Stingifiera?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Stingifiera?

Inlägg av Punkster »

Vad säger folket? Ska jag Stingmodda mitt senaste inköp? Bra idé eller helgerån?

Alltså ta den här:
Bild

Och göra så här:
Bild
/Linus
Matte
VIP medlem

Re: Stingifiera?

Inlägg av Matte »

Punkster skrev:Vad säger folket? Ska jag Stingmodda mitt senaste inköp? Bra idé eller helgerån?

Alltså ta den här:
Bild

Och göra så här:
Bild
Finns en sådan Stingbas i Karlskoga hos stans enda musikhandlare. Den är dock dyr........ Bandlös och i riktigt bra skick.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Menar du att ta bort banden?
Det är väl kanske en smula synd, men det är din bas och du gör som du vill. Det går ju att banda den igen om du skulle tröttna på bandlöst.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Jo, modellen som Sting har/hade var ju deras top of the line med aktiv elektronik o sånt. Den jag har köpt är lite enklare. Och mycket billigare :D
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Klopper skrev:Menar du att ta bort banden?
Det är väl kanske en smula synd, men det är din bas och du gör som du vill. Det går ju att banda den igen om du skulle tröttna på bandlöst.
Mmm, dom måste ändå slipas eller bytas. Så lite jobb med den kommer det ju ändå att bli. Och jag är lite nyfiken på bandlöst :D
/Linus
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Punkster skrev:Jo, modellen som Sting har/hade var ju deras top of the line med aktiv elektronik o sånt. Den jag har köpt är lite enklare. Och mycket billigare :D
Den ser ut att vara i bra skick och mycket mumsig! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Det är Årnes gamla. Den är välanvänd och banden är slitna. Plus att den har åkt i backen och fått en liten sprick i kroppen.
/Linus
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Det väljer du väl själv? Banda av om du vill. Är väl inga kantlister som kan ställa till det?
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Punkster skrev:Det är Årnes gamla. Den är välanvänd och banden är slitna. Plus att den har åkt i backen och fått en liten sprick i kroppen.
Knep du den?
Grattis.
Vad jag minns så är inte banden så illa däran.
Tror att du klarar dig med en bandslipning.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Klopper skrev:
Punkster skrev:Det är Årnes gamla. Den är välanvänd och banden är slitna. Plus att den har åkt i backen och fått en liten sprick i kroppen.
Knep du den?
Grattis.
Vad jag minns så är inte banden så illa däran.
Tror att du klarar dig med en bandslipning.
Tack tack :D Den väntar bara på lämplig skjuts till gnälligare trakter :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Nästa fredag ska jag upp. Hojta om den inte kommit iväg då.
(C) Handicamp
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Foxbat skrev:Nästa fredag ska jag upp. Hojta om den inte kommit iväg då.
Tror inte den har kommit innan dess. Geddan skulle ha åkt, men det blev inte så. Vill du ta med den så är jag evigt tacksam :D
/Linus
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
(C) Handicamp
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Punkster skrev:Vad säger folket? Ska jag Stingmodda mitt senaste inköp? Bra idé eller helgerån?

Alltså ta den här:
Bild

Och göra så här:
Bild
Först trodde jag att du skulle ta av dig tröjan :shock: Men du menade den lilla modden :wink:
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Jag har en sån där 70-tals Ibanez Musician-bas och älskar den. Bara tanken på att någon vandal sliter av banden makes me wanna puke.

I ärlighetens namn är de väl inte så dyra. Jag har i och för sig top-of-the-line-modellen med (oanvändbar brusig) elektronik, men ändå...

Må ditt skägg växa inåt och förkväva dig! :evil:

P.S. Vad fick du betala för den? Jag köpte min för 25 år sen dyrt och har ingen aning om vad de kostar idag. D.S.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Foxbat skrev:Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
Det är inte svårt att hitta till mig! :D
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Foxbat skrev:Sure bacon. Jag åker bil så det är inga probs. Får ha en fantastiskt detaljerad vägbeskrivning bara till årnes (Är den kvar där?) och dig (Brickebacken?).
Visst är den kvar hos Årnes, så jag låter honom beskriva vägen. När den väl kommit till Närke kan vi väl göra på samma sätt som förra gången, så slipper du leta efter mig. Jag vet ju vart du uppehåller dig :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

inber skrev:Jag har en sån där 70-tals Ibanez Musician-bas och älskar den. Bara tanken på att någon vandal sliter av banden makes me wanna puke.

I ärlighetens namn är de väl inte så dyra. Jag har i och för sig top-of-the-line-modellen med (oanvändbar brusig) elektronik, men ändå...

Må ditt skägg växa inåt och förkväva dig! :evil:

P.S. Vad fick du betala för den? Jag köpte min för 25 år sen dyrt och har ingen aning om vad de kostar idag. D.S.
Dom tillverkades ju som bandlösa också, så något direkt helgerån är det väl inte. Fast man kanske skulle leta efter en bandlös istället. Jag fick betala 2k, vilket jag tycker verkar vara ett mycket humant pris. Dock är den lite risig, men absolut inte i dåligt skick enligt Årnes.
/Linus
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Gör det!
Bandlöst är skoj.
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Punkster skrev:
Visst är den kvar hos Årnes, så jag låter honom beskriva vägen. När den väl kommit till Närke kan vi väl göra på samma sätt som förra gången, så slipper du leta efter mig. Jag vet ju vart du uppehåller dig :wink:
Härligt!
(C) Handicamp
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Punkster skrev:
Klopper skrev:Menar du att ta bort banden?
Mmm, dom måste ändå slipas eller bytas. Så lite jobb med den kommer det ju ändå att bli. Och jag är lite nyfiken på bandlöst :D
De behövs bara slipas. Mattisson gör det ganska billigt. Jag tror inte att den basen är så rolig som bandlös, faktiskt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Det lär väl bli en ordentlig översyn innan jag bestämmer mig för dess framtida öde iaf. Kan ju höra med Mattisson vad han vill ha för pröjs för en slipning också. Eller prova det själv :D
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Foxbat skrev:
Punkster skrev:
Härligt!
Gött mos, då ber jag Årnes göra upp om det praktiska med dig. Tusen tack! :D
/Linus
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Testa och slipa själv! Är inte så jättesvårt, bara man tar tid på sig och är noggrann.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Alltså ta den här:
Bild

Och göra så här:
Bild
Stings bas har ebenholtzbräda och du har väl rosewood på din?
Banda inte av.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Skriv svar