Nu blir det lite för mycket basar och för lite förstärkeri. Kan tänka mig att byta denna mot nåt att öva i hemma. T ex nån combo, multieffekt med hörlursutgång eller kanske någon hd-porta. Förslag mottages.
Har för mig modellen heter Jet Star. Kort skala och i hyffsat skick. Den har ju var runt lite på forumet så det finns säkert någon som vet mer än jag om den.
(Hittade bilden på datorn, tror jag stulit den från 200071)
Lyckades rota fram en gammal Line6 Guitar Port ur en garderob, så mitt problem med förstärkning i hemmet är löst. Men denna basen får ändå lite speltid så jag kan fortfarande tänka mig att byta bort den. Så var inte blyga med bytesförslag.
Shorty skrev:Nu blir det lite för mycket basar och för lite förstärkeri. Kan tänka mig att byta denna mot nåt att öva i hemma. T ex nån combo, multieffekt med hörlursutgång eller kanske någon hd-porta. Förslag mottages.
Har för mig modellen heter Jet Star. Kort skala och i hyffsat skick. Den har ju var runt lite på forumet så det finns säkert någon som vet mer än jag om den.
Kort skala innebär vad? 30"? Bredd på halsen vid sadeln? String spacing mått? Kan du säga nåt om hur du upplever ljud och spelbarhet?
Shorty skrev:Nu blir det lite för mycket basar och för lite förstärkeri. Kan tänka mig att byta denna mot nåt att öva i hemma. T ex nån combo, multieffekt med hörlursutgång eller kanske någon hd-porta. Förslag mottages.
Kort skala innebär vad? 30"? Bredd på halsen vid sadeln? String spacing mått? Kan du säga nåt om hur du upplever ljud och spelbarhet?
Basen står i replokalen för tillfället. Men jag googlade runt och hittade lite siffror: the neck dimensions - rounded profile, 30" scale, 1-5/8" @ the nut and 2-1/8" at the last fret.
Jag upplever basen lättspelad och den låter helt klart mer J än P.
adde_johansson skrev:De utan set-neck har väl dessutom vanliga P/J mickar om jag inte minns fel. (Lite sugen är man ju, men jag hade hellre velat ha en med p-skydd)
Tror att de dessutom, som lök på laxen, var långskaliga. Alltså: fail.