men jag har ju tänkt köpa stärkare med.. Aarrghh!!
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

the_great_alfonzo skrev:
Punkster skrev:Fasen, om man skulle äga en shortscale så skulle det va en Gibson EB eller den där. Fast jag har så gott som gjort upp med Årnes om att spendera mina sparslantar :oops: Skulle det skita sig med det så är jag extremt sugen :D
Haha, näe. Så rik är jag inte :D Men Årnes har flera saker till salu :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Punkster skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Jag visste det ändå sen jag såg den där bilden från den gamla örebroträffen.. Leduc! :P
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

the_great_alfonzo skrev:
Punkster skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Jag visste det ändå sen jag såg den där bilden från den gamla örebroträffen.. Leduc! :P
Nästan! Ibanez :wink:

Bild
/Linus
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Lyssnade på ljudproven jag fick i våras av Knedy eftersom en PB:are hört av sig och var nyfiken. Det var då helvete vad bra den låter. Fan.
Men men, måste behålla fokus nu...

Adde, säg till om jag ska skicka en mp3 med lite ljud, då kommer du att bli mer än sugen...
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

Chriller: Skicka du. knejken@hotm..
Det finns ju en sunkstärkare i repan ändå och när man giggar så kör man ju med vad som finns på plats. 8)
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Snor uttrycket "löningsbump" från en snarlik tråd.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Jahapp.

Den här hänger fortfarande hemma och är snygg. Mickar är nu fixade och låter jäkligt sweet var och en för sig - men eftersom de har så sjukt olika impedans tar de ut varandra när de körs samtidigt. Gitarrmakarn i Göteborg har fixat och trixat.

Halsen har en del väldigt skorriga delar en bit upp - om man spelar hårt som jag gör i alla fall, men styr man upp den där märkliga hemmabyggegrejen under halsen och ändrar lutningen lite kanske det löser sig. Och skippar man allt ovanför 5:e bandet låter den kanon! Men för mig och min spelstil funkar den inte, jag kan inte laga den själv och har ingen lust att lämna in den IGEN.

1500 spänn eller något byte.
Drömmen vore ju något bandlöst, men nästan vad som helst i basväg kan vara intressant. Jag har lagt tre papp på den sammanlagt, så gå ner i pris blir det inte tal om.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Chriller skrev:Jahapp.

Den här hänger fortfarande hemma och är snygg. Mickar är nu fixade och låter jäkligt sweet var och en för sig - men eftersom de har så sjukt olika impedans tar de ut varandra när de körs samtidigt. Gitarrmakarn i Göteborg har fixat och trixat.

Halsen har en del väldigt skorriga delar en bit upp - om man spelar hårt som jag gör i alla fall, men styr man upp den där märkliga hemmabyggegrejen under halsen och ändrar lutningen lite kanske det löser sig. Och skippar man allt ovanför 5:e bandet låter den kanon! Men för mig och min spelstil funkar den inte, jag kan inte laga den själv och har ingen lust att lämna in den IGEN.

Drömmen vore ju något bandlöst, men nästan vad som helst i basväg kan vara intressant. Jag har lagt tre papp på den sammanlagt, så gå ner i pris blir det inte tal om.
Kondingsmod!!!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

anli skrev:
Chriller skrev:Jahapp.

Kondingsmod!!!
Vad härligt. Det är bara att köpa och modda.
Jag har inte kompetensen och lägger som sagt inte mer pengar på den.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Prisbump - se rubriken.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Host.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

jag fick lite GAS.
Snygg som skam, den där skulle jag vilja ha i famnen. Så laid-back-reggae jag skulle bli! :D

EDIT: Jävla Dramo som hann före. :(
Senast redigerad av Tössberg den mån 17 aug 2009, 23:18, redigerad totalt 1 gånger.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Tössberg skrev:jag fick lite GAS.
Snygg som skam, den där skulle jag vilja ha i famnen. Så laid-back-reggae jag skulle bli! :D
Men nu är det jag som ska lira laid-back-SKA! med den, serru! 8) Ya man.
Skriv svar