Kanoners, hoppas du får ordning på bitarna då.bootsy skrev:Originallacken finns tyvärr inte kvar! Den är ceriserosa under den dåliga omlackeringen (som jag verkligen tror är ännu sämre än din Parkas, den är typ hemgjord av en sexåring) så det lär bli en helt ny färg. Tack för alla roliga tips! Jag ska verkligen fundera ett tag innan jag väljer färg!
Jag ska INTE relica den i någon större omfattning. Möjligen kan man se till att den får sig en liten behandling så att lacken inte är spegelblank, men inga fuskrepor!
Och Doggy - JAG skrattade hela vägen till pantbanken, där jag som Martin berättade löste ut basen som tråden handlar om.
P-bas 63a
- DoggyD
- Medlem++
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- bootsy
- Medlem+++
En liten uppdatering:
Jag har haft basen ett tag nu, slängt på ett stall av originaltyp och lämnat in den till den gode K. Huldt för justering och bandslip.
Han meddelar att basen, som har otroligt slitna band, har fått nya dito minst två gånger. Till yttermera visso är den enligt samma person omlackad 5-6 gånger.
Han har också riktat upp halsen, vars greppbräda är ordentligt nedslipad.
Jag har satt på chromes 45-100, vilket nog är i tunnaste laget och ska slänga på ett set 50-105 istället när jag får den tillbaka.
Den låter LÖJLIGT bra. Det är ingen slump att den är så ruggigt välanvänd, detta är nämligen själva definitionen av hur en P-bas ska låta. Jag längtar otroligt efter en skivinspelning nu!
Vad gäller färg och utseende så får vi se. Jag låter beslutet mogna ett litet tag till...
Jag har haft basen ett tag nu, slängt på ett stall av originaltyp och lämnat in den till den gode K. Huldt för justering och bandslip.
Han meddelar att basen, som har otroligt slitna band, har fått nya dito minst två gånger. Till yttermera visso är den enligt samma person omlackad 5-6 gånger.
Han har också riktat upp halsen, vars greppbräda är ordentligt nedslipad.
Jag har satt på chromes 45-100, vilket nog är i tunnaste laget och ska slänga på ett set 50-105 istället när jag får den tillbaka.
Den låter LÖJLIGT bra. Det är ingen slump att den är så ruggigt välanvänd, detta är nämligen själva definitionen av hur en P-bas ska låta. Jag längtar otroligt efter en skivinspelning nu!
Vad gäller färg och utseende så får vi se. Jag låter beslutet mogna ett litet tag till...
Stallet liknar mest ett veteflak.
- blackparkas
- Medlem++++