Jamen vad trevligt, då fick jag höra julframträdandet till slut. Hann bara se sista blåsnumret på julafton. Sen blev det Disney....
Fy faan vad rejält lirat på den gamla soulbiten. & bra ljud för den delen.
Finns allt på svt:s hemsida?
Lyssna, hylla, såga, gäspa, adda eller vadsomhelst. Undrar ni över utrustning eller annat så bara fråga.
Där är en del youtube-klipp också.
Shit, du har spelat med Tool. Det är ju hur jävla grymt som helst. Antar att det är herr Haake på percussion? Berätta gärna mer om detta tillfälle! Vafan berätta mer om hela turnén! Jag vill ha en roman! Ny tråd!
Lyssna, hylla, såga, gäspa, adda eller vadsomhelst. Undrar ni över utrustning eller annat så bara fråga.
Där är en del youtube-klipp också.
Shit, du har spelat med Tool. Det är ju hur jävla grymt som helst. Antar att det är herr Haake på percussion? Berätta gärna mer om detta tillfälle! Vafan berätta mer om hela turnén! Jag vill ha en roman! Ny tråd!
Haha, jag vill också veta mer!
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Jag har lyckats lista ut så mycket som att Meshuggah var förband åt Tool under en USA-turne 2002 och att detta var under spelningen i Oklahoma, kan det stämma?
EDIT-- Lyssnade igen, det är så sjuuuuuukt mäktigt. måste slänga på skivan nu!!
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
newheartshadow skrev:Jag har lyckats lista ut så mycket som att Meshuggah var förband åt Tool under en USA-turne 2002 och att detta var under spelningen i Oklahoma, kan det stämma?
Ja precis, vi hade lite kulturutbyte över gränserna.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =451733749
Så här låter vi, resterna av melodöds/black-bandet Descending som blev av med sångaren, upptäckte att ett gäng powermetalgreker snott ens bandnamn och sedan fått replokalskontraktet uppsagt! Livet är bittert ibland, men nu har vi trevlig repa två våningar ovanför The Haunted och en våning ovanför en iransk nyhetsradio som sänder på våra reptider.
Låten på sidan är solo-lös, eftersom leadgitarristen inte var med när vi gjorde låten (vi gjorde den på två½ rep, nytt rekord för oss!) och jag har stått för samtliga ideer utom det inledande och återkommande. Tag i akt: det är en slaskig hemmainspelning, programmerade trummor, otajt och ingen sång. (Vi har ju ingen sångare!)
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Håller på att leta fram lite gamla låtar att ev ta upp med trion.
Denna kanske kan bli nåt?
Undertecknad spelar ju allt, så det är inte så rackarns tajt!
Inspelat med de instrument som fanns där för tillfället, d.v.s. J-bas på första låten (Song for Bilbao), P-bas på andra. Lite torr produktion då vi tyvärr inte hade någon egen kontroll över det, men rätt skönt sväng här och var.
Senast redigerad av Mr Praline den mån 09 feb 2009, 14:03, redigerad totalt 1 gånger.
Bra lirat, Contre! Är egentligen inte så förtjust i det där registret/soundet som en hög C-sträng ger, men när du lirar är det bara att lyfta på hatten.
Man tackar! Kul att du gillar.
Jag ska erkänna att när jag lyssnar på inspelningar och videos som denna så blir jag själv lite förvånad över hur högt det faktiskt är med C-strängen, tänker inte på det när jag spelar dock.
Le Contrebasse skrev:Tog mig i kragen och köpte en firewirekabel idag, fick upp lite grejor på tuben. Ett smakprov
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YHy5CvJxq-8[/youtube]