Man blir ju lite sugen faktiskt. Har fått för mig att tidiga Carvin-basar är riktigt bra instrument och den här verkar vara en top of the line-modell. Rikstigt snygg också IMO. Har dock aldrig testat någon. Finns det någon här som lirat på någon? Man skulle ha den hemma för ca 5500:- inkl. frakt och avgifter, vilket jag tycker verkar vara riktigt billigt! Men... Hur får man ihop 5500:- på 17 timmar och vad säger man till frugan när man precis fått hem en annan bas Åh, denna GAS... När ska den gå över!
Personligen skulle jag nog hellre satsa på nå´n nyare LB75 eller vad de heter.
De brukar ju hamna på runt de summorna här hemma också, men Carvin är ju rätt ovanligt öht i Sverige så det dyker sällan upp nå´t + att den där är väl kanske byggd i USA tom?
blackparkas skrev:Personligen skulle jag nog hellre satsa på nå´n nyare LB75 eller vad de heter.
De brukar ju hamna på runt de summorna här hemma också, men Carvin är ju rätt ovanligt öht i Sverige så det dyker sällan upp nå´t + att den där är väl kanske byggd i USA tom?
Jo, den här byggd i USA under det glada 80-talet. Dessutom har jag sett en film om hur Carvin bygger sina instrument nu för tiden. Bara maskiner och inte en mänsklig hand nånstans. Alltså typ en planka in i en ändan och en färdig bas i andra. Huvva! Det var bättre förr..
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Har testat några typ LB75-liknande saker från typ slutet av 90-talet elle rnå´t sånt, de känns iaf rätt bra och välbyggda.
De bygger väl dessutom basar i USA fortfarande eller har jag fattat saken fel?
blackparkas skrev:Har testat några typ LB75-liknande saker från typ slutet av 90-talet elle rnå´t sånt, de känns iaf rätt bra och välbyggda.
De bygger väl dessutom basar i USA fortfarande eller har jag fattat saken fel?
Nja, jag tror att de har några snikmodeller med skruvad hals som byggs i Asien. Det jag gillar just med den här, är den inte ser så "möblig" ut, samtidigt som den har spännande features för en bas i den prisklassen.
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70