2 st Rickenbacker *BEHÅLLER*

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
F.F.
Medlem

2 st Rickenbacker *BEHÅLLER*

Inlägg av F.F. »

Jag må vara lite bäng men nu har jag åter blivit besatt av Fender och är så extremt sugen på en 60-talare. J eller P. Helst inte sunburst! Om någon är intresserad av ett byte så PM:a.
Alltså 2 st Rickenbacker, en 4001 från 1977 och en 4003 från 1999. Riktiga gobitar som jag endast byter om rätt erbjudande dyker upp, och de går tillsammans inte individuellt, då behåller jag dem tills vidare.

Avvikelser från original är:

4001: Skruvarna som höjer/sänker stallet är ersatta med fenderskruvar, mickkåpan saknas, troligtvis inte originalcase men det vet jag inte. Kondingen till stallmicken bortlödd då den var trasig. Kan enkelt ordnas.

4003: en skruv till strängdämparen saknas, mickkåpan saknas.

Annars är allt i sin ordning, lite flagad lack, något hack här och där samt en lackspricka på 4001:an.

Skulle tippa på att bytesvärdet ligger på 30 000:- för båda och där hamnar även cash-priset om någon hellre vill köpa, eller är jag helt ute och cyklar? De skulle nog inte hamna under 40 000 för båda i butik idag.

Med reservation för att jag ångrar mig...

Bild
Senast redigerad av F.F. den ons 20 maj 2009, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Kan du tänka dig att släppa dom styckvis? Vad skulle priserna landa på då? Skicka gärna PM om du inte vill skriva det här. Är väl mest 4001an jag är intresserad av.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
F.F.
Medlem

Inlägg av F.F. »

Näe, som sagt så vill jag sälja dem tillsammans om de ska säljas. Skulle jag ändra på detta så är du the first one to know.
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

F.F. skrev:Näe, som sagt så vill jag sälja dem tillsammans om de ska säljas. Skulle jag ändra på detta så är du the first one to know.
Perfekt! :) Hoppas du hittar din 60-talare!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Kan nog tyvärr bli väldigt svårt att kränga två stycken rickenbackers tillsammans men det finns ju å andra sidan en del kapitalister här på forumet, så försöka går ju :D
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
F.F.
Medlem

Inlägg av F.F. »

Sant, men målet är i första hand att få till ett byte. Är inte på något sätt missnöjd med dem och behåller dem mer än gärna men om tillfället dyker upp så kan de tänkas flytta på sig. Om inte min seperationsångest blir för stor dvs...
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det finns ju en möjlighet att det finns intresserade av varsin bas och köper en varsin så att säga, då antar jag att du kan tänka dig att sälja dem separat?

Själv har jag så jag klarar mig, både P-65:a och Ric så jag har dessvärre inte möjlighet att skrapa fram degen även om den vit Ric skulle sitta fint!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Vilken är vilken av basarna på bilden?

/Mats D
F.F.
Medlem

Inlägg av F.F. »

Jamen du kan ju få både en vit och en svart om du lämnar ifrån dig din 65:a :D :twisted:.

Hursomhelst så kanske det landar där ja... Men jag vill inte bli sittandes med den ena för då kommer jag ångra att jag sålde den andra. Därför har jag detta upplägg. Problemet är kanske att jag inte är helt säker på att jag vill sälja. Ett byte skulle sitta finare. Men once a ric-o-holic, always a ric-o-holic och därav min stora osäkerhet...
RICKENBACKER
F.F.
Medlem

Inlägg av F.F. »

MatsD skrev:Vilken är vilken av basarna på bilden?

/Mats D
Den vita är 77:an och den svarta 99:an
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Don´t do it säger jag bara...
En Fender från 60-talet låter bra, är snygg och i mitt tycke skönare att lira på.
Men att hitta en Ric, speciellt bland 70-talarna som man verkligen gillar är ju inte helt lätt.

Sälj 4003:an och låna upp resten av pengarna är mitt tips, du får ju iaf tillbaka räntan när du ska sälja om du köper rätt 60-talare.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
F.F.
Medlem

Inlägg av F.F. »

För stor separationsångest... Jag behåller mina älsklingar tills vidare...
RICKENBACKER
Skriv svar