Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- Liten
- Hedersmedlem
- BB3000S
- VIP medlem
Liten skrev:Hade haft med mig bord 2 alla dagar.. vaddå svårapplicerat?? Är det inte bara att trycka på switcharna??

Ska bort med BassIQ'n och dra in åtminstone Qtron'en i den positionen.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- mikkejohansson
- Medlem++
Byggde mig en Moody tremolo i afton, på den kommer man enkelt åt ena ratten med foten för att ställa hastigheten...Bassplaya skrev:111€ hos thomann.peter_s skrev:113.93€ hos Custom Sounds. Vet inte om det kan anses vara billigt eller ej. Finns ju få jämförbara produkter.basmartin skrev:Aha! Billig?peter_s skrev:Visst, det borde inte vara så svårt...basmartin skrev:Borde ju gå att modda på något sätt, t ex att koppla ratio-poten till en volympedal.
Ett annat alternativ är en expressionspedal a la Third Hand, som man kan koppla till valfri kontroll:
Fender - Pedaler - GK - TKS
- basmartin
- Medlem+++
Fint!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- 41HZ
- Medlem+
Uppdaterat pedalbord, har nog nått gränsen för vad detta bord klarar men är förbannat nöjd med pedalerna.
Elk=galet elak spräckfuzz
Vodoo=mörkt morrig od/fuzz
PB=Morrande basig od
Hur mycket jag än gillar mitt rena ljud klarar jag mej inte utan mina pedaler.

Elk=galet elak spräckfuzz
Vodoo=mörkt morrig od/fuzz
PB=Morrande basig od
Hur mycket jag än gillar mitt rena ljud klarar jag mej inte utan mina pedaler.

Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- mikkejohansson
- Medlem++
- newheartshadow
- VIP medlem

Så ser mitt lilla bord ut nu, har precis fixat klart och tryckt dit DD-7:an.
själva bordet är en "aluminuimväska" från Biltema med en kardborreklädd plywoodskiva i locket och moddade gånggärn. funkar bra än så länge.
kardborren sitter så sjukt starkt mellan bord och pedal, så starkt att klistret mot plywoodskivan släpper när jag drar upp en pedal. har strykt på lite superattacklim där det släppt, hoppas det håller nu...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- Micael
- Medlem+
Finn ett fel...
- fredrikr
- Medlem+
- Kontakt:
Hoppas att du blev nöjd! Jag gillar iallafall kompressorn!newheartshadow skrev:http://www.postimage.org/aV5pAKi.jpg
själva bordet är en "aluminuimväska" från Biltema med en kardborreklädd plywoodskiva i locket och moddade gånggärn. funkar bra än så länge.
kardborren sitter så sjukt starkt mellan bord och pedal, så starkt att klistret mot plywoodskivan släpper när jag drar upp en pedal. har strykt på lite superattacklim där det släppt, hoppas det håller nu...

- Bassplaya
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Nix, skickade mitt till Relic igår!Bassplaya skrev:innebär detta att du säljer ditt gamla?TDHP skrev:Fick just mitt nya mindre bord av Relic, blir pefekt!
Jag behövde ett mindre och han ett större!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- peter_s
- Medlem++
Re: Finn ett fel...
...och resultatet blev?toothpastemicael skrev:Jag har jämfört mina choruspedaler i dag och funderar på vilka pedaler som ska få vara med i lådan.

Hur gillar du förresten Harley Benton-pedalerna ren allmänt? Bra med tanke på priset, eller bara bra? Hur står de sig i en jämförelse med ungefär lika "dyra" Behringher?
- Micael
- Medlem+
EBS-pedalen låter bättre men det är inte lika stor skillnad som jag trodde att det skulle vara.peter_s skrev:...och resultatet blev?toothpastemicael skrev:Jag har jämfört mina choruspedaler i dag och funderar på vilka pedaler som ska få vara med i lådan.![]()
Hur gillar du förresten Harley Benton-pedalerna ren allmänt? Bra med tanke på priset, eller bara bra? Hur står de sig i en jämförelse med ungefär lika "dyra" Behringher?
H-B-pedalen är stabilare byggd och har metallchassi med plasttrampa medan Behringer är plast rakt igenom (men den är en flangerpedal så den var aldrig med i ljudjämförelsen).
- Relic
- Medlem
- TDHP
- Forumvärd
Ah, då hinner du få det till onsdagsgiget iaf!Relic skrev:Tack själv, bordet har kommit men jag har inte hunnit hämta det idag. Får bli imorgon istället...TDHP skrev:Så där ja, mycket bättre!
Tack till Relic för ett smidigt byte!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Relic
- Medlem
Jo jag hann ju det, men giget blev dock inställt. Jävla dubbelbokningar...TDHP skrev:Ah, då hinner du få det till onsdagsgiget iaf!Relic skrev:Tack själv, bordet har kommit men jag har inte hunnit hämta det idag. Får bli imorgon istället...TDHP skrev:Så där ja, mycket bättre!
Fender Precision, "Rickenbacker"
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
- mikkejohansson
- Medlem++
Relic skrev:Jo jag hann ju det, men giget blev dock inställt. Jävla dubbelbokningar...TDHP skrev:Ah, då hinner du få det till onsdagsgiget iaf!Relic skrev:Tack själv, bordet har kommit men jag har inte hunnit hämta det idag. Får bli imorgon istället...TDHP skrev:Så där ja, mycket bättre!
Grrrrrr!!!
Fender - Pedaler - GK - TKS
-
- VIP medlem
- newheartshadow
- VIP medlem
Absolut! den är ju skitkul OCH användbar.fredrikr skrev:Hoppas att du blev nöjd! Jag gillar iallafall kompressorn!newheartshadow skrev:http://www.postimage.org/aV5pAKi.jpg

fick till ett grymt syntigt ljud med superkort delaytid och hyfsad feedback (tänk badrumsreverb) tillsammans med Rat:en och Subblastern.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
- peter_s
- Medlem++
Intressant. Hur skulle du beskriva skillnaderna?toothpastemicael skrev:EBS-pedalen låter bättre men det är inte lika stor skillnad som jag trodde att det skulle vara.