Bandlös Yamaha BB5000 från 1986.
Avbandad av Mabass Custom en gång i tiden, inlämnad för service och underhåll hos BBQV. Snyggt gulnad lack, genomgående hals med otrolig knorr i stallmicken. 4500:- + frakt
(Bilder lånade av Mattias.. )
Senast redigerad av Marshall den fre 24 jul 2009, 19:21, redigerad totalt 1 gånger.
Får intala mig att det bryter mot mina principer att fundera på att köpa tillbaka en bas som en gång sålts, men denna är verkligen grymt trevlig.
Rekommenderas starkt!! Löjligt bra bas för dom pengarna.
Ojj - en så´n låter ju hur bra som helst! Verkar vara ett väl bibehållet ex.
Snälla, säg att den är av den tidiga generationen (jag kan inte historiken med årtal) med litet strängavstånd så att klådan i plånboken avtar!
Leif Bas skrev:Ojj - en så´n låter ju hur bra som helst! Verkar vara ett väl bibehållet ex.
Snälla, säg att den är av den tidiga generationen (jag kan inte historiken med årtal) med litet strängavstånd så att klådan i plånboken avtar!
Det kanske Mattias kan svara på. Jag har inte koll på varianterna.
Skicket är kanon för övrigt..
Jo, spacingen är av den gamla goda tighta sorten, ~16mm gissar jag, men låt inte det avskräcka.
Spacingen passar riktigt bra på en bandlös, riktigt lättspelad!
Kul att träffa marshall, cool snubbe.
Basen är min, får mej tillbaks till 80-talet lite.
Köpte den bara för att den är sååå snygg, har en bandlös fender som smiskar rumpa med den här basen....måste nog banda på den igen.
BBQ? Du har ju vart inne och pillat på den, orkar du?
Just nu är det tyvärr ont om både tid och plats, men det kommer väl andra tider. Fast nu när Mats har fått tillskott i kassan så kanske man skulle lägga på en rem med hans bas och be honom skicka kosingen vidare till mig...
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Just nu är det tyvärr ont om både tid och plats, men det kommer väl andra tider. Fast nu när Mats har fått tillskott i kassan så kanske man skulle lägga på en rem med hans bas och be honom skicka kosingen vidare till mig...