Ibanez Musician

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Ibanez Musician

Inlägg av Hjalle »

Nu va de dags att sälja/byta denna skönhet vidare!
Anledningen är så simpel som det att jag tyvärr aldrig spelar på den för warwicken får all speltid o då e de bara tråkigt att se den stå där för den är riktigt skön att spela på med en riktigt fin ton!

Som sagt en Ibanez Musician byggd på i början av 80-talet tror mig ha listat ut att den exakt modellen heter Ibanez Musician MC824 DS DarkStain!?

Den har vart med ett tag och har en del märken dock inget som påverkar basen förutom kosmetiskt!
Punkster som jag bytte till mig basen av tykte att det var lite problem med 3 läges switchen inget som jag har upplevt problem med och jag har trots allt repat med den några gånger utan några problem! Helt passiv med mycket trevlig go ton!

Som sagt byten är intressant annars är den din för 3500 kr!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Det där är JÄVLIGT mycket bas för pengarna!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

YES!!! Men thumben får all speltid så den får gå ändå!
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Och jag har inte pengar den här gången heller. Järnspikar!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

De där är lite nostalgi för mig även om jag aldrig riktigt vande mig vid den när jag köpte den runt 1980 efter att ha lirat Rickenbacker på 70-talet.

Byte mot: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=15375

:?:

/Mats D
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Nämen shit. Kunde du inte väntat tills jag har råd? :?
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Fasen, jag skulle gärna köpt tillbaka den om jag hade cash. Har ångrat lite att jag gjorde mig av med den.

Kan för övrigt tillägga att i min ägo så slipades banden av BBQW, och fick en allmän genomgång av mig. Rengöring, justering och intonering. Så om inte Hjalle skruvat allt för mycket så är den i prima skick!
/Linus
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Jo har nog pillats en del av mig rejält mycket högre strängar än vad jag tror dom flesta vill ha men det är lätt åtgärdat den är självklart intonerad vid leverans!!! Om nån vill komma o provspela lite så är det bara att skicka iväg ett pm med lite tankar så justerar ja för att de ska passa just dig så de blir så trevligt som möjligt! O de klart att det ingår macka o kaffe vid provspelning :D !

JUSTE glömmde säga att det ingår ett hardcase från 80 någonstan där med dock inte orginalcasen utan att från aria som funkar alldeles utmärkt till basen!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Bump
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Sjusträngsbyte? :D
Jag har en häftig bas att byta bort.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Kultivator skrev:Nämen shit. Kunde du inte väntat tills jag har råd? :?
Stryk det. Jag tar den garanterat, bara jag får min Ibanez såld.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Sjusträngsbyte?
Jag har en häftig bas att byta bort.
Ne den änns extremt överdriven och jag tror inte jag klarar av att spela på den om jag ska va helt ärlig så den e jag inte intresserad av!
Ja menar jag kan ta den om du ger mig 3000 imellan :lol: :P
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Bump!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Tyvärr inte intressant med byten längre är i stort behov av pengar just nu!!! Men 3500 kr så är den din! Bump!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Shite! Den där är ju hur vacker som helst!
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Hellish skrev:Shite! Den där är ju hur vacker som helst!
Visst är den.
I ett annat läga så hade jag slagit till på den där utan att blinka...riktigt fin pjäs det där...
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Roland skrev:
Hellish skrev:Shite! Den där är ju hur vacker som helst!
Visst är den.
I ett annat läga så hade jag slagit till på den där utan att blinka...riktigt fin pjäs det där...
Jag säger detsamma. Om inte om hade varit. Om i det här fallet är total ebb i kassaskrinet. I hemlighet hoppas jag på att den kommer att förbli osåld tills dess att jag får stålar. Men det lär å andra sidan dröja...
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Kan bara ännu en gång intyga att det där är riiiktigt mycket bas för pengarna. Någon borde göra en bra affär =)
/Linus
Användarvisningsbild
Anders Sköldqvist
Medlem+

Intresse

Inlägg av Anders Sköldqvist »

Pm kommer
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Bump!
Nu var det ingen ekonimisk kris längre så byten är de bara att komma med helst intresserad av bandlös eller möjligen en låda i den lättare viktkklassen!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Bump!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

I och med mitt förstärkarsälj vill jag också ha bort denna snygging för att sponsra med lite mer pengar men ett trevligt byte tackar ja inte nej till men mest intresserad av pengar just nu!! BUMP
Skriv svar