Annars är en sångmick i en dassrulle som man stoppar mellan stallets ben (rulla av lagom mycket papper så att den passar) ett ganska schysst sätt att lågbudgetmicka en kontra. Låter inte alls så illa som man skulle kunna tro!
När det gäller mickar har jag kommit riktigt billigt undan. Mina (som jag klämmer fast i stallet) skaffade jag för ca 20 år sedan. De fungerar fortarande utmärkt. Fabrikatet står tyvärr inte på, men jag tror att det är "Fischerman". Litet svårt att komma ihåg så här långt efter införskaffandet. Men som sagt, de fungerar utmärkt även efter tjugo år.
Musik är det enda språk som inte behöver översättas. Citat från Annelie Westerlund, sekreterare i Sveriges Spelmäns Riksförbund.
enor skrev:Annars är en sångmick i en dassrulle som man stoppar mellan stallets ben (rulla av lagom mycket papper så att den passar) ett ganska schysst sätt att lågbudgetmicka en kontra. Låter inte alls så illa som man skulle kunna tro!
Där ser man!! Skall provas nästa gång, tack för tipset!
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Fredrik68 skrev:När det gäller mickar har jag kommit riktigt billigt undan. Mina (som jag klämmer fast i stallet) skaffade jag för ca 20 år sedan. De fungerar fortarande utmärkt. Fabrikatet står tyvärr inte på, men jag tror att det är "Fischerman". Litet svårt att komma ihåg så här långt efter införskaffandet. Men som sagt, de fungerar utmärkt även efter tjugo år.
Fisherman är väl ett ganska välkänt fabrikat av kontramick-system? Kan tro att det låter kalas!
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
enor skrev:Annars är en sångmick i en dassrulle som man stoppar mellan stallets ben (rulla av lagom mycket papper så att den passar) ett ganska schysst sätt att lågbudgetmicka en kontra. Låter inte alls så illa som man skulle kunna tro!
Det brukar vara standard på bluegrassfestivaler
Haha, som Peps säger- Hög standard!
Satt den på en brädbit som jag satt fast med en kattstrypa och lite skummigummi i slutet av halsen.... Ska ta kort sen..
Kan säga att jag fått ca 100ggr mera flesk och mindre rundgång emot med kontaktmick.. nu låter basen kontra och riktigt fett... vill man ha mera slapp så kan man säkert sula på en kontaktmik under halsen... men nu låter den jazzigt och stort...