Någon som provat båda? DX verkar ju funka bättre till bas på något läge men den är lite rörigare med 4 olika lägen. Gillar mer "plug and play" trampor och då tror jag TS9 är bättre om man moddar den. Kommer ihåg att jag läste i en tråd att någon hade moddat en sån och det blev stor skillnad dock hittade jag den inte nu.
Några tips?
TS9 Eller TS9DX
- kmo
- Medlem++
Har en moddad. Bästa "grundljuds"od jag testat. Grymt bra! Inget extremt på nåt sett utan helt enkelt bra grundljud när man vill ha od. Köpte den moddad, men jag tror det bara är ett motstånd som byts. Bör vara en ganska enkel sak att fixa om man är något sådär händig med lödkolven.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- lillsvingen
- Medlem
Har en helt sprillans TS9a som jag kopplat upp en enda gång. Bara för att konstatera att ska det basas genom den så är det mod som gäller! Har dock inte blivit av, själv är jag för okunning för att hålla på å pilla själv. Vad kan man få det gjort? Kostar? Trist om den bara ska ligga här hemma och drälla. Kanske nån som är modsugen och vill sätta tänderna i den?
- Cliffy
- Medlem++
Har du Ts9:an eller DX:en?kmo skrev:Har en moddad. Bästa "grundljuds"od jag testat. Grymt bra! Inget extremt på nåt sett utan helt enkelt bra grundljud när man vill ha od. Köpte den moddad, men jag tror det bara är ett motstånd som byts. Bör vara en ganska enkel sak att fixa om man är något sådär händig med lödkolven.
- Cliffy
- Medlem++
Finns nog någon som kan hjälpa dig. Jag kan inte än men när jag provat på den jag antagligen kommer köpa så.lillsvingen skrev:Har en helt sprillans TS9a som jag kopplat upp en enda gång. Bara för att konstatera att ska det basas genom den så är det mod som gäller! Har dock inte blivit av, själv är jag för okunning för att hålla på å pilla själv. Vad kan man få det gjort? Kostar? Trist om den bara ska ligga här hemma och drälla. Kanske nån som är modsugen och vill sätta tänderna i den?

- kmo
- Medlem++
Vanlig TS9.Cliffy skrev:Har du Ts9:an eller DX:en?kmo skrev:Har en moddad. Bästa "grundljuds"od jag testat. Grymt bra! Inget extremt på nåt sett utan helt enkelt bra grundljud när man vill ha od. Köpte den moddad, men jag tror det bara är ett motstånd som byts. Bör vara en ganska enkel sak att fixa om man är något sådär händig med lödkolven.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- BassiLow
- Medlem++
lillsvingen skrev:Har en helt sprillans TS9a som jag kopplat upp en enda gång. Bara för att konstatera att ska det basas genom den så är det mod som gäller! Har dock inte blivit av, själv är jag för okunning för att hålla på å pilla själv. Vad kan man få det gjort? Kostar? Trist om den bara ska ligga här hemma och drälla. Kanske nån som är modsugen och vill sätta tänderna i den?

skicka gärna ett PM
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.