BEHÅLLER: Epiphone Newport 1965

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

BEHÅLLER: Epiphone Newport 1965

Inlägg av Bassmaniac »

Helt plötsligt har det dykt upp ett objekt från ingenstans som jag har suktat efter LÄNGE. Så min fråga till Er lyder: Finns det något intresse för en sån här liten läckerbit:

Bild

INFO: Epiphone Newport 1965. 100% orört originalskick(original strängdämpare monterad efter att bilden togs). One-piece mahognykropp, one-pice mahognyhals. Set-neck. Batwing head. Inga lagningar. Vikt: 3,3 kg! I övrigt är det det samma bas som Gibson EB-0 hardware- och elektronikmässigt. Härligt krackelerad cellulosalack och skicket är välanvänt, som det ska på en älskad bas :wink: Ni som var på träffarna i Norrtälje och Uppsala vet vilket otroligt djupt, coolt vintageljud denna bas levererar. Kommer med lyxig gigbag och feta flats. Fler bilder kan PM:as vid intresse.

PRIS: 12 500:-

Anders
Senast redigerad av Bassmaniac den tor 12 feb 2009, 14:49, redigerad totalt 2 gång.
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

:o

Detta måste betyda att Ted ska sälja P-basen eller nå liknande!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

TDHP skrev::o

Detta måste betyda att Ted ska sälja P-basen eller nå liknande!
Nejdå, det är en annan Epiphone 60-talare som hägrar :wink:

Anders
Senast redigerad av Bassmaniac den tor 12 feb 2009, 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Denna som låter så rätt ! ser bra ut också , har tyvärr inget behov att utöka den elektriska delen av basinnehavet just nu men den var helt klart en av höjdpunkterna i Norrtälje .
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Här går det undan :D Det var den här basen som hade väckt mitt GAS-besvär:

Bild

...men säljaren vill inte skicka den till Sverige :evil: :evil: :evil:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... TQ:US:1123

$710 och 6 timmar kvar. Ja jisses :roll:

Anders

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Har du mailat och frågat??
Många kan tänka sig skicka iaf om man ber väääääldigt snällt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

blackparkas skrev:Har du mailat och frågat??
Många kan tänka sig skicka iaf om man ber väääääldigt snällt...
Jodå, jag mejlade och frågade väldigt artigt, men det enda svar jag fick var: No
Så förhandlingsläget kändes väl så där :roll:

Anders

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Han kanske var finne och skulle skriva "No kan ja de" men blev avbruten?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Haha!
Så var det nog Lasse... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Tusan också! Den gick för bara $1042! Skulle kunna landat den hemma i Sverige för ca 11500:- inkl. frakt och alla avgifter, vilket är ungefär halva priset mot vad man får ge för en här hemma :shock:
Ja, ja det går väl ett annat tåg någon annan gång kanske, dessutom trivs jag väldigt bra med min lilla Epi. Fast ändå... :roll:

Anders

Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Bassmaniac skrev:Tusan också! Den gick för bara $1042! Skulle kunna landat den hemma i Sverige för ca 11500:- inkl. frakt och alla avgifter, vilket är ungefär halva priset mot vad man får ge för en här hemma :shock:
Ja, ja det går väl ett annat tåg någon annan gång kanske, dessutom trivs jag väldigt bra med min lilla Epi. Fast ändå... :roll:

Anders

Äh!
Fegis...dra tillbaka den sådär. Nu säljer du den där gamla mögliga plankbiten billigt till mig och skaffar dig ett modernt instrument. Du vet ju själv att du vill ha en Ibanez Iceman med aktiv elekronik (erkänn...du har inte kunnat sova ordentligt sedan Uppsala)

:wink:
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Roland skrev:
Bassmaniac skrev:Tusan också! Den gick för bara $1042! Skulle kunna landat den hemma i Sverige för ca 11500:- inkl. frakt och alla avgifter, vilket är ungefär halva priset mot vad man får ge för en här hemma :shock:

Anders

Äh!
Fegis...dra tillbaka den sådär. Nu säljer du den där gamla mögliga plankbiten billigt till mig och skaffar dig ett modernt instrument. Du vet ju själv att du vill ha en Ibanez Iceman med aktiv elekronik (erkänn...du har inte kunnat sova ordentligt sedan Uppsala)

Mina terapikostnader har rusat i höjden sedan jag blev tvungen att erkänna för mig själv att jag faktiskt gillar en grönfläckig Ibanez Iceman med aktiva humbuckers. Blev tom tvungen att inhandla urmodern till alla uddaformade basar med dubbla humbuckers(Thunderbirden) för att stilla min oroliga själ. Min terapeut tyckte det var en utmärkt "substionsbehandling".

Anders

Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Bassmaniac skrev:
Roland skrev:

Anders

Äh!

Mina terapikostnader har rusat i höjden sedan jag blev tvungen att erkänna för mig själv att jag faktiskt gillar en grönfläckig Ibanez Iceman med aktiva humbuckers. Blev tom tvungen att inhandla urmodern till alla uddaformade basar med dubbla humbuckers(Thunderbirden) för att stilla min oroliga själ. Min terapeut tyckte det var en utmärkt "substionsbehandling".

Anders
:lol:
Skriv svar