Jag säljer den för att jag behöver lite deg. Delbyten kan vara intressanta!
HOLD

Kan självklart fixa bättre bilder.
Beror på vad du menar med äldre men räkna med att alla 4-strängade Warwicks har samma halsprofil.Tössberg skrev:Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!
Vad är det för halsprofil? Trevligt mjuk och rund som på en äldre Thumb eller D-formad och fet som på en nyare Streamer?
Det har de inte! Stor skillnad på corvette $$ (D-profil) och div. thumbmodeller med och utan bolt-on (den trevliga profilen på bilden).Cuba skrev:Beror på vad du menar med äldre men räkna med att alla 4-strängade Warwicks har samma halsprofil.Tössberg skrev:Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!
Vad är det för halsprofil? Trevligt mjuk och rund som på en äldre Thumb eller D-formad och fet som på en nyare Streamer?
A=38,5 mm (Width at Nut)
B=55 mm (Width at 12th fret)
C=21 mm (Thickness at 1st fret)
D=25,5 mm (Thickness at 12th fret)
E=502 mm (20" ) (Radius)
Igen, alla Warwick 4or har samma halsprofil enligt specificationen ovan (om det inte gäller äldre instrument).Tössberg skrev:Det har de inte! Stor skillnad på corvette $$ (D-profil) och div. thumbmodeller med och utan bolt-on (den trevliga profilen på bilden).Cuba skrev:Beror på vad du menar med äldre men räkna med att alla 4-strängade Warwicks har samma halsprofil.Tössberg skrev:Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!
A=38,5 mm (Width at Nut)
B=55 mm (Width at 12th fret)
C=21 mm (Thickness at 1st fret)
D=25,5 mm (Thickness at 12th fret)
E=502 mm (20" ) (Radius)
Ursäkta om vi går OT i din tråd, men det är ju bra om man kan klargöra t.ex halsprofiler, eller hur?
+1, framförallt ser den väldigt matt och clean ut på första bilden!MatsD skrev:På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?
/Mats D
Sant! Min är ju lackad och den på bilden verkar vaxad, jag har tagigt bort bilden.the_great_alfonzo skrev:+1, framförallt ser den väldigt matt och clean ut på första bilden!MatsD skrev:På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?
/Mats D
Sant! Min är ju lackad och den på bilden verkar vaxad, jag har tagigt bort bilden.the_great_alfonzo skrev:+1, framförallt ser den väldigt matt och clean ut på första bilden!MatsD skrev:På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?
/Mats D