optic skrev:Ja alltså, det är ju helt klart kulturellt bakåtsträvande att det är viktigare att se tuff ut än att spela rätt och den attityden verkar vara överrepresenterad hos så RockNRoll-musicerande herrar och damer.
Därför valde jag att uttrycka mig som jag gjorde. Jag hoppas det här har klarat upp alla frågetecken!
"Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01"
Självklart så förstår du inte grejen. Inget fel i det dock, som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd så tvivlade jag på att någon här skulle fatta vad jag menade, jag är glatt överraskad om att några faktiskt verkar tycka som jag.
Hey ho, let´s go!
Klart man ska se cool ut när man rockar loss.
Men någon som verkligen lyckas flänga runt på scen och spela asbra samtidigt är ju Flea. I alla fall enligt mig
optic skrev:Det där har du helt rätt i. Känns ju himla oengagerat att hålla på och spela teater samtidigt som man utövar musik! Någon måtta får det faktiskt vara!
Ja, det är ju där du inte hänger med riktigt, är det teater så är det inte råkkenråll utan just - teater!
Och då håller jag lite med om att det blir fånigt att posera, är det "på riktigt" så är det en helt annan sak, men det går inte att fejka!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
optic skrev:Det där har du helt rätt i. Känns ju himla oengagerat att hålla på och spela teater samtidigt som man utövar musik! Någon måtta får det faktiskt vara!
Ja, det är ju där du inte hänger med riktigt, är det teater så är det inte råkkenråll utan just - teater!
Och då håller jag lite med om att det blir fånigt att posera, är det "på riktigt" så är det en helt annan sak, men det går inte att fejka!
Mitt inlägg var strikt riktat till Rolands kommentar och inte särskilt seriöst. Det är väl rätt uppenbart? Eller?
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
Mitt inlägg var strikt riktat till Rolands kommentar och inte särskilt seriöst. Det är väl rätt uppenbart? Eller?
Hehe, nä, det fattade jag faktiskt inte!
Glöm det jag skrev då!
Eller?
Haha, läste igen och får nog hålla med om att jag högg väl snabbt där!
Haha, läste igen och får nog hålla med om att jag högg väl snabbt där!
Men det är ju skönt att se att du är på hugget i alla fall...
Frågan är hur många i publiken som märker när det låter illa? Min brorsa gjorde ett sologig för ett tag sedan, där han hade druckit två öl innan, och drack på en tredje under spelningen. Han märkte det inte själv, och jag tror inte publiken märkte det heller, men under de låtar jag kompade honom, och när han spelade helt själv, märkte iaf jag som kan hans låtar hur dålig timing han plötsligt hade...fingrarna och viljan drog åt olika håll!
Hmmm... Jag har börjat ha basen på magen bara för att det är så jävla skönt
Men givetvis försöker man röra sig på scen o röja iaf! Phil Lynott klarar ju av att ha basen högt upp och ändå se cool ut så vafan då kan väl jag det med!
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
optic skrev:Ja alltså, det är ju helt klart kulturellt bakåtsträvande att det är viktigare att se tuff ut än att spela rätt och den attityden verkar vara överrepresenterad hos så RockNRoll-musicerande herrar och damer.
Därför valde jag att uttrycka mig som jag gjorde. Jag hoppas det här har klarat upp alla frågetecken!
"Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01"
Självklart så förstår du inte grejen. Inget fel i det dock, som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd så tvivlade jag på att någon här skulle fatta vad jag menade, jag är glatt överraskad om att några faktiskt verkar tycka som jag.
Hey ho, let´s go!
Tillägg: Med detta inlägg menar jag inget illa, bara att just den där utrustningen inte signalerar punkväderkvarnbredbenthet. Den ligger ju snarare lite mer åt Uddevalla-hållet vilket ju inte brukar innebära rock ´n roll-show.
Å fan, det är alltså utrustningen det hänger på....
Visst har utrustningen betydelse för hur mycket "rockenroll" det är. Att jag fortfarande släpar på min skitstora rörrigg har rätt mycket med attityd att göra!
optic skrev:Det märks tydligt i den här tråden att RockNRollen sannerligen har förstört många ungdomar.
- som om jazzen skulle ha räddat dem!?
Mja, jag tror stillsam klassisk musik hade varit den rätta medicinen.
Även om jazzen hade varit ett steg i rätt riktning slutar det ändå alltid med jazztobak. Och det är ju så himla förargligt.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
TDHP skrev:Visst har utrustningen betydelse för hur mycket "rockenroll" det är. Att jag fortfarande släpar på min skitstora rörrigg har rätt mycket med attityd att göra!
Det kan jag hålla med om och då menar jag hur det ser ut på scen.
Att släpa på 43 kg stärkare när det räcker med 2.5 kg är ......hmm, how shall i put it ...... inte attityd för mig personligen.
Liten skrev:Måste ju finnas något enkelt sätt att kontrollera detta?
Hur många rockbasister i kända band spelar på små lätta hybrider med neo-lådor till???