Made in Japan 1990. Toppenskick. Några mindre märken här och var som vittnar om att det faktiskt är en begagnad bas. Spelar och låter som en dröm. Här står sig moderna Gibson slätt. Mahogny förstås. Allt fungerar perfekt. Inte mycket mer att säga egentligen.
Så om du är en halvtaskig bassist och vill kompensera för det är detta ett måste köp. Är du asbra på att smiska bas så måste du köpa denna för att upprätthålla den dualistiska balansen i universum
Senast redigerad av Pentastar den mån 25 maj 2009, 18:01, redigerad totalt 2 gång.
Pentastar skrev:Made in Japan 1990. Toppenskick. Några mindre märken här och var som vittnar om att det faktiskt är en begagnad bas. Spelar och låter som en dröm. Här står sig moderna Gibson slätt. Mahogny förstås. Allt fungerar perfekt. Inte mycket mer att säga egentligen.
Så om du är en halvtaskig bassist och vill kompensera för det är detta ett måste köp. Är du asbra på att smiska bas så måste du köpa denna för att upprätthålla den dualistiska balansen i universum
7000kr
Attans att jag skulle snubbla in i den här tråden då.
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
Ääääh... Min T-bird är från -07!
Och det spelar ingen roll, så kasst som jag lirar så måste jag ha en åskfågel det står Gibson på för att komma undan med det....
blackparkas skrev:Ääääh... Min T-bird är från -07!
Och det spelar ingen roll, så kasst som jag lirar så måste jag ha en åskfågel det står Gibson på för att komma undan med det....
Köp denna och byt ut namnskylten då?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Hur är halsarna på dessa jämfört med Gibson?
Tänker mest på bredd/tjocklek.
Tokai:en som hänger på Jam kändes helt puckad, inte bara halsprofilen som var helt störd iofs på den, hela basen kändes som den var en storlek större än en riktig T-bird.
blackparkas skrev:Hur är halsarna på dessa jämfört med Gibson?
Tänker mest på bredd/tjocklek.
Tokai:en som hänger på Jam kändes helt puckad, inte bara halsprofilen som var helt störd iofs på den, hela basen kändes som den var en storlek större än en riktig T-bird.
Kina-Tokai och Japan-Greco är två helt skilda saker.
Denna är tunn som en 76 i halsen.
blackparkas skrev:Tokai:en som hänger på Jam kändes helt puckad, inte bara halsprofilen som var helt störd iofs på den, hela basen kändes som den var en storlek större än en riktig T-bird.
Har för mig att jag tog en bild där min tokai och epi stod bredvid varandra och tokaien var inte så lite större heller.