Marshall 2x15 ON HOLD
- FreCKo
- Medlem++
Marshall 2x15 ON HOLD
ÄNDRADE PLANER! Det verkar som att båda ska säljas!
Marshall-lådan är en JCM800 2x15-låda med sprillans nya Celestion-element på 400w/styck, lådan klarar alltså sammanlagt 800w. I övrigt är den i turnerat skick, vilket innebär att den är sliten, men den är JÄVLIGT rock n' roll!
Den här vill jag ha 4000kr för.
Hämtas i sthlm, först till kvarn, billigare om ni är snabba osv osv.
EDIT IGEN: Har jag inget svar på onsdag åker det ut på vendolin!
EDIT EN TREDJE GÅNG: Kan såklart ta lite delbyten osv, beroende på vad det är. Kom med förslag! Jag är FRÄMST ute efter:
en wah till bas
något lite mer fuzzigt än min Rat
eldosa till pedalbordet
Akustisk bas
bas-delar, främst då:
Sjysst stall, gärna BadAss eller Gotoh (kan tänka mig två)
Warwick-stall (tvådelat)
Stämskruvar (2+2)
Potar/elektronik
P-mick (Duncan Hot/QP)
AGUILAREN SÅLD!
Marshall-lådan är en JCM800 2x15-låda med sprillans nya Celestion-element på 400w/styck, lådan klarar alltså sammanlagt 800w. I övrigt är den i turnerat skick, vilket innebär att den är sliten, men den är JÄVLIGT rock n' roll!
Den här vill jag ha 4000kr för.
Hämtas i sthlm, först till kvarn, billigare om ni är snabba osv osv.
EDIT IGEN: Har jag inget svar på onsdag åker det ut på vendolin!
EDIT EN TREDJE GÅNG: Kan såklart ta lite delbyten osv, beroende på vad det är. Kom med förslag! Jag är FRÄMST ute efter:
en wah till bas
något lite mer fuzzigt än min Rat
eldosa till pedalbordet
Akustisk bas
bas-delar, främst då:
Sjysst stall, gärna BadAss eller Gotoh (kan tänka mig två)
Warwick-stall (tvådelat)
Stämskruvar (2+2)
Potar/elektronik
P-mick (Duncan Hot/QP)
AGUILAREN SÅLD!
Senast redigerad av FreCKo den fre 14 nov 2008, 00:18, redigerad totalt 7 gång.
- FreCKo
- Medlem++
- bootsy
- Medlem+++
Gulligt av dig, men tar du min stora Sovtektopp har jag ju ingenting roligt att plugga in i 2x15:en...FreCKo skrev:Sugen på Marshall-lådan? Kan hålla lite på den om du vill, annars är jag nog lite sugen på din Sovtek-topp...bootsy skrev:Men det var ju själva fan.
Varför nu? Du ska sälja när jag har pengar och inte precis har köpt en Ampeglåda, förstår du inte det?
Stallet liknar mest ett veteflak.
- FreCKo
- Medlem++
...en mesa 400+?bootsy skrev:Gulligt av dig, men tar du min stora Sovtektopp har jag ju ingenting roligt att plugga in i 2x15:en...FreCKo skrev:Sugen på Marshall-lådan? Kan hålla lite på den om du vill, annars är jag nog lite sugen på din Sovtek-topp...bootsy skrev:Men det var ju själva fan.
Varför nu? Du ska sälja när jag har pengar och inte precis har köpt en Ampeglåda, förstår du inte det?

- bootsy
- Medlem+++
Eh. Jo. Men då får vi nog försöka anordna en mer avancerad bytesaffär.FreCKo skrev:...en mesa 400+?bootsy skrev:Gulligt av dig, men tar du min stora Sovtektopp har jag ju ingenting roligt att plugga in i 2x15:en...FreCKo skrev:Sugen på Marshall-lådan? Kan hålla lite på den om du vill, annars är jag nog lite sugen på din Sovtek-topp...bootsy skrev:Men det var ju själva fan.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- FreCKo
- Medlem++
Ja jo, det stämmer iofsbootsy skrev:Eh. Jo. Men då får vi nog försöka anordna en mer avancerad bytesaffär.FreCKo skrev:...en mesa 400+?bootsy skrev:Gulligt av dig, men tar du min stora Sovtektopp har jag ju ingenting roligt att plugga in i 2x15:en...FreCKo skrev:Sugen på Marshall-lådan? Kan hålla lite på den om du vill, annars är jag nog lite sugen på din Sovtek-topp...bootsy skrev:Men det var ju själva fan.

- Slipsen
- Medlem
bild på marshallen ?
www.myspace.com/malicioum666
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
- FreCKo
- Medlem++
- Johanivansson
- Medlem+
-
- Medlem++
Enligt Frecko var det helt nya element i den, kanske inte samma som när du sålde den? Går det att koppla en 8 ohmslåda så att den blir 4 istället?dereborn skrev:8 ohm och cel. sidewinders var det när jag sålde den t Frecko i alla fallHenko skrev:Hur många ohm på Marshallen? Är på jakt efter 2- eller 4-ohmslåda.
Är det Celestion Green label BL15-400X-element som sitter i?
Hursomhelst, stämmer ohmen är jag skitintresserad!
- Mike
- The Transporter
Om det är två element så är det antingen 2 st 4 ohm som är seriekopplade till 8 ohm, eller 2 st 16 ohm som är paralellkopplade till 8 ohm.Henko skrev:Går det att koppla en 8 ohmslåda så att den blir 4 istället?
Alternativen:
Paralellkoppla 2 st 4ohm = 2ohm
4 ohm kan man således inte få.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
-
- Medlem++
Jamen 2 ohm skulle ju funka skitbra. Frecko jag är intresserad!MikeO skrev:Om det är två element så är det antingen 2 st 4 ohm som är seriekopplade till 8 ohm, eller 2 st 16 ohm som är paralellkopplade till 8 ohm.Henko skrev:Går det att koppla en 8 ohmslåda så att den blir 4 istället?
Alternativen:
OM det nu är 4 ohms element! Det var som sagt 2st 16 ohms celestion sidewinders i original.Henko skrev:Jamen 2 ohm skulle ju funka skitbra. Frecko jag är intresserad!MikeO skrev:Om det är två element så är det antingen 2 st 4 ohm som är seriekopplade till 8 ohm, eller 2 st 16 ohm som är paralellkopplade till 8 ohm.Henko skrev:Går det att koppla en 8 ohmslåda så att den blir 4 istället?
Alternativen:
- tks
- VIP medlem
...men om det är de där BL15-400X som sitter i så är väl de på 8 ohm? Dvs två parallellkopplade = 4 ohm. Skulle väl fungera lika bra som jag tolkade det.Henko skrev: Jamen 2 ohm skulle ju funka skitbra. Frecko jag är intresserad!
Precis som dereborn skriver så vore ju worst-case-scenario (för Henkos del) att det är två parallellkopplade 16-ohmselement. Då kommer man inte ned lägre än till 8 ohm.
Frecko får komma in i tråden igen och styra upp det hela med lite svar.
- FreCKo
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
Om du har vägarna förbi sthlm innan jag får den såld får du gärna komma och testa den! Det är inte mesa + marshall 2x15, lite mer high-tech, men samtidigt är det riktigt bra ljud i den och den täcker alla frekvenser riktigt bra, den känns inte basfattig eller skrikig någonstans, utan bara som en riktigt bra allround-låda. Sen såklart ÄR det ju mer tryck i Marshall-lådan, den är lite manligare, men samtidigt kan man få fram rätt övertygande ljud med den här lådan också.dereborn skrev:tydligen inte.
....undrar varför...
= skrivet med viss humoristisk intention
Jag har testat en! Det jag inte gillar är högbas/lågmid-honket som blir runt 150-200Hz.FreCKo skrev:Om du har vägarna förbi sthlm innan jag får den såld får du gärna komma och testa den! Det är inte mesa + marshall 2x15, lite mer high-tech, men samtidigt är det riktigt bra ljud i den och den täcker alla frekvenser riktigt bra, den känns inte basfattig eller skrikig någonstans, utan bara som en riktigt bra allround-låda. Sen såklart ÄR det ju mer tryck i Marshall-lådan, den är lite manligare, men samtidigt kan man få fram rätt övertygande ljud med den här lådan också.dereborn skrev:tydligen inte.
....undrar varför...
= skrivet med viss humoristisk intention
Det var bl.a. när jag hörde/kände en STOR aguilar-rigg vid PB-mötet i Glanshammar som stod o vrålade ut högbas tills inälvorna vände sej, som jag insåg att det är DET jag inte gillar med dom där!
Har iofs samma aversion mod det där loudness-imponator-högbasbullret vad det än gäller. Jobbat mycket med dämpningen i nya studion för att rummet inte ska uppmuntra dom frekvenserna.
- FreCKo
- Medlem++
Aha, med min GK-topp så vart det inte så framträdande faktiskt, tyckte att det lät bra ändå.dereborn skrev:Jag har testat en! Det jag inte gillar är högbas/lågmid-honket som blir runt 150-200Hz.
Det var bl.a. när jag hörde/kände en STOR aguilar-rigg vid PB-mötet i Glanshammar som stod o vrålade ut högbas tills inälvorna vände sej, som jag insåg att det är DET jag inte gillar med dom där!
Har iofs samma aversion mod det där loudness-imponator-högbasbullret vad det än gäller. Jobbat mycket med dämpningen i nya studion för att rummet inte ska uppmuntra dom frekvenserna.
Men vadå, håller du på att bygga en studio? Ska du bli studionisse på gamla dagar?
Har ju kört lite på-sidan-om verksamhet nåt år nu, och det bara accelererar! Håller just nu på o bygger i nya lokaler, 25m2 kontrollrum, 60 m2 inspelningsrum plus kök, lounge/häng etc etc Blir totalt 130 kvadrat när det är klart . OVAN JORD med stora fönster, sjöutsikt o.s.v. Kommer att bli en KILLER!FreCKo skrev:Aha, med min GK-topp så vart det inte så framträdande faktiskt, tyckte att det lät bra ändå.dereborn skrev:Jag har testat en! Det jag inte gillar är högbas/lågmid-honket som blir runt 150-200Hz.
Men vadå, håller du på att bygga en studio? Ska du bli studionisse på gamla dagar?
Inom kort sjösätts min hemsida med buller o bång, där kommer mer info att finnas, plus bilder etc