Hur ser ni ut egentligen?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Scuba skrev:
figgebass skrev:Är det så?!? Fy fan...Vad läskigt...skulle inte vilja ha ngn annans namn på min bas....känns....smutsigt....tur man inte är inne på Wicks då...
Har du en sån som är på bilden? VAD...exakt VAD är det som är BRA med den?!?
Känns som att spela på en hals som någon kört i en mangel och låter platt (knorr?)...vad är grejen!?
Menar du min avatar bild? Det är hosses P-bas, som är Johannes gamla tror jag.

Min Thumb NT6a har LEDs och Marcus namnplatta.

Vilken av dom ska jag recensera?
Haha!

Fast jag tror han menar SIN bild ovan!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Ball bild figge! Dina åsikter, trots att de inte går ihop med mina, är alltid kul att ta del av!

Med det sagt så vill jag säga att jag precis har fått bekräftat varför jag borde ta uppehåll från Pratabas. Försöker göra ett vettigt inlägg där jag verkligen lägger fram precis vad jag tycker, så får jag ändå skit. Jag bryr mig inte längre.

Ta det inte personligt någon, men jag känner inte att jag har nåt mer här på forumet att göra. Nu ska jag fortsätta repa med bandet. Vi spelar Josie, och det låter grymt! Sen blir det "Way down in the hole" av Tom Waits i Blind Boys of Alabamas version, men varken den eller Josie är ju rock n' roll, så det är inget för er! :P (notera smileyn, inget illa menat, väldigt skämtsamt faktiskt).

TACK OCH HEJ!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

TDHP skrev:
Scuba skrev:
figgebass skrev:Är det så?!? Fy fan...Vad läskigt...skulle inte vilja ha ngn annans namn på min bas....känns....smutsigt....tur man inte är inne på Wicks då...
Känns som att spela på en hals som någon kört i en mangel och låter platt (knorr?)...vad är grejen!?

Haha!

Nä då kan jag inte. Har ingen sådan.

Sorry Liten.... waste of popcorn!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Scuba skrev:
TDHP skrev:
Scuba skrev:

Haha!

Nä då kan jag inte. Har ingen sådan.

Sorry Liten.... waste of popcorn!
Inte då... klockan är ju inte ens lunch!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Samuel V skrev:Ball bild figge! Dina åsikter, trots att de inte går ihop med mina, är alltid kul att ta del av!

Med det sagt så vill jag säga att jag precis har fått bekräftat varför jag borde ta uppehåll från Pratabas. Försöker göra ett vettigt inlägg där jag verkligen lägger fram precis vad jag tycker, så får jag ändå skit. Jag bryr mig inte längre.

Ta det inte personligt någon, men jag känner inte att jag har nåt mer här på forumet att göra. Nu ska jag fortsätta repa med bandet. Vi spelar Josie, och det låter grymt! Sen blir det "Way down in the hole" av Tom Waits i Blind Boys of Alabamas version, men varken den eller Josie är ju rock n' roll, så det är inget för er! :P (notera smileyn, inget illa menat, väldigt skämtsamt faktiskt).

TACK OCH HEJ!
Välkommen tillbaka när du känner dig redo!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Samuel, det här är inte dagis, vi är vuxna (dom flesta av oss iaf, Geddy kommer nog aldrig växa upp), sluta ta allt så personligt. Det är ju en trigger om du sitter där och börjar gnälla så fort någon retar dig lite.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:Samuel, det här är inte dagis, vi är vuxna (dom flesta av oss iaf, Geddy kommer nog aldrig växa upp), sluta ta allt så personligt. Det är ju en trigger om du sitter där och börjar gnälla så fort någon retar dig lite.
Men sluta tjata nurå!
Låt honom göra som han vill.
Och ska ni tjata, håll er i tjata-tillbaka-samuel den 5:e-tråden!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ja, hur SER vi ut egentligen?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

FreCKo skrev:Samuel, det här är inte dagis, vi är vuxna (dom flesta av oss iaf, Geddy kommer nog aldrig växa upp), sluta ta allt så personligt. Det är ju en trigger om du sitter där och börjar gnälla så fort någon retar dig lite.
Jag har inte kommenterat detta så mycket tidigare och jag uppskattar att du skrev att du stod ut med mina små pizza-skämt.. (för de är verkligen inte menat som något annat!) ... Meeen.. (som tony skulle sagt..)

Jag vill minnas tillbaka till när den härliga "70's fenders suck" eran av inlägg va som hetast.. då jag i princip kunde tolkas som idiot för att jag gång på gång ställde mig upp och försvarade mitt gamla lik.. som jag ALDRIG skulle erkänna är död i själen och enbart går att nyttja som bojsänke.. men jag stod ut.. och jag började uppskatta när diskussionerna dök upp igen.. för dom trappades ner med tiden.. jag kan idag sakna det.. att få möjlighet att diskutera "kärnan" i varför man själv upplever något på ett visst vis och vad man SJÄLV ser för för/nackdelar med det..

Jag känner att det säkert är bra att ta en paus om det har blivit för påfrestande.. men se till att komma tillbaka.. och sprid det du kommit fram till under frånvaron!
Själv har jag insett att mitt gamla lik har sina definitiva användningsområden.. men den är långt ifrån bäst på allt.. som jag kände för 1år sen..

Fridens liljor!
Geddy_Lee skrev:
Men sluta tjata nurå!
Låt honom göra som han vill.
Och ska ni tjata, håll er i tjata-tillbaka-samuel den 5:e-tråden!
Skit påré! ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Haha! Du ser så otroligt stolt och glad ut på bilden, Figge. Härligt att se! :D
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Hellish skrev:Haha! Du ser så otroligt stolt och glad ut på bilden, Figge. Härligt att se! :D
Och jag har också en med namnet "MALA" på halsplattan, det hör liksom till :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Liten skrev: Jag vill minnas tillbaka till när den härliga "70's fenders suck" eran av inlägg va som hetast.. då jag i princip kunde tolkas som idiot för att jag gång på gång ställde mig upp och försvarade mitt gamla lik.. som jag ALDRIG skulle erkänna är död i själen och enbart går att nyttja som bojsänke.. men jag stod ut.. och jag började uppskatta när diskussionerna dök upp igen.. för dom trappades ner med tiden.. jag kan idag sakna det.. att få möjlighet att diskutera "kärnan" i varför man själv upplever något på ett visst vis och vad man SJÄLV ser för för/nackdelar med det..

Jag känner att det säkert är bra att ta en paus om det har blivit för påfrestande.. men se till att komma tillbaka.. och sprid det du kommit fram till under frånvaron!
Själv har jag insett att mitt gamla lik har sina definitiva användningsområden.. men den är långt ifrån bäst på allt.. som jag kände för 1år sen..

Jag tänkte faktiskt också på den debatten. Dels för att den utgör ett bra exempel på att vi inte kramar Fender oavbrutet, vilket Samuel verkar tro. Dels för att diskussionerna ledde någon vart (trots inslag av upprörda känslor). Jag tror nog att både Liten och Parkas var ganska trötta på mitt tjat om döda båtankare, men samtidigt lyckades vi debattera utan att allt togs personligt. Det är det som råkar vara Samuels problem.

Stämningen på forumet är rå men hjärtlig - om man inte fixar det så ska man inte heller utmana ödet genom att sticka ut hakan och göra uttalanden man vet att man kan få mothugg på.
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Zon Sonus Special skrev:
dereborn skrev:Här är några "civila" bilder:

paus i bygget:
Bild

Ser ut som en äldre Ralf Gyllenhammar :)
Ser mer ut som en blond Ralf tycker jag. :D
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

VAD är det som har hänt här då?!?
Här sticker man för första gången in skallen i tråden (vill ju inte titta på era trötta nunor;-)) i tron att det är en FOTO-tråd och det visar sej vara värsta krigstråden....måste nog backa och läsa lite kanske...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

MALA skrev:
Hellish skrev:Haha! Du ser så otroligt stolt och glad ut på bilden, Figge. Härligt att se! :D
Och jag har också en med namnet "MALA" på halsplattan, det hör liksom till :lol:
Ah....hur ska jag veta sånt nu då? På den här halsplattan står det Anders Herrlin...är det en ballare halsplatta då? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

ff´s pfyrix skrev: jag själv har en bas som basbyggaren knappt vill känna igen pga allt fluff.. :D
BILDER BILDER BILDER!!
Jag vill ha en hello-kitty-bas...
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev:
MALA skrev:
Ah....hur ska jag veta sånt nu då? På den här halsplattan står det Anders Herrlin...är det en ballare halsplatta då? ;-)
Om jag någonsin skaffar en Warwickbas ska det stå CP-SVEN på halsplattan.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

figgebass skrev:VAD är det som har hänt här då?!?
Här sticker man för första gången in skallen i tråden (vill ju inte titta på era trötta nunor;-)) i tron att det är en FOTO-tråd och det visar sej vara värsta krigstråden....måste nog backa och läsa lite kanske...
Nej nej, lite humor måste man ju fixa...
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

bootsy skrev:
figgebass skrev:
MALA skrev:
På min ska det stå Figge Boström.

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

bootsy skrev:
TAKEN!

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

GAH!!!! SCHWEINHUND!! I'm gonna STÄMMA your ass!!! Och jag menar inte med stämskruv!! ;-) Förtalsmål coming up!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

precision65 skrev:
bootsy skrev:
TAKEN!
Fan....
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

figgebass skrev:GAH!!!! SCHWEINHUND!! I'm gonna STÄMMA your ass!!! Och jag menar inte med stämskruv!! ;-) Förtalsmål coming up!
Jag gjorde lumpen med Leif Pagrotskys sons okände brors föredetta systers far, så kom an bara!

Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

bootsy skrev:
precision65 skrev:
bootsy skrev:
TAKEN!
Fan....
Jag har även en Modulus sexsträngad med halsinlägget LEBBO-BRITTA, och en Fodera femsträngad där det står Zigenar-Ragnar över hela greppbrädan i snygg pärlemor-skrivstil.

Ska även beställa en MTD-femma med HEJA DJURGÅRDEN-plate...

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

precision65 skrev:
Ska även beställa en MTD-femma med HEJA DJURGÅRDEN-plate...
Appappappappapp!
Skriv svar