Rickenbacker 4001 - 8000:- (tradera)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

alexon skrev: En ganska unken tanke.
Äh, spänn av.
Jag delar Wazzo:s uppfattning att det inte finns någon anledning att pratabasare sinsemellan trissar upp priset på något - om nu inte båda två till varje pris vill ha prylen.
alexon skrev:Nästa gång kanske det är du som säljer på tradera, och något annat forum som bildar en priskartell. :thumbsdown:
Jag skulle i det läge jag väljer att INTE sälja via PrataBas, hysa en tro om att "marknaden" är större än PB, varför en "PB-kartell" knappast är något att frukta.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Mailade och frågade om det var två dragstänger i halsen och det var det är nog en riktigt rick! :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

den påminner om en Greco jag hade för inte allt för länge sedan.
JAg ska inte vara allt för konspiratorisk MEN denna meningen känns som en tyisk åtgärd på instrument från Japan: "så den behöver säkert lite kontaktspray"

För att spä på konspirationen så har Grecobackers tillverkade före 1977 dubbel dragstång och stereo/mono output.

Jag har bekanta som blivit så tokblåsta på Tradera att jag inte litar ett dugg på vad som säljs där förrän definitivt bevis presenteras.

Be om närbilder på bellplaten innan ni budar och fråga efter måtten mellan polerna på mickarna. MM/tum...Och tjockleken på kroppen.

Troligen bara jag som är paranoid MEN det florerar många fula fiskar på nätet.
Time is a cruel companion
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Mr Spock skrev:
Äh, spänn av.
Jag delar Wazzo:s uppfattning att det inte finns någon anledning att pratabasare sinsemellan trissar upp priset på något - om nu inte båda två till varje pris vill ha prylen.
alexon skrev:Nästa gång kanske det är du som säljer på tradera, och något annat forum som bildar en priskartell. :thumbsdown:
Jag skulle i det läge jag väljer att INTE sälja via PrataBas, hysa en tro om att "marknaden" är större än PB, varför en "PB-kartell" knappast är något att frukta.
Jag syftade inte på konsekvenserna, de kanske inte är så omfattande. Men själva tanken att bilda en priskartell är principiellt ohederlig. Eller, för at använda ett aktuellt exempel, är det bara fel när byggbolag sinsemellan kommer överens om buden för att lura till sig av skattemedel?

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

alexon skrev:
Mr Spock skrev:
Äh, spänn av.
Jag syftade inte på konsekvenserna, de kanske inte är så omfattande. Men själva tanken att bilda en priskartell är principiellt ohederlig. Eller, för at använda ett aktuellt exempel, är det bara fel när byggbolag sinsemellan kommer överens om buden för att lura till sig av skattemedel?
Det har väl visat sig vara ganska vanligt förekommande bland stora internationella företag.. NCC var ju i hetluften igen för asfaltsgrejen.
Så kör på.....
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

9.100 kr gick den för. Om det INTE är nåt fuffens med den så var det ju nån som fick en gammal 4001 till ett riktigt bra pris.

Nån härifrån?

/Mats D
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

MatsD skrev:9.100 kr gick den för. Om det INTE är nåt fuffens med den så var det ju nån som fick en gammal 4001 till ett riktigt bra pris.

Nån härifrån?

/Mats D
Köparen blev säkert väldigt nöjd, men jag tycker synd om säljaren lite. Han hade säkert hoppats på att få mer för den men satte ett lågt startbud för att locka fler budare.

Äh, that's life. Sälja instrument på Tradera är sällan plus-affärer i min mening.
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

Dramo skrev:
MatsD skrev:9.100 kr gick den för. Om det INTE är nåt fuffens med den så var det ju nån som fick en gammal 4001 till ett riktigt bra pris.

Nån härifrån?

/Mats D
Köparen blev säkert väldigt nöjd, men jag tycker synd om säljaren lite. Han hade säkert hoppats på att få mer för den men satte ett lågt startbud för att locka fler budare.

Äh, that's life. Sälja instrument på Tradera är sällan plus-affärer i min mening.
Sverige är på tok för litet för att en auktion ska fungera på grejor som kostar mer än 1000-2000kr.
Kollar man på auktionssidor i stora länder så säljs grejor för marknadspriset med en variation på +-10% ungefär.

Det är synd.
Eller så är det så att marknaden i Sverige inte är beredd att betala mer än 10000kr för en Rick?
Skriv svar