På det viset alltså. Frågan är om man ska våga chansa.Ivanhoe skrev:Jag kände på den för kanske ett år sedan (Ja, den har hängt där länge).Cliff_the_great skrev:Har ju velat ha en sån här sen jag såg den hade marcbass ute men inte hade råd med. Ingen i Sundsvall som har lust att testa den?
Den var dåligt justerad och kändes inte alltför rolig. Testade den aldrig i förstärkare. Rimligtvis borde den bli spelbar om man ger den lite kärlek och skruvande. Priset är ju lockande.
Tips.....bas outlet
- Cliffy
- Medlem++
- posedin
- Medlem+
Chansa vet jag inte men affären kan ju inte sälja ett instrument som inte fungerar som det skall. Ojusterat är den säkerligen men det är ju inget problem.. huvudsaken är ju att hals och elektronik är som det skall och det måste ju butiken veta.. Annars så är det väl bara att skicka tillbaka och reklamera den.Cliff_the_great skrev:Ivanhoe skrev:På det viset alltså. Frågan är om man ska våga chansa.Cliff_the_great skrev:
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
- Ivanhoe
- Medlem
Ja, give it a try. Jocke på S-vallsbörsen brukar vara trevlig och hjälpsam med att justera om du inte vill göra det själv. Tror inte att du behöver vara orolig över att göra en dålig affär.
Fender P, Fender J, Spector Legend Classic, Ibanez SR505, Fender Bassman 100, Bassman 410, Aguilar TH 500, Aguilar GS 410, EBS HD-350, Acoustic 220,
- Myxomatosis
- Medlem+
Nu är den borta i alla fall... brorsan köpte den!Cliff_the_great skrev:På det viset alltså. Frågan är om man ska våga chansa.Ivanhoe skrev:Jag kände på den för kanske ett år sedan (Ja, den har hängt där länge).Cliff_the_great skrev:Har ju velat ha en sån här sen jag såg den hade marcbass ute men inte hade råd med. Ingen i Sundsvall som har lust att testa den?
Den var dåligt justerad och kändes inte alltför rolig. Testade den aldrig i förstärkare. Rimligtvis borde den bli spelbar om man ger den lite kärlek och skruvande. Priset är ju lockande.

- Myxomatosis
- Medlem+
- Cliffy
- Medlem++
Jaha. Fick ett mail från killen där vid klockan 2 idag och han undrade om jag vill köpa den? Tänker vi på samma bas?Myxomatosis skrev:Nu är den borta i alla fall... brorsan köpte den!Cliff_the_great skrev:På det viset alltså. Frågan är om man ska våga chansa.Ivanhoe skrev:Jag kände på den för kanske ett år sedan (Ja, den har hängt där länge).Cliff_the_great skrev:Har ju velat ha en sån här sen jag såg den hade marcbass ute men inte hade råd med. Ingen i Sundsvall som har lust att testa den?
I så fall är det nästan skönt att frestelsen är borta annars måste jag köpa den.

- edvinedvinson
- Medlem
- Myxomatosis
- Medlem+
Jepp, han köpte den runt klockan 4.Cliff_the_great skrev:Jaha. Fick ett mail från killen där vid klockan 2 idag och han undrade om jag vill köpa den? Tänker vi på samma bas?Myxomatosis skrev:Nu är den borta i alla fall... brorsan köpte den!Cliff_the_great skrev:På det viset alltså. Frågan är om man ska våga chansa.Ivanhoe skrev:Jag kände på den för kanske ett år sedan (Ja, den har hängt där länge).Cliff_the_great skrev:Har ju velat ha en sån här sen jag såg den hade marcbass ute men inte hade råd med. Ingen i Sundsvall som har lust att testa den?
I så fall är det nästan skönt att frestelsen är borta annars måste jag köpa den.