Det finns ju en hel uppsjö att välja mellan, vissa bra vissa dåliga. Frågan är bara vilken man ska köpa... Jag kan inte ett ruttet lingon om ampere, volt, watt och sånt. Ström helt enkelt. Så jag skulle behöva lite hjälp att hitta en så bra adapter som möjligt. Den ska orka driva så mycket som möjligt. Jag har bara Boss-liknande pedaler på 9v, inga konstigheter.
Sen är det bara att bestämma sig för om du vill ha en adapter till varje pedal eller om du vill ha tex en adapter med splitkabel för ex 5 pedaler.
Annars finns ju oxå sånna här oxå om du har plats på pedalbordet.
En powerplant, fueltank, powerbrick eller liknande är inte aktuellt, får inte plats på mitt pedalbord. Det jag hade tänkt mig är en enda adapter med daisychain för att driva alla mina pedaler. För tillfället 4 st.
Om du ska ha en (1) enda eliminator måste alla effektburkar ha minuspolen på samma stift (antingen i ytterringen eller i pinnen). Det brukar vara lätt att kolla, bara du tittar på dina effektboxar (brukar vara målat utanpå).
Annars lär du inte få igång dem.
Är det samma fabrikat, typ Boss genomgående, så borde det lösa sig automatiskt.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
är man händig så går det där med plus och minus på mittpolen att fixa, bra om man har pedalerna fast byggda, annars är det ju lätt att man glömmer att tänka å gör bort sig...
Det är INTE bara att byta pluggen, dvs att vara lite händig.
För om alla boxar utom en har minuspolen som jord och den sista har pluspolen som jord, så blir det kortis.
Har jag inte fått värmeslag i solen (oh vad skönt det är nu!) så krävs det två eliminatorer i så fall, eller en med två utgångar som är galvaniskt isolerade från varandra.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...