Windmill Groover Jazz - BORTBYTT

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Aesthetica skrev:
Aesthetica skrev:Nä fy, nu funderar jag ju på att använda min Ashdown 500-topp som delbyte om det kan vara av intresse, fast jag behöver den egentligen ju ...
Hmm. Fräck bas eller bastopp? Får fundera.
Ovanstående betyder: "är nämnda bastopp av intresse som delbyte?"
OK, jag trodde bara du ville tänka högt.

500 säger du - är det en superfly du menar eller en abm 500 och i så fall vilken "evo"? Jag är nog bara intresserad om det är en Evo III med kompressor.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

MatsD skrev:
Aesthetica skrev:
Aesthetica skrev:Nä fy, nu funderar jag ju på att använda min Ashdown 500-topp som delbyte om det kan vara av intresse, fast jag behöver den egentligen ju ...
Hmm. Fräck bas eller bastopp? Får fundera.
Ovanstående betyder: "är nämnda bastopp av intresse som delbyte?"
OK, jag trodde bara du ville tänka högt.

500 säger du - är det en superfly du menar eller en abm 500 och i så fall vilken "evo"? Jag är nog bara intresserad om det är en Evo III med kompressor.

/Mats D
Ah, det var synd. Det är en EVOII, med den där rör-driven och sub-octaver.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

suboctavern tycker jag är princip värdelös, rördrivningen gillar jag däremot men jag är väldigt förtjust i den inbyggda kompresorn i min Ashdown MAG300 Evo II och jag kommer antagligen att ångra mig om jag skaffar en ABM500 Evo II som inte har kompressor. Men vad hade du tänkt dig för bytesvärde på den?

/Mats D
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Jag har faktiskt ingen aning. Självklart så mycket som möjligt, och eftersom den är i nyskick och knappt ett år gammal så kanske 5000? Jag vet inte, har ingen koll på vad en ny är värd nu för tiden heller. Men, som sagt, jag behöver ju en bastopp också, men windmillen är ju så otroligt läcker och spelar den lika bra som den ser ut kommer jag troligen vara lycklig resten av livet i så fall. Är den lika snygg utan kåpor?

Förresten, hur kommer det sig att du säljer den egentligen om man får vara fräck och fråga?
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Med tanke på MatsD Windmill arsenal så kan han nog undvara en. :)

Och idagarna kommer de väl nåt mer på Bussgods va?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Aesthetica skrev:Jag har faktiskt ingen aning. Självklart så mycket som möjligt, och eftersom den är i nyskick och knappt ett år gammal så kanske 5000? Jag vet inte, har ingen koll på vad en ny är värd nu för tiden heller. Men, som sagt, jag behöver ju en bastopp också, men windmillen är ju så otroligt läcker och spelar den lika bra som den ser ut kommer jag troligen vara lycklig resten av livet i så fall. Är den lika snygg utan kåpor?

Förresten, hur kommer det sig att du säljer den egentligen om man får vara fräck och fråga?
En ny ABM500 kostar 6795 kr på Musikshopen. De begagnade Ashdown-toppar jag sett har gått för nedåt halva nypriset och så är din den gamla modellen dessutom. Max 3500 kr är jag beredd att ge. Du verkar inte så sugen på att göra dig av med den egentligen så jag misstänker att mitt bud inte är intressantare för dig än vad ditt är för mig.

Som marcbass är inne på så har jag en Windmill-arsenal - två fyror och en femma och det är för mycket. Det var inte en lätt sak att bestämma vilken fyra jag skulle behålla och först var det den här jag ville behålla men sen ändrade jag mig.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

MatsD skrev:
Aesthetica skrev:Jag har faktiskt ingen aning. Självklart så mycket som möjligt, och eftersom den är i nyskick och knappt ett år gammal så kanske 5000? Jag vet inte, har ingen koll på vad en ny är värd nu för tiden heller. Men, som sagt, jag behöver ju en bastopp också, men windmillen är ju så otroligt läcker och spelar den lika bra som den ser ut kommer jag troligen vara lycklig resten av livet i så fall. Är den lika snygg utan kåpor?

En ny ABM500 kostar 6795 kr på Musikshopen. De begagnade Ashdown-toppar jag sett har gått för nedåt halva nypriset och så är din den gamla modellen dessutom. Max 3500 kr är jag beredd att ge. Du verkar inte så sugen på att göra dig av med den egentligen så jag misstänker att mitt bud inte är intressantare för dig än vad ditt är för mig.

Som marcbass är inne på så har jag en Windmill-arsenal - två fyror och en femma och det är för mycket. Det var inte en lätt sak att bestämma vilken fyra jag skulle behålla och först var det den här jag ville behålla men sen ändrade jag mig.

/Mats D
Ah, tack. Då har jag iallafall lärt mig vad jag ska förvänta mig om jag säljer toppen. Tyvärr har jag inte de 5500 att lägga mellan, hade det varit 3500 att lägga mellan hade jag dock tagit tåget till stockholm eller bett mikeo eller någon annan köra tur/retur med grejor.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Aesthetica - Du kanske kan göra någon avbetalning med MatsD om du frågar snällt?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Nick skrev:Aesthetica - Du kanske kan göra någon avbetalning med MatsD om du frågar snällt?
Hade jag mått bra i själ och hjärta av att betala av saker, hade jag gjort det. Nu är det tyvärr inte så. Jag kommer aldrig kunna ta lån. :(
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Aesthetica skrev:Då har jag iallafall lärt mig vad jag ska förvänta mig om jag säljer toppen.
ABM-topparna har nog iofs lite bättre andrahandsvärde än MAG-topparna men vid ett modellskifte så blir det ju automatiskt ett prisras på den gamla modellen. Jag ska inte svära på att 3500 kr är max vad man kan få ut för din topp men det är max vad jag vill ge eftersom jag egentligen är helt inställd på att jag ska ha en med inbyggd kompressor, antingen en ABM500 Evo III eller en MAG600 Evo II.

Visst går det att betala i ett par omgångar också om man är en hyfsat välkänd baspratare - typ hälften nu, resten om 30 dagar.

/Mats D
Användarvisningsbild
GreenGoblin
Medlem

Inlägg av GreenGoblin »

Personligen drömmer jag om en ny American Standard Jazz-4 i vitt med turtoise, men denna är ju ganska snygg - speciellt med kåpor.
På min skärm är färgen lite grå-beige - stämmer det med verkligheten?
Synd att det är så långt till Estocolmo...
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

GreenGoblin skrev:Personligen drömmer jag om en ny American Standard Jazz-4 i vitt med turtoise, men denna är ju ganska snygg - speciellt med kåpor.
På min skärm är färgen lite grå-beige - stämmer det med verkligheten?
Synd att det är så långt till Estocolmo...
Beige eller så där vintage-gulnad som gamla vita kroppar blir efter många år.

/Mats D
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Basen finns att lyssna på här: http://www.myspace.com/mapofmoscow "We could fall apart" heter låten där jag lirar på just denna basen :)
Användarvisningsbild
Anton
Medlem

Inlägg av Anton »

Jag är fan riktigt sugen på att köpa din fina bas. Finns den kvar?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Anton skrev:Jag är fan riktigt sugen på att köpa din fina bas. Finns den kvar?
Nej, det gör den egentligen inte. Den är på väg att bytas bort mot en Gibson Thunderbird imorgon måndag. Jag hade iofs föredragit en kontantaffär men pengar tycks ju vara en bristvara bland baspratarna.

/Mats D
Användarvisningsbild
Anton
Medlem

Inlägg av Anton »

A ok, Jag skulle kunna köpa den nu direkt=) om du är sugen..
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Anton skrev:A ok, Jag skulle kunna köpa den nu direkt=) om du är sugen..
Du har pm Anton

/Mats D
Användarvisningsbild
Anton
Medlem

Inlägg av Anton »

pm? vad de än betyder, så låter de bra:P
gäst

Inlägg av gäst »

Anton skrev:pm? vad de än betyder, så låter de bra:P
Personligt Meddelande :wink:
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Anton skrev:pm? vad de än betyder, så låter de bra:P
Privat Meddelande :)

Kolla din inkorg längst upp till höger. det bör stå typ "Du har 1 nytt meddelande"

Edit: Okej personligt då :roll:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Anton
Medlem

Inlägg av Anton »

Thanks=P
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Thunderbird-ägare nu MatsD? :D
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

BB3000S skrev:Thunderbird-ägare nu MatsD? :D
Om en liten stund är jag det.

/Mats D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Gött!!

Även om jag misstänker att den inte kommer stanna så länge..... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

blackparkas skrev:Gött!!

Även om jag misstänker att den inte kommer stanna så länge..... :D
Nä, det vet man aldrig. Jag tror jag kommer gilla spelkänslan och ljudet men ha lite svårt för kroppsformen och framtungheten - men det visar sig. Gillar jag den inte tillräckligt mycket så är den ute här redan imorgon.

/Mats D
Skriv svar