Fender Precision 1959 Olympic White - 50 000:-

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

DoggyD skrev: Jaja, det är ju också ett sätt att göra affärer på, jag skulle bara inte göra det själv. Vintagedjungeln har ju så många fallgropar att man nästan faller i av bara farten, ja, du har själv säkert sett "den där" annonsen där någon säljare snackar upp sej i brygga angående just "den där" basen i ett "fullständigt och helt orört originalskick" bla bla bla osv. osv. Just där kan jag skepta en aning och drar gärna lurarna åt mej. Visst finns det väl helt orörda instrument nånstans därute, men det är inte SÅ ofta man ser dom. Men hörru, nog om gammalt junk nu, passa i stället på att ta chansen att köpa min 2004 Whitebird osedd nurå, jag slår av en ribba enbart för din skull bp, så du får ta den för tio papp rakt av. Då kliver du ändå hem med en lättviktare som heter duga, och en ton som, ja.................... Glöm inte att ta med ett Stadsbud bara, för caset är hugo big. :wink:

Personligen så tycker jag inte det är ett dugg konstigt att skicka pengar med en som kan betydligt mer om vintage-Fender än vad jag själv kan..
Om det är ett surt ex så visar det sig, och Dennis (P65) som skulle kika på den åt mig är mer kräsen än jag...
Det hade varit mer hål i huvet om jag hade åkt ner själv och skulle köpa vintage-Fender som inte kan ett piss...
Basen det handlade om var inte alls original dessutom, refin kommer jag ihåg t.ex...

Nja.
T-birden får du ha kvar.
Jag har ju skickat ett skambud som jag är villig att hämta den för om 2 veckor... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
The Doc
Medlem

Inlägg av The Doc »

mikkejohansson skrev:Borde inte en 59 ha "gamla" plektrumskyddet (=guldanodiserat)? Det var iofs övergångsår så det finns väl både och antar jag...

Har också lekt mer o mer med tanken att köpa en "gammbas" som nåt slags investering, så här i finanskristider...
Tjena Mikke!

Det gulanodiserade skyddet sitter på basarna med lönnhals!
59:orna ska ha "turtle" skydd.
En 57-58 med anodiserat skydd= Mumma :D
Får nog åka över "pölen" å ta hem en :D
Gear: Ampeg dan armstrong "plexi" bass,-66 precision,-76 Thunderbird IV,-68 thunderbird II, -76 Rick 4001, 90:s Dano longhorn, 90:s Dano sparkle bass.
Ampeg 8x10", Hiwatt Slave -76,ampeg SVT,
-77 Orange 2x15" Reflector cab...no FX;)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

The Doc skrev:
mikkejohansson skrev:Borde inte en 59 ha "gamla" plektrumskyddet (=guldanodiserat)? Det var iofs övergångsår så det finns väl både och antar jag...

Har också lekt mer o mer med tanken att köpa en "gammbas" som nåt slags investering, så här i finanskristider...
Tjena Mikke!

Det gulanodiserade skyddet sitter på basarna med lönnhals!
59:orna ska ha "turtle" skydd.
En 57-58 med anodiserat skydd= Mumma :D
Får nog åka över "pölen" å ta hem en :D
Har sett flera bilder på "transition"-modeller med rw-bräda och goldano-klösbräda, Fender har dessutom en CS/TimeMachine-modell som heter '59 Precision som ser ut så ; http://www.fender.com/customshop/instru ... 0152200800

Fast läste nu att rw var tillval, så vi har väl båda lite rätt då kanske :)

Har pimpat min egen '62 reissue till '59 "specs";

Bild
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
The Doc
Medlem

Inlägg av The Doc »

jajamän!
Såg i en Fender bas-bok en 59:a m anodiserat, så det stämmer bra!
Har också pimpat ,min -66 m ett sådant skydd :D
Gear: Ampeg dan armstrong "plexi" bass,-66 precision,-76 Thunderbird IV,-68 thunderbird II, -76 Rick 4001, 90:s Dano longhorn, 90:s Dano sparkle bass.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Jazzbasar med sunburst är fan bland det fulaste som finns!
Det är bevisat av det där institutet för fula basar i schweiz som Dereborn brukar hänvisa till.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Nick skrev:
DoggyD skrev:
Nick skrev:Märkligt sätt att skriva det i så fall.
Är nog bara trött. Har varit massa skitsnack och intriger på skolan. Blir på så less på sånt.
Något ampert formulerat, japp, helt klart, men inte trött, no Sireee, för jag går inte i skolan. Fö. läs ovanstående förklaring till bp, ok?
Jo, läste förklaringen. Menade att jag är trött och att jag går i skolan. Nu har jag lugnat ner mig.

Förlåt att jag surnade till.
De' e' lugners, alltid.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem

Inlägg av wonderboy »

Annonsen är borta - är den såld, tro? Riktigt häftig bas, sådana ser man högst sällan i Sverige.
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

The Marshall skrev:Jazzbasar med sunburst är fan bland det fulaste som finns!
Det är bevisat av det där institutet för fula basar i schweiz som Dereborn brukar hänvisa till.
Stämmer inte....

Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Mark Kung Sthlm skrev:
The Marshall skrev:Jazzbasar med sunburst är fan bland det fulaste som finns!
Stämmer inte....
Är det ändrat..?? :shock:
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

Borde inte inte en helt original 59:a vara typ dubbelt så dyr?
Användarvisningsbild
The Doc
Medlem

Inlägg av The Doc »

Will skrev:Borde inte inte en helt original 59:a vara typ dubbelt så dyr?
Jo!
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

The Doc skrev:
Will skrev:Borde inte inte en helt original 59:a vara typ dubbelt så dyr?
Jo!
Hoppas nån här köte den då :D
Skriv svar