WTF STFU n000b!

Ni kan alla bo hos mig om de spelar i skåne.
bassicfun skrev:Grymt basljud.Han brukade köra typ PA slutstegs rack m.m till botten och en gammal Fender dual showman för disten blandat.Jag brukade använda ungefär samma prylar fast 8-strängat när jag spelade med Death Organ.Det blir superstort.....:Jag gillar verkligen Pinnicks sound och stil och han sjunger kanon men trummisen är inte så svängig (lite förstörd av producenter kanske)och gitaristens sound kan framkalla en hel del huvudvärk.....men King"X är ändå bra...man kan inte få allt.Sett dom live med urkass ljud som förband till AC/DC (som hade klockrent ljud...märkligt eller..)En god vän till mej var i deras replokal i Texas och jammade,Pinnick är ju en cool en.Man tycker kanske att dom borde blivit större,dom har gjort mycket bra.
Nu är du en så´n där grinig gammal gubb Anli!anli skrev:Basljudet på Gretschen är så där tycker jag... coolt på en låt men sen blir det lite mycket... tja 80-tal typ konstlat metallljud.
Men mina invändningar är inte så starka, mycket bra det jag hört.
Nej det är klart,det kanske är lite för skummt för allmänna marknaden..... och gitarrljudet är väl av sinblackparkas skrev:bassicfun skrev:Grymt basljud.Han brukade köra typ PA slutstegs rack m.m till botten och en gammal Fender dual showman för disten blandat.Jag brukade använda ungefär samma prylar fast 8-strängat när jag spelade med Death Organ.Det blir superstort.....:Jag gillar verkligen Pinnicks sound och stil och han sjunger kanon men trummisen är inte så svängig (lite förstörd av producenter kanske)och gitaristens sound kan framkalla en hel del huvudvärk.....men King"X är ändå bra...man kan inte få allt.Sett dom live med urkass ljud som förband till AC/DC (som hade klockrent ljud...märkligt eller..)En god vän till mej var i deras replokal i Texas och jammade,Pinnick är ju en cool en.Man tycker kanske att dom borde blivit större,dom har gjort mycket bra.
Det var väl inte riktigt.. Mainstream alltid.... eller någonsin....
Deras storhetstid måste varit runt Dogmanskivan, eller rent av tidigare ändå nästan. Men de bör ha sålt mest av Dogman.
Ty´s ljud är inte så mycket att klaga på tycker jag, visst, många låtar låter det piss, men vilka gitarrister gör inte det?
På andra låter det helt fantastiskt. Enligt mig.
Tror de var lite för udda för allmänna marknaden med sina taggiga låtar stundtals och rätt speciellt sound överlag.
Ear Candy är sista bra skivan hitils hävdar jag. Får se hur nästa blir.
Death Organ mmm.. kan det stämma att du (bassicfun) heter Klas. I så fall har jag två plattor med er. Riktigt bra!bassicfun skrev:Grymt basljud.Han brukade köra typ PA slutstegs rack m.m till botten och en gammal Fender dual showman för disten blandat.Jag brukade använda ungefär samma prylar fast 8-strängat när jag spelade med Death Organ.Det blir superstort.....:Jag gillar verkligen Pinnicks sound och stil och han sjunger kanon men trummisen är inte så svängig (lite förstörd av producenter kanske)och gitaristens sound kan framkalla en hel del huvudvärk.....men King"X är ändå bra...man kan inte få allt.Sett dom live med urkass ljud som förband till AC/DC (som hade klockrent ljud...märkligt eller..)En god vän till mej var i deras replokal i Texas och jammade,Pinnick är ju en cool en.Man tycker kanske att dom borde blivit större,dom har gjort mycket bra.
Ja, jag tror det var lite väl "flummigt" m taktbyten hit och dit...bassicfun skrev:Nej det är klart,det kanske är lite för skummt för allmänna marknaden..... och gitarrljudet är väl av sinblackparkas skrev:bassicfun skrev:Grymt basljud.Han brukade köra typ PA slutstegs rack m.m till botten och en gammal Fender dual showman för disten blandat.Jag brukade använda ungefär samma prylar fast 8-strängat när jag spelade med Death Organ.Det blir superstort.....:Jag gillar verkligen Pinnicks sound och stil och han sjunger kanon men trummisen är inte så svängig (lite förstörd av producenter kanske)och gitaristens sound kan framkalla en hel del huvudvärk.....men King"X är ändå bra...man kan inte få allt.Sett dom live med urkass ljud som förband till AC/DC (som hade klockrent ljud...märkligt eller..)En god vän till mej var i deras replokal i Texas och jammade,Pinnick är ju en cool en.Man tycker kanske att dom borde blivit större,dom har gjort mycket bra.
Det var väl inte riktigt.. Mainstream alltid.... eller någonsin....
Deras storhetstid måste varit runt Dogmanskivan, eller rent av tidigare ändå nästan. Men de bör ha sålt mest av Dogman.
Ty´s ljud är inte så mycket att klaga på tycker jag, visst, många låtar låter det piss, men vilka gitarrister gör inte det?
På andra låter det helt fantastiskt. Enligt mig.
Tror de var lite för udda för allmänna marknaden med sina taggiga låtar stundtals och rätt speciellt sound överlag.
Ear Candy är sista bra skivan hitils hävdar jag. Får se hur nästa blir.
tid..
Visst,jag heter Klas.Tompa skrev:Death Organ mmm.. kan det stämma att du (bassicfun) heter Klas. I så fall har jag två plattor med er. Riktigt bra!bassicfun skrev:.