1984-85
Spelade bas första gången på en musiklektion i åttan.
1986-87
Nån gång i nian bildade jag och två kompisar ett band. Bas, gitarr, gitarr och en trummaskin som vi kallade för "bögen". Jag spelade bas genom min SIEL - elorgel...
Senare fixade vi en trummis och vi spelade ungefär ett år, nån slags punk.
Min bas var en Ibanez jazzbas, tror det var en silver series, och förstärkaren en ibanez GX60B.
Sålde bas och förstärkare.
1990
Några år senare började ena gitarristen och jag spela igen. Då med en Aria SLB2 och återigen min SIEL som förstärkare... Skaffade en Peavey TNT100 efter det. Men det blev bara lite konstiga bas- och gitarrmelodier av det, så det dog snabbt av.
1995-97?
Ytterligare några år senare så började jag i en trio och spelade på en lånad Fenix Jazzbas efter ett tag köpte jag min YamahaBBN5.
1997-00
Efter trion blev det dansband i tre år, inte min favoritgenre direkt men kul ändå.

2000-01
Keyboardisten i dansbandet slutade och vi andra fortsatte som coverband med en ny kille på gitarr och sång.
2004-07
Hoppade in på bas på coverbandet Irene Paniks första spelning. Blev tillfrågad om jag ville fortsätta fast på keyboard... Så det gjorde jag.
2007
Spelar nu med gamle gitarristen från dansbandet och en ganska hopplös trummis.
2009
Har börjat spela med Irene Panik igen och nu spelar jag bas eftersom basisten slutat.

Innehar nu en Yamaha BBN5, en Musicman Stingray, en Danelectro longhorn, en trasig Roland Cube100W, en halvtrasig utlånad Trace Elliot Commando och en Ashdown MAG300 topp och Sunn 410, Hartke vx115. Hiwatt B40
Så! Nog om detta.
Det var min story.
Hade!