Tillkom en Digitech Bass Driver idag och den är helt klart användbar kan jag säga!
Octabassen är inte ikopplad dock för tillfället.
Men det är ju totally übergay att ha en vit strömdosa...

Jag själv skulle ha de pedalerna på ett bord ändå.kmo skrev:Ja, ja.. Jag är för lat för pedalbord, räcker med en od o en wha för mig.
Jajjamän! Den gör sitt jobb bra, tycker jag! Bra och enkel pedal. Om jag skulle önska mig ngt så vore det en tremolopedal med expressionmöjlighet, så man kan ställa ratio med en expressionpedal. Det vore coolt.peter_s skrev: Juste. Fortsatt nöjd med TR-2:an?
Gott!basmartin skrev:Jajjamän! Den gör sitt jobb bra, tycker jag!
Håller med om att det vore coolt, men kan inte på rak arm komma på någon pedal som har den funktionen. Konstigt. Det finns ju några som har "tap tempo", men det är ju inte riktigt samma sak.basmartin skrev:Bra och enkel pedal. Om jag skulle önska mig ngt så vore det en tremolopedal med expressionmöjlighet, så man kan ställa ratio med en expressionpedal. Det vore coolt.
Sorry för OT:n men jag vill se om jag uppfattat det här med tap tempo rätt.peter_s skrev: Håller med om att det vore coolt, men kan inte på rak arm komma på någon pedal som har den funktionen. Konstigt. Det finns ju några som har "tap tempo", men det är ju inte riktigt samma sak.
Borde ju gå att modda på något sätt, t ex att koppla ratio-poten till en volympedal. Men det är inget jag ska göra på denna pedalen...peter_s skrev: Håller med om att det vore coolt, men kan inte på rak arm komma på någon pedal som har den funktionen. Konstigt. Det finns ju några som har "tap tempo", men det är ju inte riktigt samma sak.
Du kan modda pedalen du har så att det går att styra externt, men då kommer du inte kunna ratta för hand sen.basmartin skrev:Jajjamän! Den gör sitt jobb bra, tycker jag! Bra och enkel pedal. Om jag skulle önska mig ngt så vore det en tremolopedal med expressionmöjlighet, så man kan ställa ratio med en expressionpedal. Det vore coolt.peter_s skrev: Juste. Fortsatt nöjd med TR-2:an?
Aha! Billig?peter_s skrev:Visst, det borde inte vara så svårt...basmartin skrev:Borde ju gå att modda på något sätt, t ex att koppla ratio-poten till en volympedal.
Ett annat alternativ är en expressionspedal a la Third Hand, som man kan koppla till valfri kontroll:
113.93€ hos Custom Sounds. Vet inte om det kan anses vara billigt eller ej. Finns ju få jämförbara produkter.basmartin skrev:Aha! Billig?peter_s skrev:Visst, det borde inte vara så svårt...basmartin skrev:Borde ju gå att modda på något sätt, t ex att koppla ratio-poten till en volympedal.
Ett annat alternativ är en expressionspedal a la Third Hand, som man kan koppla till valfri kontroll:
111€ hos thomann.peter_s skrev:113.93€ hos Custom Sounds. Vet inte om det kan anses vara billigt eller ej. Finns ju få jämförbara produkter.basmartin skrev:Aha! Billig?peter_s skrev:Visst, det borde inte vara så svårt...basmartin skrev:Borde ju gå att modda på något sätt, t ex att koppla ratio-poten till en volympedal.