HiFi-förstärkare som luktar ägg?! Farligt?
-
- Medlem+
HiFi-förstärkare som luktar ägg?! Farligt?
Jag tog bort min vinylspelare som stod ovanpå min förstärkare och torkade snabbt av den med en fuktig trasa.
Jag är säker på att inget vatten rann ne i den, men endå så började det lukta konstigt.
Nästan som någon lagt en riktigt jävla vidrig äggmök.
Har stängt av den nu, men jag undrar ju om det är säkert att sätta på den.
Någon som har haft problem med äggodör i förstärkare förut?
Jag är säker på att inget vatten rann ne i den, men endå så började det lukta konstigt.
Nästan som någon lagt en riktigt jävla vidrig äggmök.
Har stängt av den nu, men jag undrar ju om det är säkert att sätta på den.
Någon som har haft problem med äggodör i förstärkare förut?
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
-
- Medlem+
Jag tror att det är lugnt, har satt på den nu efter att ha vädrat ut lukten.
Känner inget, får se om en kvart eller så.
Känner inget, får se om en kvart eller så.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- B-Å Åhs
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
- TDHP
- Forumvärd
Ha! Håller precis på att göra ren vår frysbox i källaren som sladden råkade åka ur för ett bra tag sen. Det fanns bla kyckling i den.
Är det nån som har sett hur TV-deckarna brukar rygga när dom kommer in i ett rum med ett gammalt lik?
[spy-smiley]
Är det nån som har sett hur TV-deckarna brukar rygga när dom kommer in i ett rum med ett gammalt lik?
[spy-smiley]
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- ferm
- Medlem++
Det är värre än en avliden selenlikriktare.TDHP skrev:Ha! Håller precis på att göra ren vår frysbox i källaren som sladden råkade åka ur för ett bra tag sen. Det fanns bla kyckling i den.
[spy-smiley]
För många basar är inte nog
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- Medlem+
Va roligt att alla här hade fel!
Inte så konstigt kanske, detta var ett av de få fallen då problemet var väldigt lokalt.
Bor ju i Täby och inte allt för långt ifrån mig finns det en sopstation (hagbytippen) som brukar bli lite varm och börja brinna. Vet inte den brann idag men det blåste väl hitåt, så det var den som luktade.
Öppnade fönstret precis innan jag torkade stärken.
Inte så konstigt kanske, detta var ett av de få fallen då problemet var väldigt lokalt.
Bor ju i Täby och inte allt för långt ifrån mig finns det en sopstation (hagbytippen) som brukar bli lite varm och börja brinna. Vet inte den brann idag men det blåste väl hitåt, så det var den som luktade.
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- ferm
- Medlem++
Jag hade inte fel, läs igenTredoX skrev:Va roligt att alla här hade fel!
För många basar är inte nog