Har ni sett den här jazzbasen??

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Har ni sett den här jazzbasen??

Inlägg av macahan »

http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=3065

what you say? bu eller bä? för mig blir det lite fel när det inte är dots på halsen och svart skalle..
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Snygg men ser ändå helt fel ut..
Och prislappen sen då.. Jo tjena..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

det är ju på tiptop.. man får inte ha så höga förväntningar.. :D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Svart matching headstock är inte så snyggt, hade varit snyggare om hela halsen var svartlackad och kroppen var typ snorgrön. :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, jag tycker den är skitsnygg, men just svart känns faktiskt lite fel ändå för mig också med blocks.
Men jag är inte så kinkig med detaljer, tycker den är snygg ändå.
Och ja... priset är helt makalöst....
Han sålde de där rackarna för 7500 för ett år sedan....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

Ett Vitt eller Svart plektrumskydd på den där så är den ju good to go för min del..fast ah, priset..

Edit: Det står faktiskt 11395 på prislappen som sitter PÅ basen... :shock:
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Så snygg en jazz kan bli tycker jag. Hade gärna köpt den om det var Pentastar-pris.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

blackparkas skrev: Han sålde de där rackarna för 7500 för ett år sedan....
Har för mig att de som var billigare inte hade matchande huvud men det är ju inte så befogat med närmare 4000:- i påslag. Iofs Yenen har gått upp också.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Vit med matching headstock köpte ja för 7500.- sålde den sen till Boom som sålde den till Basmagnus för en tid sen nu väl.

Bra basar som fan. Men 11000.- HALLÅ jo tjena, inte en chans.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Danne skrev:
blackparkas skrev: Han sålde de där rackarna för 7500 för ett år sedan....
Har för mig att de som var billigare inte hade matchande huvud men det är ju inte så befogat med närmare 4000:- i påslag. Iofs Yenen har gått upp också.

Jodå, både röda och vita och svarta har jag sett med matching där för runt 7000-7500, sådetså! :D

Och marcuc har tom köpt en som sagt... Sådetså! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Falcon skrev:Tyvärr är matching headstock aldrig rätt för mig.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Wazzo
Medlem+

Inlägg av Wazzo »

Riktigt läcker...
J-bas | P-Bas
death upon arrival
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Otroligt snygg, ännu mer otroligt dyr..

Men jag irriterar mig på att man ser direkt att det är en japanare! I alla fall jag; plektrumskyddet ser lite skumt ut! tillräckligt för att jag ska irritera mig på det :?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

marcbass skrev:Vit med matching headstock köpte ja för 7500.- sålde den sen till Boom som sålde den till Basmagnus för en tid sen nu väl.

Bra basar som fan. Men 11000.- HALLÅ jo tjena, inte en chans.
Fast har du sett vad nypriserna på Fender är idag? HELT absurda! Och typ en Gibson SG (gitarr) har idag listpris på 18K), för fem månader var det nere på 14K och butikerna kunde sälja dom för 11-12...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Jag tycker attt den är ascool....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

I det här fallet så har ju Yen:en gått upp med typ 60% eller nå´t känns det som, vilket lär spela roll i Tip Tops fall då han köper mycket direkt från japan efter vad jag förstår.
Men jag förstår inte, jag skulle nog satsa på något annat att sälja isf för ingen vettig människa köper väl en Japan-Jazz för 11000 spänn?

Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

blackparkas skrev:I det här fallet så har ju Yen:en gått upp med typ 60% eller nå´t känns det som, vilket lär spela roll i Tip Tops fall då han köper mycket direkt från japan efter vad jag förstår.
Men jag förstår inte, jag skulle nog satsa på något annat att sälja isf för ingen vettig människa köper väl en Japan-Jazz för 11000 spänn?
Det pågår en liknande diskussion, fördelad på många trådar, på Talkbass för tillfället, med anledning av att Fender höjt sina priser rejält på sistone. Särskilt Road Worn-basarna har hamnat i skottgluggen, och uttalanden som "ingen vettig människa köper väl en Mexiko-bas som kostar så mycket" är legio - trots att många som testat basarna är lyriska, och säger att de är bland det bästa och mest prisvärda som Fender tillverkar för tillfället.

Konstateras kan alltså att folk ofta har svårt att ta prishöjningar, oavsett vad de kan tänka bero på (vad som fått Tip Top att sätta det pris de satt är svårt att veta, men visst förefaller det svårmotiverat högt). Det är så lätt att vänja sig vid-, och lära sig tycka om låga priser. (och för övrigt tycker jag att matchande huvud på en Fender-gitarr som inte är lackad i någon metallic-kulör borde leda till en prissänkning snarare än något annat... ;) )
Skriv svar